Baby’s geboren in september

Bij hoeveel weken begon bij jullie kindjes sprong 4 en hoelang duurde deze ? 
Hier zelf nog nooit last gehad van de sprongetjes maar begin te denken dat ze last heeft van sprongetje !

Er waren een aantal kindjes die hun hoofd weg draaiden toch? Ik heb sinds een paar dagen dr.Browns speen 2 en nu doet ze dat niet meer! Denk dat het te lang duurde en dat ze haar aandacht verloor ? Misschien werkt het bij jullie ook?
Maaike volgens het boekje duurt sprong 2 van 14.5-19.5 weken. Ik merk hier wel enorme ontwikkelingen (morgen 16 weken gecorrigeerd) maar gelukkig nog geen onrust tot gevolg. ☺️

Thanks voor de osteopaat eefje, dat is voor ons zeker dichtbij☺️

Wij merken denk ik sinds 14 weken het sprongetje (gecorrigeerd is ze nu 15 weken). Tenminste ze lijkt voor het eerst echt sprongetjes gedrag te hebbe. Ze is weer zoals ze de eerste weken was, weinig slapen, huiluurtje rond 18 uur, onrustig drinken. Maar of het sprongetje is who knows haha. Merk wel dat ze zich ontwikkelt.
Overigens wel bijzonder, vriendlief is weer aan het werk en vandaag slaapt ze overdag relatief goed. Steeds iig tussen een voeding 45 min en vanochtend zelfs 1,5 uur? Hopelijk vannacht ook? Anders gaan we maar met nachtdiensten werken denk ik.

Oh het was en is vreselijk hier dat proberen om 22u wakker te maken voor de fles. Klinkt lekker dramatisch, maar zo ervaar ik de afgelopen nacht en de dag tot nu echt. 
Gisteravond met wakker maken was ze not amused. Helemaal overstuur en pas na 1,5u weer slapen. Toen kwam ze weer om 1.30u. dat met hoop gemopper gerekt tot 3u. Toen voeding. En toen kwam ze weer om 5u en 6u. Vanmorgen in ons bed slapen nog even wat korte hazenslaapjes gedaan, maar erg onrustig en daarna alleen maar huilen en niet meer in slaap te krijgen en het lukte ook niet om te drinken zo overstuur was ze. Tot overmaat van ramp gingen beide buren boren? Dus toen buiten maar met een krijsende baby gelopen in de wagen. Zo voor de dames die dit vaak hebben gehad, ik weet en ervaar nu pas hoe k.u.t. dat is? Ik heb echt huilend mijn vriend op gebeld uit wanhoop want ik wist echt niet meer wat te doen. Nu net heeft ze voor het eerst weer 40 min geslapen en gedronken en toen kon ze gelijk terug naar bed want ze is nog steeds aan het huilen en oververmoeid ? Ze ligt nu te slapen en deze mama ligt ernaast... Kapot? 
Nee dat doen we niet meer. Dan maar nachtvoeding. Dat is ineens een eitje in vergelijking met dit. Hopelijk zitten we weer gauw in ons eigen ritme? 

Ah LadyJ wat naar zeg! Ik kan je wanhoop goed voorstellen: kindje verdrietig en niets helpt.. en dan ook nog klussende buren, super frustrerend. Wel fijn dat je dan even je vriend kunt bellen, jullie klinken echt als een goed team, lief voor elkaar ☺️ Hopelijk slaapt ze komende nacht weer beter.. in ieder geval heb je het geprobeerd. ? 
Haha liesforum, nachtdiensten ? Slapen doet slapen lees ik her en der dus ik heb goede hoop voor jullie vannacht :)

Denk toch dat ze last heeft van het sprongetje, nog nooit eerder gebeurt dat ze er echt last van had, maar slecht drinken heledag brullen niet willen slapen ook al is ze moe, gelukkig vind ze de draagzak wel oke en is ze daar in in slaapgevallen maar hoop toch echt dat dit geen 5 weken gaat aanhouden ?

Ik ben jaloers op al jullie rollende baby's ;-). Siem is nog steeds een blok beton haha. Hij probeert het wel meer maar nog zonder succes. Wel sinds dit weekend een nieuwe feature: gillen (maar echt hard!). Als in gillen van plezier. Maar nu hij dit heeft "ontdekt" is er geen houden meer aan. Het is net een luchtalarm... En hier ook een enorme clown die bij ons overdag maximaal 3x 38 minuten (ja op de minuut af iedere keer 38 minuten) slaapt maar op de opvang slaapt meneer rustig 2 uur. Ongelooflijk, ze moesten hem net zelfs wakker maken toen ik hem ging ophalen.
Hier loopt alles nog steeds verder prima. Ik ben (weer) begonnen aan een nieuwe baan omdat de vorige toch niet goed bij me past. Dus vol goede moed het nieuwe jaar begonnen. Volgens mij begonnen er veel vandaag weer na hun verlof, hopelijk ging alles goed!
@Maaikespat: ik weet niet meer precies wanneer hier sprong 4 begon maar dit is ook de eerste sprong waar ik iets van heb gemerkt. We hebben twee rommelige nachten gehad en veel ontwikkelingen gezien. Inmiddels lijken we richting het einde te gaan.
@Prilgelukseptember: wij gebruiken de MAM fles met X speen (180ml+6+2 eetlepels rijstbeloem), dat gaat heel goed. Maar goed ik heb dan ook een hongerige baby dus het kan niet snel genoeg gaan ;-)

Terug
Bovenaan