Baby’s geboren in september

Hallo allemaal,
Ik wil me hier ook graag melden als dat mag want ik loop tegen een probleempje op.

Ik was op 26-10-2019 uitgerekend maar mijn zoontje is al op 28-09-2019 geboren en met een groeiachterstand van 2 a 3 weken. Ik heb een prematuur baby die het gelukkig super goed doet.

Mijn probleempje is dat ik helaas geen borstvoeding kan geven want dit is niet op gang gekomen. Met de fles gaat het super goed alleen duurt het erg lang, ik zit soms wel 30 tot 45 minuten en dan is de fles pas leeg maar tussen door heb ik meneertje wel 5 keer wakker moeten maken.

Hebben jullie tips qua fles of speen zodat het drinken wat makkelijker gaat?

Ha Elena, fijn dat je kindje het goed doet!! Heb je al een andere speen geprobeerd? Met een groter gaatje? Als je nu een prematuur speen gebruikt kun je de 1 proberen, dan hoeft je baby al veel minder moeite te doen om het eruit te krijgen. Of een ander flesje zonder filter bijvoorbeeld. Het is een beetje zoeken naar wat werkt :) Bij ons ging de Philips Avent brede fles er héél snel in.. te snel voor ons maar misschien het proberen waard?
En ik sluit me aan bij Marieke.. de zittende boer methode werkt super goed. ?

Weer wat geleerd die methode voor boertjes kende ik nog niet. Lijkt me wel even zoeken nog met het flexibele baby nekje zo. 
Hier een heerlijk dagje vandaag. Gister sliep ze van 13 tot 18 wel met voeding er tussen. Had het idee dat haar hele dsg nacht ritme weer draaide. Zijn we 18:30 nog buiten gaan lopen ( dan slaapt ze nooit) thuis wilde ze ook nog niet echt slapen beetje miepen. Om 22:00 de fles erin en toen kwam ze om 02:15 06:15 en 08:00 dit was erg fijn na afgelopen nachten plus ze sliep direct in.
Vandaag slaapt ze ook al heerlijk van 09:00 tot  11:30 en vanaf 12:30 weer. Straks maar even rondje buiten maken. Heerlijk dat ochtend slaapje is je huishouden meteen aan kant en de rest van de dag relaxen. 
Ohja mensen nog ervaringen qua luiers? Sochtends tijdens de voeding rond 9e poept ze zo vaak achter elkaar dat alles door de kleding etc komt. Tips?? we gebruiken nu pampers

Hier ook zittend het boertje laten maar dan met mijn ene hand onder zijn kaak/kin, en met de andere hand wrijf ik over zijn rug. Lastig uitleggen zo en kan er ook geen filmpje van vinden.. maar werkt hier binnen een paar minuten.. 
vannacht voor het eerst in de slaapzak geslapen, top! Had gisteren de voeding opgehoogd en hebben een fantastische avond/nacht/ochtend gehad 21.00-3.00-7.30-11.00. Schrok zelf wakker om 10.00u en nu een keer niet van het huilen haha lekker wakker worden.. Net lekker wezen wandelen en nu ligt meneer weer te slapen, kon ik mooi even stofzuigen enz. Ideaal! 

geen tips anemoontje, ik heb ook pampers en gelukkig nog geen ongelukjes gehad Hihi.. 

Fijn zeg die dag en nacht van jullie. Lekker als je ook even aan andere dingen toe komt? Top dat het slaapzakje goed bevalt?
Wij doen idd ook zittend en dan met je ene hand onder het kinnetje en vingers langs het kaakje. Lastig uit te leggen maar denk dat wij dezelfde manier bedoelen Juffielies. 
Hier echt een dramatische nacht. Gister beetje slecht gepland van mezelf dus kwam niet aan kolven toe. Maar na de laatste borstvoeding tot 5u 's morgens weer in de weer geweest.... Ik had op een gegeven moment zo een behoefte aan even een pauze knop... ? Vanavond toch weer als zij slaapt kolven en laatste flesje zo geven. Daar leek ze het echt goed op te doen. Misschien dat er dan toch minder lucht binnenkomt omdat ze de fles anders aanhapt dan met borstvoeding? 
Ben benieuwd hoe mijn vriend zo uit werk thuis komt... Wij hebben gelukkig 's morgens weer door kunnen slapen en tot half 12 bij getankt. Maar hij moest er gewoon om 6.15u uit? 
Vandaag lekker helemaal even niets gegaan behalve met baby op schoot tv kijken en toegeven aan het feit dat we moe zijn. Vond het vannacht ook al hadden we de dag ervoor een top nacht en dag gehad het echt ff pittig die continue zorg en 100% toewijding aan je kindje zonder break of adempauze. Toch soms ff schakelen hoor dit nieuwe leven. Vaak heel mooi, maar ook wel echt intens zeg.. 

PS hier staat de wipper op tafel met eten. Zou ook graag die kinderstoel willen krijgen, zelf aanschaffen met zo een newborn zitje vind ik te duur? heb wel bonnen gevraagd aan de kraamvisite. Dus hopelijk kunnen we daar tegen de tijd een kinderstoel deels van halen. 2e hands vind ik dat er voor een Stokke nog steeds veel gevraagd wordt.. 
Kwam laatst de Hauck meegroei kinderstoel tegen. Die is om en nabij hetzelfde alleen dan leuker geprijsd. Misschien komt die er tegen de tijd ? 

Wij hebben ook de stokke en newborn set sinds gisteren, kregen een aantal bonnen dus gelijk dat aangeschaft. Vind het anders ook wel prijzig, maar moet zeggen dat het wel fijn is dat ze er zo bij kan zijn! 
Dat zittend boeren heb ik geprobeerd maar het lukt mij niet. Het lukt sowieso niet altijd om te boeren helaas. Sinds gister hou ik haar wel veel langer recht op en het spugen is al een stuk minder. Soms is ze hysterisch na de voeding en dan komt er wel wat spuug. Ze heeft ook vaak de hik, had dit al in de buik overigens?

Terug
Bovenaan