Baby’s geboren in september

@Anemoontje
Hier wordt ook sinds een week slecht gedronken! Sprong? We hebben wel lipband en tongriem laten checken. Deze zijn te strak en hij wordt hieraan geholpen (drinkt onrustig, kan slecht vacuüm houden, klakt veel,  veel boeren en hikken). Tevens kan dit ook reflux veroorzaken. Hier al naar laten kijken?

Eefje wat knap dat rollen! Wel weer extra in de gaten houden nu haha. Sporten is ook mijn goede voornemen. Merk dat m'n conditie echt -10 is op dit moment, daar mag wel wat aan veranderen.
iris k hier ook vaak eerder wakker dan 'voedingstijd'. Ik laat hem dan net als Eefje inderdaad lekker spelen. En soms gaat hij dan na het spelen zelfs weer even naar bed. Nu geef ik flesvoeding dus misschien ook wat anders maar zorg dat er zeker 3.5u tussen zit. 
Anrmoontje wat ontzettend lastig zo'n terugval. Hoe gaat het met het bloed? Minder nu? Zou het niet sprong 4 kunnen zijn of slaapregressie? Hier wordt al een aantal dagen juist overdag veel minder geslapen en met veel huilen. Snap dat het je snachts opbreekt.. moet je morgen weer gaan werken? 
hier lig ik alleen met man nog slapend in bed ? onze kleine is bij mijn ouders en zijn lekker met vrienden uiteten geweest, de hele avond getafeld, heerlijk. en gingen nu "uitslapen". Zo een lekker kop koffie, een douche en dan zullen we hem weer ophalen. Lekker weer knuffelen met ons mannetje :). Fijne zondag allemaal! 

Wat knap zeg Eefje, lijkt mij zo leuk om te zien. Bij ons komt ze niet over dat armpje heen haha.
Wij hebben weer een zware nacht achter de rug. Zowel 's nachts als overdag gaat slapen niet zo goed. Ze is ook verkouden dus misschien dat het daar aan ligt. 4de sprong is het eigenlijk te vroeg voor, ze is 3 maand. Maar toch wel gevoel dat er veel ontwikkelt wordt. Sta er wel nuchter is van dit is een fase. Alleen jammer dat de fase nu is dat ik weer 4 dagen ga werken ? 
Wel herkenbaar dus dat er meer hier last van hebben. 

Gebruiker 101: ik las dit toevallig laatst ook. Ik vind het zo raar dat de kinderarts (naar mijn weten) haar tongriem nooit heeft gecontroleerd want dat kan ook klachten opleveren inderdaad. Heb alleen ng een telefonische afspraak 14-2. Zal het CB dat ook kunnen controleren? Overigens nu weer de oude Johannes broodpitmeel erin (niet de pure), maar gewone en ineens drinkt ze weer 200 weg. Dus even in de gaten houden wellicht andere smaak oidz

ze zit wel in sprong 4, maar ik geloof niet echt dat dat het probleem is want ze slaapt al 6 weken heel slecht en nu bizar slecht zeg maar. 

Gebruiker 101: ik las dit toevallig laatst ook. Ik vind het zo raar dat de kinderarts (naar mijn weten) haar tongriem nooit heeft gecontroleerd want dat kan ook klachten opleveren inderdaad. Heb alleen ng een telefonische afspraak 14-2. Zal het CB dat ook kunnen controleren? Overigens nu weer de oude Johannes broodpitmeel erin (niet de pure), maar gewone en ineens drinkt ze weer 200 weg. Dus even in de gaten houden wellicht andere smaak oidz

ze zit wel in sprong 4, maar ik geloof niet echt dat dat het probleem is want ze slaapt al 6 weken heel slecht en nu bizar slecht zeg maar. 

@Anemoontje Ik heb hier gewoon de verloskundige gebeld en daar kon ik gelijk terecht. Ze heeft even gekeken en indd een strak lipbandje ontdekt. Nu een afspraak bij de tongriem kliniek in Groningen(kun je gewoon zelf heen bellen zonder verwijzing en wordt vergoed) verklaart hier een hoop. Je kunt het zélf ook proberen in te schatten(op tongriem kliniek groningen website staat een goede uitleg met voorbeelden).
Misschien last van de pure versie? Ik weet wel dat je de pure veel minder van moet gebruiken dan Nutriton. Puur wordt veel dikker met minder. Als voeding te dik is kunnen ze ook weer meer last van reflux krijgen.

Hier lukt het rollen nu ook beide kanten op. Wel met een hoop gesteun en gemopper want het lukt pas na een paar pogingen. Na een tijdje zo 'worstelen' valt hij in slaap. Het is ook hard werken voor die kleintjes!!

Anemoontje we zijn gestopt met de Neocate want hij wilde het echt niet drinken. Ik geef hem groot gelijk, het ruikt en smaakt naar roest. Bah! We geven nu weer standaard voeding en nutrilon omneo comfort 3 om 3. 
We hadden er een goede week op zitten, overdag dan. S nachts slapen deden we nog steeds niet maar hij huilde in ieder geval niet zo veel meer. Gister verjaardag van mijn schoonvader en sindsdien is het drama hier. We kunnen dus gewoon de deur niet uit met hem. Hij zat maar een uurtje beneden, bij mij op schoot met zn gezicht naar het raam met een speelgoedje. En dan toch overprikkeld en meteen urenlang huilen en niet meer kunnen slapen. 
Voor de mama's die een papfles gaan geven: welke fles + speen gebruiken jullie? Ik probeerde het met difrax M maar daar kwam het niet doorheen maar L spoot zn strot in. Met als gevolg verslikken, spugen en huilen. Je kunt het ook als papje geven met een lepel. Iemand daar ervaring mee?

Terug
Bovenaan