Baby’s geboren in september

Haha juffielies loeder moeder. Nou als jij het bent, ben ik het ook. Volgens mij niets mis mee om af en toe lekker te genieten van wat me-time en even een andere rol aan te nemen. Mijn vriend en ik gaan volgend weekend samen naar theater. Kijk er naar uit en dan daarna thuis komen maakt het extra leuk om haar weer te zien?
Vakantie!! Jaaa, wij gaan ons ook oriënteren. Voorheen echte verre reizen mensen, maar nu blijven we in Europa. Lekker met de auto, campinglife, hond mee, fietsen, wandelen, zwemmen en picknicken ?️ kijk er nu al naar uit en ben ook wel heel benieuwd hoe dat allemaal gaat? 
Anemoontje pff slopend zo zeg die nachten ? wat een domper dan als het eerst goed ging... Succes en sterke!?
IrisK ik herken het wel hoor dat je soms te snel naar voeden 'grijpt' als je niet lekker uitkomt met die tijden. Ik moet dat ook wat gaan aanpassen, want het wordt er alleen maar rommeliger op en na 2u is Amy ook minder verzadigd dan na een goede voeding waar 3 tot 4u tussen zit. 
Moeder van Olivier, hier ook weer van 1 nachtvoeding naar 2? nu om 1u en 5u... Niet heel relaxed. Bij ons zit de oorzaak ook bij het feit dat Amy nu na 18u voeding haar nacht in gaat, voorheen was dat later. Wij gaan haar vanavond nu voor het eerst wakker maken voor voeding rond 22u en hopelijk zorgt dat weer voor een langere doorslaapt nacht ? 
Ik ben nu aan het afbouwen/ combineren van kunst en borstvoeding. Ik wil eigenlijk de ochtend, eind middag, avond en nacht borstvoeding blijven doen en overdag naar kunstvoeding. tot nu toe gaat dat goed en lijkt me dat in combinatie met werk straks prettig. Amy lijkt ook beter verzadigd zo met kunstvoeding erbij en op de momenten van borstvoeding zijn mijn borsten dan ook weer vol ipv de hele dag door bv geven?.
Prilgelukseptember wat fijn dat die eerste dag kdv goed ging. Zal jullie ook wel wat lucht geven? en verder mooi schema ? bij ons werkt het ook goed om die wakkertijd goed aan te houden. Langer dan 1,5u kan Amy niet wakker blijven zonder oververmoeid te worden. Meestal ergens tussen een uur en anderhalf uur. Ze gaat hier heel goed op.
Eefje wat leuk en goed van dat rollen!!? Kan je dan helemaal trots zijn hè als je kleine wat nieuws kan. Hier is nog wel een zetje nodig als ze op haar zij ligt. Maar ze gaat wel op haar rug rond in de box. En ze houdt haar bijtspeeltje vast. Lekker op kauwen en kwijlen hahaha. 
Alle mama's die deze week weer beginnen met werken. Succes!!??

Wel jammer prilgelukseptember van die verjaardag. Qua prikkels misschien toch wat gevoeliger... Wel heftige reactie en ook lastig voor jullie. Je wilt toch ook wel eens de deur uit of naar sociale gelegenheden ?

Wauw ik ben wel jaloers op jullie schema's  hoor! Hier totaal nog geen ritme. Ben de borstvoeding nu aan het afbouwen en hoop dat er straks wat meer ritme in gaat komen als ik ook kan zien wat ze binnen krijgt.
Hier een overzicht van de afgelopen dagen. Iris K ik loop een beetje tegen hetzelfde aan als jij met het ritme. Probeer mn dochter max 90 minuten wakker te houden, maar soms zit je dan net weer aan een voeding waardoor het weer in de war loopt. 
04-01
Fv 01.10 98 ml
Bv 3.40 
Bv 05.50 + medicijnen
Fv 09.00 58 ml
Bv 11.00 kort
Fv 13.50 45 ml
Fv 14.45 135 ml 
Bv 18.00 + fv 43 + medicijnen
Bv 23.00

05-01
Bv 01.55 + fv 35
Fv 06.15 135 ml + medicijnen
Bv 09.30
Fv 12.10 160 ml
Bv 15.05 + kv 90
Fv 18.15 100 ml
Hoe hebben jullie hier meer ritme in gekregen?
Fijne avond! 

