Baby’s geboren in september

Haha herkenbaar juffielies, hier ook geen zin in rollen meer ? gelukkig dat het wel herkenbaar is. Ben idd wel benieuwd naar wat dit sprongetje weer gaat "opleveren". We kijken uit naar het einde hiervan ?
@maaikespat: pff hoop ook dat jullie gauw terecht kunnen. Dan weet je wat meer waar je aan toe bent. En ik ben heb ook nog geen menstruatie gehad? doe 50/50 bv en kv. Al hoewel vanavond na borstvoeding niet verzadigd, ze heeft nog 130cc erbij gedronken? Dus denk binnenkort wel echt het einde van mijn borstvoedingscarriere?

@Eefje Bedankt! Ja ik ben Fries! 
@Prilgelukseptember Bedankt! Gaan we proberen! Merk inderdaad dat als hij snachts goed slaapt tot 7u dat hij overdag veel minder slaapt. Waarschijnlijk heeft het hier mee te maken.
@Anemoontje Hoe gaat het nu met de Neocate(wij ook Neocate gebruikers)

Memnoah: we zitten nog op 50/50 want ze lust echt geen 100% neocate. Het gekke is dat de flessen nu wel leeg gaan. Ik heb alleen geen idee waaraan dit ligt. Ik gebruik nu wel Nutriton ipv Johannes broodpitmeel van de Kruidvat. Het lijkt dat dat minder snel dik wordt en geen lucht geeft. Ach je wordt helemaal gek van al die voedingsoorten! 

Verder is er gelukkig wel rust in de tent. Geen verdrietig meisje hopelijk blijft dit voorlopig zo:) 

maaikespat nee hier wordt juist meer gedronken als het aan hem ligt. Maar 210 is wel de max, ook als hij daarna blijft roepen om meer. Bij 210 komt er namelijk al veel terug. Hij voelt zich gewoon niet verzadigd maar er past niet meer in. 
Ik ben begonnen met groentehapjes omdat hij om meer eten vraagt, ons eten uit de mond kijkt etc, maar het lijkt niet echt te lukken nog. Hij snapt niet dat hij het door moet slikken. Dus in zn mond smakt hij lekker, maar daarna is het kokhalzen en huilen. Maar goed, hij vindt de smaak wel lekker dus elke dag een theelepeltje voor nu.

Hoi Prilgeluk, dat komt mede doordat de kokhalsreflex nog getriggerd wordt voor op de tong. Dat maakt het slikken idd nog moeilijk en dus de neiging de tong naar buiten te doen bij het aanbieden van eten op deze leeftijd (eigenlijk geeft de natuur hiermee aan dat zolang die reflex er nog is ze nog niet helemaal klaar zijn voor vast voedsel). Een reflex is een reactie die je niet weg kunt trainen, maar neurologisch uitdoofd of verschuift.
Vraagt hij echt om meer eten (terwijl de maag aangeeft dat er echt niets meer bij past) of heeft hij vooral zuigbehoefte (troost/comfort) door de sprong?

Ik ben ook begonnen met hapjes omdat ze steeds zo hongerig leek en hier gaan de hapjes er goed in! Zelfs al steeds mond open voor eten.
Grappig dat het qua reflex zo kan verschillen per kindje 

Zijn de oefenhapjes er niet ook voor om de kokhalsreflex naar achter op de tong te verplaatsen? Het zal verschillen wanneer dat ook goed lukt. Heb van een logopedist begrepen dat je het lepeltje op de lip moet leggen en dan zelf laten afhappen. Niet het erin "plamuren". Maar ik heb bij een kindje van een vriendin gezien dat dat een leuk idee is maar in de praktijk niet altijd werkt ?
Hier wachten we ook zo lang mogelijk, voornamelijk totdat ze goed / beter rechtop kan zitten. 

Terug
Bovenaan