Baby’s geboren in september

Hier helaas een mindere nacht gehad tot 2 uur ging het goed daarna werd ze om het kwartier/halfuur wakker in paniek omdat haar neusje dicht zat en ze veel slijm in dr keel had, hoop vooral voor haar dat vanacht beter gaat ! 

Mijn hemel wat een bewerkelijk 'sprongetje' dit?... Op een gegeven moment moest ik echt naar de wc ? en toen maar wiegend in de kinderwagen meegenomen? nu slaapt ze pas voor het eerst echt goed deze dag. Voor de rest een hoop hangerigheid. Zelfs even lunchen was een uitdaging? nog maar een paar weken ?

Hier is de papfles echt heel erg populair. Wij geven 'm tussen 20:00-20:30 uur als laatste fles. Hij valt standaard bij het laatste beetje pap in slaap, doet slapend een boertje en slaapt dan minstens 10 uur achter elkaar. We hebben verder rond 13:00 uur een fruithapje en rond 18:30 uur een groentehapje. Fruithapje is wel een stuk populairder ;-).
@Minni: welke verdeling maak jij van de 4 flessen? Ik zat er gister aan te denken om het aantal flessen te verlagen maar de hoeveelheid te verhogen naar 210. Hij wordt bijna 5 maanden dus denk dat het ook wel kan. Hier overigens (gelukkig) geen kraamvisite meer. Daar was ik echt wel klaar mee moet ik zeggen. Ik overweeg bij baby #2 toch een babyborrel te doen. 
Hier trouwens nooit (echt met een uitzondering daargelaten) slaapjes langer dan 45 minuten overdag. Op het KDV lukt dit wel, geen idee waarom het daar anders is. Misschien wat meer vermoeid van alle indrukken?
Iemand nog tips tegen de verschrikkelijke haaruitval? Ik heb het idee dat ik niets over ga houden als het zo doorgaat. Help..

Hier gelukkig een baby borrel bij 8 weken gehouden en daarna nog 3x kraamvisite gehad.
Voor de mensen met verkouden baby, ik gebruik sinds gister neuszalf en dat trekt ze 'beter'
Hier 50/50 met lang middagslaapje en inderdaad bij het kdv wel lang slapen. Maak nu haar kamer donkerder en doe ook haar slaapzak aan en dat lijkt vaak wel te helpen
Ik ben juist begonnen met groenten en dat gaat super! Dacht juist dat pap meer krampjes gaat bezorgen maar dat zullen we komend week zien.
Wij willen trouwens ook komend weekend 4 flessen proberen. Hebben de fles van 22 al verlaagd en dit trekt ze goed. Sinds gister de overige flessen verhoogd dus hope so.
Komende woensdag 19 weken dus de sprong is weer bijna voorbij en wat heeft ze sprongen gemaakt, geweldig om te zien 

Och wat was het heerlijk om een weekend weg te gaan. Hij heeft het ook heel goed gedaan bij mijn ouders dus dat was fijn.
We hebben een nieuw schema. Hij slaapt nu overdag nog maar 3,5 uur ongeveer en dat maakt dat hij snachts beter slaapt. Sinds 3 nachten zijn we van de 05.00 uur grens af en is het 05.30 en zelfs een keer 06.15 geweest dat hij voor t eerst kwam (hij ligt erin sinds 1900 en krijgt een droomvoeding om 22.30). Dus inmiddels nachten van 1900 tot 0600. Wel een hele klus hem overdag wakker te houden, zielig bijna. Maar hij is echt meer uitgerust na de nacht en wordt voor t eerst sinds zn geboorte niet huilend wakker.
Ook hier onwijs last van haaruitval, gênant gewoon. Je ziet gewoon waar ik heb gezeten en inderdaad, ik vraag me af of ik straks nog iets over heb. 
We zijn begonnen met een groentehapje. Nu 3 dagen wortel geprobeerd. Hij is geen fan. Dus meer dan 1 theelepel is het niet maar dat geeft niets. 
Morgen weer naar de osteopaat en we hebben nu van de kinderarts een verwijzing gekregen voor fysio aan huis. Misschien dat zij kunnen helpen met ontspanning zodat er overdag ook beter geslapen kan worden. Al lees ik hier dat iedereen er last van heeft. Wellicht heeft het hier ook alles te maken met het 4e sprongetje maar doordat het al 17 weken een grijze donderwolk is hier in huis vergeet ik soms dat hij af en toe ook nog daar last van kan hebben. Hopen dat de fysio of osteopaat rust kan brengen. 

Prilgeluk: wat fijn voor jullie en ook dat de nachten wat opschuiven. Wordt jullie kleintje niet chagerijnig huilerig bjj soort van wakker houden? merk dat mevrouw hier ook denkt minder slaap nodig te hebben tegenwoordig haha. 

Wij zitten nu op de neocate maar net als bij jou moest ze het niet. Half half drinkt ze nu wel. We worden goed begeleid vanuit het ziekenhuis en proberen het een week. Mij benieuwen of we op volledige neocate terecht komen. Voor mijn gevoel is het geen kma maar dan hebben we maar alles geprobeerd. Gekukkig vanaf volgende week hapjes proberen en mogen we pap introduceren. Schijnt beter dan Johannes broodpitmeel om te verdikken 

Marieke: ik heb ook 210/7 geprobeerd maar dat was te groot, dat kwam er merendeels weer uit. Dus nu krijgt ze 180/6. Minder dan ze eerst kreeg maar blijkbaar heeft ze daar nu genoeg aan... Ik denk dat ze gewoon meer liet staan van de 5 flessen dan ik door had. Nu drinkt ze ze allemaal leeg. Ik zou het gewoon proberen!
Ik word ook kaal ? Hebben jullie al eens je nagels bekeken? Bij mij zie je gewoon halverwege verschil in structuur, van voor en na de bevalling denk ik! Bizar.
Komend weekend de laatste kraamvisite... ? 
Ik dacht dat het sprongetje al achter de rug was maar volgens mij is hij gisteren pas echt begonnen. Heeeeeel hard huilen wat ik niet van haar ken en vanmorgen om 05:00 wakker ? gelukkig ligt ze nu te ronken. 

Terug
Bovenaan