Baby’s geboren in september

Maaike wat rot! Bij ons in het ziekenhuis kregen we direct de uitslag, hebben ook een echo gehad (stuitligging). Kan me voorstellen dat dat even vies tegenvalt. Van de andere kant; beter dat ze er nu iets aan kunnen doen dan dat je kindje er op latere leeftijd last van heeft. 

hier nog volop in sprong 4. Ik tel de dagen af. En hoop maar dat het dat is ? niks als vastgehouden willen worden en vooral lekker hard huilen als we dat even niet doen. Vandaag weer om en om gegeten omdat hij gewoon blijft krijsen tot we hem vasthouden. Heel gezellig ?, not... 'alles is een fase' is mijn nieuwe mantra. 

Ik ben een beetje aan het rommelen met de slaap en voedingstijden. 
Noah is nu 18 weken en zit in dit ritme;
Tussen 5 en 6 wordt hij wakker, maar dan laten we hem liggen tot ongeveer 6.30 (tips voor vroeg wakker worden??)
06.30-07.00 flesje 150(drinkt hij vaak maar 100)
- 8.00 slapen tot ongeveer 10.00
10.30/11.00 flesje 150(drinkt150)
- Ergens tegen 12u slapen tot ongeveer 14.00
Rond 14.30 /15.00 flesje 150(drinkt 80!!)
- 16.00 op bed en slaapt 45 min. 
Dan heeft hij half 5 alweer honger en drinkt 90
-Rond 18.30 /1900 Weer honger - drinkt 120 ongeveer 
Vervolgens wil hij niet meer slapen tot bedtijd 19.00
En 22u droomvoeding. 
Wat zouden weer kunnen aanpassen?
En op welk tijdstip zouden jullie oefenhapjes geven? Hier nog niet gestart. 

Ha memNoah (ben je Fries..? ?), hier ons ritme:
08:00-08:30u - wakker maken & 150 ml (op) (soms ook eerder, maar dan wakker maken ivm kdv) / in vakantie uit zichzelf later wakker
09:45-11:30/11:45u - slapen in slaapzak in bedje.
12:00 - 150 ml (op)
Slaapt ergens tussendoor. Kan in de auto/winkelwagen zijn, want ik moet ook naar school om de oudsten op te halen maar bij geen verplichtingen (bijv in het weekend)  pakt ze vaak thuis ook anderhalf uur en slaapt ze in slaapzak in bedje.
15:00/15:30u 150 ml (op)
Slapen tussendoor, afhankelijk van waar ik ben (naar sport kids etc).
18:30/19:00u 150 ml (op)
Nog kort slaapje tussendoor, vaak in de box of lekker bij ons op de bank. En daarna vaak nog lekker wakker speel- en zingmoment tot laatste voeding.
21:30/22:00u  Laatste voeding 150-170 cc (op) en naar bed.. Zzzzzz. Meestal valt ze bij ons in de slaapzak in slaap (we geven haar ook in slaapzak de laatste voeding) en leggen we haar slapend weg.
Vier voedingen op een dag gekolfde bv en 1x kunstvoeding (vandaar die 170 cc).
Miischien heb je hier iets aan. Onze dame is nu ruim 4 maanden oud.
Succes iedereen met sprongen, hapjes en weer werken!
En Prilgeluk, wat fijn dat jullie zo'n fijn weekend hadden samen en jullie zoon ook wat langer lijkt te gaan slapen!

Maaikespat: bij ons heeft het kindje van mijn zus een heftige vorm gehad, maar dat was blijkbaar toch een generatie te ver. Hebben ze wel veel over getwijfeld maar uiteindelijk was het toch niet nodig. Vandaar mijn vraag:) 

MemNoa wij puzzelen met hetzelfde omdat wij ook een vroege vogel hebben. We hanteren nu een redelijk strak schema dat ons al iets langere nachten geeft. Als ik naar jouw schema kijk zie ik iets dat wij ook deden, maar sinds kort niet meer. Namelijk een ochtenddutje van 2 uur. Het schijnt, met vroege vogels, zo te zijn dat ze in de ochtend inhalen wat ze in de nacht tekort kwamen. Daarom laten wij hem nu nog maar 1 uur slapen in de ochtend in plaats van 2, en het lijkt erop dat dat uur er nu zo langzamerhand aan de nacht wordt bijgeplakt. Ons ritme nu:
0700 wakker en fles 180 cc
09.00 - 10.00 slapen (echt wakker maken na een uur. En wakker zijn van 0700 tot 0900 is heel pittig maar begint hier echt steeds beter te gaan, stukje gewenning)
10.30 / 11.00 fles 180 cc
12.00 - 14.15 slapen
14.30 fles 180 cc
15.30 groentehap (1 theelepel ?)
16.15 - 17.00 slapen
18.00 fles 180 cc
18.30 slapen
22.30 droomvoeding 
Waar hij eerst om 0500 uur wakker werd is dat inmiddels vaak 06.00 uur. Mijn man of ik gaat er dan uit, we leggen hem in de wagen en gaan wiebelend een serie kijken zodat hij echt slaapt tot 07.00. Dan starten we de dag en kunnen we ons schema mooi oppakken.

Dacht zelf dat mijn zus ook wat tever gezocht was voor heup problemen bij Liv maar toch wel blij dat ze het hebben gecontroleerd het is trouwens maar 1 heupje 

Terug
Bovenaan