Baby’s geboren in september

Haha Zazou onze nachtclub-zangeres in de dop is ook nog steeds groot. 64cm en 6.8 kilo was ze bij 14 weken ? 
Ze heeft vandaag plotseling een nieuw ritme, 4 flessen ipv 5 en een slaapje minder. Ik zag het al een beetje aankomen de afgelopen dagen en vanmorgen sliep ze ineens door haar gebruikelijke tweede voeding heen!
Ik vind het wel fijn, hopelijk blijft het zo. Natuurlijk nog even de nacht afwachten... Wel weer leuk om zo'n grote ontwikkeling te zien.

Hier ook een flinke dame! 16 weken en nu 6,8 kilo. Oeps. Maat 68 gewoon! 

Hier drinkt ze al 4 weken niet meer zoals het hoort. Eerst 5 x 180 +6, maar nu gaat niks op. Soms na hele nacht begint ze met 120, maar is wel verzadigd tot 11:00 bijvoorbeeld. Ze krijgt dus te weinig binnen en daarom geef ik vaak nog extra fles tussendoor en snachts komt ze dit natuurlijk ook compenseren. Andere ervaring mee? Hoe dit kan?

wat drinken jullie kindjes als totaal product per dag? 

Wat lastig Anemoontje. 
Ik geef borstvoeding dus ik kan je vraag helaas niet goed beantwoorden. Hij krijgt 1 keer per dag een fles met 180 ml afgekolfde melk en die gaat altijd op. 
We zitten op vijf voedingen maar soms twijfel ik of hij ook gaat verschuiven naar vier. Als hij slaapt zit er nu soms behoorlijk lang tussen twee voedingen. 

@Anemoontje Hier hetzelfde! Hij drinkt overdag vrij weinig(100 ml per keer ongeveer met af en toe een uitschieter naar 150) en komt dit s nachts inhalen. Probleem is ook wel beetje dat het een slechte slaper is. Hij slaapt 45 min en soms 1.5u en is na wakker worden na 60 tot 75 minuten al weer moe. Ik blijf steeds hangen op 6 voedingen...om 7u/10u/13u/15.30/18.30 en 22u ( plus kleine nachtvoeding). 

Iemand tips hoe ik dit kan aanpakken? Als hij eenmaal echt wakker is krijg je hem niet meer in slaap...

@Anemoontje; weet niet of ze bezig is met de 4e sprong maar heb gehoord dat ze bij deze sprong nog wel eens flink minder kunnen gaan eten

Wou hier net zegen dat ze hier nog niet bezig is met rollen en ineens begint ze ermee, ze kwam niet verder dan de zij door haar armpje maar het begin is er?
Hier was ze met de geboorte 2968 kilo  en 50 cm 
En met 12 weken was ze 56 cm en 5105 kilo en op het moment zit ze in maat 62 
Hier merk ik wel dat ze toe is aan hapjes, vaak als wij eten is ze aan het smakken en ze kijkt haar ogen dan uit. Eind deze maand mag ze gelukkig

Ha Zazou, ik ben persoonlijk van mening dat kindjes nog voldoende hebben aan melk tot een maand of zes. Sommige kids zijn er iets eerder aan toe, maar 4 maanden vind ik te vroeg voor hapjes, ook i.vm. darmrijping ed. Ook denk ik dat soms het alles in de mond willen stoppen verward wordt met zin in vast voedsel hebben, terwijl het vooral een ontwikkelingsfase is.
Hier een mooi artikel waar ik wel achter sta: https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/169-introductie-van-vast-voedsel Staat ook iets in over de kokhalsreflex. 

herkenbaar, mar mijn kleine drinkt nu sinds paar dagen ineens 5x 180 ml (is sinds 3/4 weken over op pepti). Daarvoor ook 120 ml dan zelden 150, toen steeds meer 150 en nu sinds n paar dagen dan 180 (4 maanden en 1 week oud)
Hier nu nog zeker wel 5 voedingen, tot voor kort toen hij minder dronk kwam hij ook in de nacht. Nu voldoet 1x spenen als hij in de nacht n x huilt. 

Terug
Bovenaan