LadyJ ik hoop zo voor je dat de nachten rustiger worden als je haar om 22 uur wakker maakt.. hier ook geprobeerd, maar hij blijft dan zo slaperig en drinkt a amper...met als gevolg dat hij alsnog om 1 uur en 5 uur komt(of 12 uur en 4 uur zoals nu)
andere moeders, weten jullie of dit m misschien ook iets is wat babies moeten aanleren zeg maar? Dus d a t ze na een paar keer proberen zelf wakkerder worden en daarna pas die 6 uur slaap achter elkaar pakken? 

Moederolivier: ik heb geen idee hoe dat werkt eerlijk gezegd en wat maakt dat sommige baby's sneller doorslapen en wel of geen voeding in de nacht meer nodig hebben. Als je het zo om je heen hoort is het zo divers en uniek per kind!
Aanleren vraag ik me af.. maar je kunt het proberen! 
MamaF: ik heb vanaf het begin alle melk gekolfd (ook bij mijn 2 oudste kids) en ik denk dat dat ons zeker geholpen met een ritme. We zitten in exact hetzelfde ritme waar met 4 weken in kwamen te zitten. Onze dame is nu 4 maanden oud en we zitten nu op 5x 150cc (alles op).
JuffieLies: wat fijn even lekker uit eten en uitslapen met je man!
Liesforum: volgens mij is Arnhem wel te bereizen voor je? Dhr. Kamil is een hele goede osteopaat (zou ik nog doorgeven).
Zazousept: ook al lekker aan de rol! Ja, het is vermoeiend voor ze! Heb haar nu wel meer op het speelkleed op de grond want ze rolt steeds tegen de spijlen van de box en nu wat meer bewegingsruimte. En nu net maar even in de stokke stoel voor het raam want ze werd zo moe van het rollen. Ligt ze op haar buik en dan jengelen van vermoeidheid en opeens niet meer weten hoe terug, wat ze wel kan. Leg ik haar dan maar zelf even terug op de rug, draait ze meteen weer op haar buik.. ?
LadyJ: hoe gaat het met afbouwen en de kv? En lukt het Amy wakker te maken later op de avond? Hopelijk helpt dat idd met een langere nacht!
Anemoontje & Prilgeluk: het is jullie zo gegund dat het beter gaat! Ik denk niet dat je je echt kunt voorstellen hoe het voor jullie moet zijn tenzij je er zelf middenin zit.

prilgeluksept mijn eerste zoontje was ook heel gevoelig voor prikkels. Als hij overdag wat minder sliep of in een omgeving vol prikkels was, was het in de avond altijd feest (overstrekken met name). Rust en Regelmaat was bij hem dus erg belangrijk idd. Ik ging dan ook altijd zoveel mogelijk ondernemen in de wakkertijd. Mijn 2de kind ging al veel makkelijker om met prikkels en bij mijn huidige kindje gaat het ook goed, al voorkom ik natuurlijk veel doordat ik meer ervaring heb.
MamaF hier nu pas beginnend ritme (geboren 2 september) en zodra ik dat meestal zeg is het ritme morgen weer voorbij ;) Nu 4 maanden en paar daagjes en drinkt nu pas met regelmaat flessen van 150 ml. Begin december was het ooit nog 80-120 ml en sporadisch een 150 ml fles. Hier lijkt de 19 weken sprong echt over te zijn, slaapt echt weer beter en langer overdag en slaapt zelfs vaker door (laatste fles laten we zelf komen is vaak 0.30 en dan weer 7.00u, maar vannacht werd hij wakker om 3.30 ik denk probeer het speentje en dat pikte hij)
Mijn "ritme" voor zolang het duurt (en pas sinds 3/4 dagen) en de tijden zijn natuurlijk flexibel.. 
7.00 150    
8.30 tot 10.15 ong (kan ook korter zijn)
slapen 10.30 150 (soms ook minder!)    
12.00 - 14.00 slapen (dit is meestal de langste slaap)
14.00 150 (soms ook minder!)    
15.30 tot 16.30 (dit slaapje is wisselend)
17.00/17.30 150(soms ook minder!)     
18.30 - 19.30 slapen 
19.30/20.00 150 (hierna soms naar bed meteen maar soms ook nog even wakker, ligt aan vorige slaapje)
En dan laten we hem zelf komen, dat varieert, meestal rond 0.30u.. Ik zit dus nog op 6 flessen, waardoor 4 slaapjes, heel soms op 5 flessen maar dan drinkt hij bv. de fles van 14.00 ineens 180 ml. en dan 3 slaapjes. Dan komt hij vaak nog in de nacht.
Hier wordt nog niet gerold, terwijl hij een 2 weken terug de hele avond aan het oefenen was, zo mooi te zien, maar sindsdien niet meer gedaan. 

Terug
Bovenaan