Baby’s geboren in september

Ja zeker blij mee. Soms dan ben je aan het pionieren en uitproberen en dan lukt er weer wat en dan ben je blij hè ?? ik heb een foto gemaakt als memory dat ik een fles vol had voor in het foto album haha. Wel lastig als het niet lukt zeg. Ze zeggen dat masseren, warme washand of foto's en filmpjes van (huilende) baby's of je eigen baby kan helpen? 
Mijn borsten waren dit in ieder geval niet gewend dus vanmorgen was ik een grote melk lekkage?
Met spugen heb ik niet echt goede tips. Hey is hier zo wisselend. Vaak maar spuugdoekje erbij als ze gaat boeren. Veel en lang rechtop. Ook de draagzak gebruik ik nu meer. Speentje? En ik weet niet of die bandana kwijlslabbetjes al kunnen/ mogen. Naast dat ze super cute zijn, kunnen die misschien ook de eerste spuug opvangen. Dan hoef je die alleen maar te vervangen en niet het hele shirtje. En wij hebben ook de co sleeper goed schuin staan. Vrienden van ons hadden bakstenen onder het hoofdeinde gedeelte gezet. Dan staat je ledikant ook goed schuin

Hier worden ook de dr Brown flessen gebruikt, die bevallen ons goed. Hoeveel spugen jullie kinderen dan, dat jullie alles schuin zetten? Hier 3x een halve fles in 2 en een halve week. Heb (nog) niks omhoog gezet.
Inbakeren doen we hier wel met de puckababy piep. Soms zelfs overdag. Hij slaat vaak met zn armen wild in het rond in zn slaap. 
Vandaag eindelijk een beetje droog en daardoor 45 min kunnen wandelen. Wat heerlijk is dat weer zeg. Merk wel dat ik mn conditie weer moet opbouwen.

LadyJ onze meisjes zijn even oud volgens mij he, van 17-09? Had jij al geoefend met het kolven? En met een flesje? Ik lees overal dat het pas wordt aangeraden vanaf 6 weken(?). Ik wil binnenkort ook eens wat gaan kolven, zodat mijn man ook eens voeding kan geven en ook omdat we binnenkort eens een avondje weg willen. Ik durf het (nog) niet aan om tussen 2 voedingen weg te gaan, 's avonds clustert ze namelijk nog regelmatig en heeft ze ook sneller honger. Als bijv. opa en oma dan een avondje oppassen, kunnen zij ook wat geven en zijn wij niet van de klok afhankelijk. Ik wil absoluut geen kunstvoeding geven zolang mijn borstvoeding zo goed loopt dus dat is geen optie ?

Ik gebruik de difrax s flessen nu. Vind ik erg fijn werken. Spugen doen kindjes nou eenmaal. Komt omdat alles van binnen nog zacht is. De ene keer laat ik de kleine wel boeren als ik merk dat het nodig is, maar vaak kan ik hem ook zo wegleggen. Spuugdoekje bij de hand en dat werkt prima. Ik voed trouwens op verzoek en soms geef ik nog wat kv bij. Vannacht sliep hij voor een keer wat langer door. Heerlijk. 
Qus slaapzak met de grootte moet een slaapzak goed aansluiten. Dan zit je goed.
Bij mij werd gezegd door consultatiebureau qua speen/flesgebruik dat als de kleine goed aanhapt, drinkt en groeit dat je dan het kan aanbieden. 
Kleine vandaag gewogen en snel gemeten. Groeit goed! Bij +- 5.5 week nu 5.3 kg en 58.5 cm  lang. 

Ik gebruik de difrax s flessen nu. Vind ik erg fijn werken. Spugen doen kindjes nou eenmaal. Komt omdat alles van binnen nog zacht is. De ene keer laat ik de kleine wel boeren als ik merk dat het nodig is, maar vaak kan ik hem ook zo wegleggen. Spuugdoekje bij de hand en dat werkt prima. Ik voed trouwens op verzoek en soms geef ik nog wat kv bij. Vannacht sliep hij voor een keer wat langer door. Heerlijk. 
Qus slaapzak met de grootte moet een slaapzak goed aansluiten. Dan zit je goed.
Bij mij werd gezegd door consultatiebureau qua speen/flesgebruik dat als de kleine goed aanhapt, drinkt en groeit dat je dan het kan aanbieden. 
Kleine vandaag gewogen en snel gemeten. Groeit goed! Bij +- 5.5 week nu 5.3 kg en 58.5 cm  lang. 

Oh ja. Qua speen gebruik werd door een verkoopster van kruidvat gezegd dat als er bij het drinken veel ernaast gaat de speen te groot is. Moet er veel moeite gedaan worden om er wat uit te krijgen, dus veel zuigen en snel moe worden, dan is die te klein.

Bij ons zijn het geen mondjes meer als we haar direct weg leggen. Ze kan gerust zelfs over de wieg heen spugen zo’n kracht zit er dan achter. Beetje reflux klachten. Eigen kleding kun je ook 2 a 3 keer per dag verkleden want dan kan er geen hydrofiele doek tegen op. Ach. Het komt vanzelf goed als het klepje beter sluit! 

Spugen is hier wisselend. Maar omdat we zien dat Amy rustiger is als ze wat rechterop zit/ ligt of in de draagzak hebben we daarom ook de co sleeper wat aangepast. Die is makkelijk te verstellen. Ideaal. Verder hoort het er idd bij, net als krampjes. Maar toch fijn als alle kleine beetjes wat mogen verlichten??
Ja Mientjeee idd ook van 17-09? even oud! Ik zal eerlijk toegeven dat ik wat minder van de statestieken ben. Ik zie veel dingen als een richtlijn, maar mijn borstvoeding loopt letterlijk vanaf de eerste minuten op de verloskamer al lekker, dus gevoelsmatig konden we gister een begin gaan maken met kolven ipv te wachten tot 6 weken. En het loopt dus als een tiet? maar als het nog niet zo was geweest, ook prima.. was gewoon benieuwd en het pakte goed uit en ik ben wel al een paar keer tussen de voedingen door even weg geweest. Fijn om nu wat achter te kunnen laten voor mijn vriend? Ook als ik een keer vroeg naar bed wil dan kan hij nu het laatste flesje geven? 
Zo ik had haar net even weg gelegd, kom ik terug heeft ze over haar hoofdje lopen maaien met scherpe nageltjes en allemaal krasjes nu? dus heel gepriegel maar ben die mini nageltjes aan het vijlen. Zij ligt voor Pampus na de voeding. Dus dat maakt het wat makkelijker? 

Terug
Bovenaan