Baby’s geboren in september

LadyJ: wij hebben ook forlax junior wat mijn voorganger zegt. We geven elke dag 1 zakje (staat in bijsluiter dat baby's het niet mogen) wij geven het al heel lang en het werkt echt super goed. Ze heeft elke dag een poepluier :) 

Hier gaat het weer wat beter, Olivier had de eerste dagen best last van het tuigje...hij was niet heel huilerig, maar sliep wel moeilijker.  Nu lijkt hij er wel aan gewend...hij kan zich alleen moeilijker vermaken, voorheen draaide hij nog half op zijn zij om wat te pakken en nu gaat dat moelijk dus raakt hij gefrustreerd...
Verder geprobeerd wat groente te geven maar dat is nog verre van succes (kokhalzen) dus blijf de broccoli wel aanbieden maar dat komt neer op 1 lepeltje wat ik per dag geef

@MoederOlivier: wat fijn dat het wat beter gaat! Hoe lang moet hij dit nu dragen? Hier is broccoli ook nog niet echt favoriet, bloemkool daarentegen kan hij geen genoeg van krijgen, net als pompoen.
@LadyJ: wat vervelend van de obstipatie! Hopelijk helpt de siroop en probiotica. Wat betreft de speen, je kunt ook eerst nog de oude vertrouwde speen gebruiken mocht deze op de fles passen. Aan de andere kant is oefenen ook goed. In de ochtend zijn ze vaak zo hongerig dat iedere speen goed is ;-).
Hier geen last van obstipatie maar meneer kan zo hard persen dat de hele buurt weet dat we een poepluier hebben... Ook bij de opvang gebeurt dit tot grote hilariteit van de leidsters en andere kinderen. Arme knul..
Nog geen tandjes maar wel veel kwijl. Dit is al weken zo dus volgens mij is het hier nog geen teken van doorkomende tanden. Ook al in tijden geen spuitluier gehad. Lijkt me wel een leuke gezicht @Kusjem, dan worden ze ook weer echt een stukje ouder om te zien. Wel een nieuwe ontwikkeling dat hij nu heel graag zijn voeten wil vastpakken. Hij ligt dus continu als een soort bal heen en weer te schommelen met zijn voeten vast. Heeft als nadeel dat hij dit ook doet met luier verschonen waardoor hij vanochtend (uiteraard net op het moment dat ik de luier wil wisselen) vol in zijn gezicht plast. Soms is het echt een heerlijke chaos met die baby van ons haha!

Net bij de orthopeed geweest en vanmiddag krijgt ze haar pavlik aangemeten, over 6 weken weer terug in de hoop dat het dan zo goed als klaar is

Gelukt hoor vanmorgen met de MAM fles en speen? 
Haha MariekeSep, in zijn gezicht plassen? Wel leuk zeg dat hij al zijn voetjes te pakken heeft en lekker rolt. Lijkt me een enig gezicht ?
Ja hopelijk zorgt de lactulose siroop niet voor teveel krampjes. Maar begin bij een minimale dosering. Hopelijk is dat voldoende. Sprak vandaag mijn zusje (werkt bij een consultatiebureau) en daar zijn ze echt van mening dat je een kind niet te lang met obstipatie moet laten etteren omdat het later ook een negatieve associatie met poepen kan geven. Lactulose siroop kan ook helemaal geen kwaad en voor langere tijd gebruikt worden. Dus hopelijk veranderen (huis)artsen daar ook gauw in mee. Had helemaal nog niet zo ver gedacht. Maar idd je wilt niet dat je kind poepen met pijn gaat associëren?
Fijn dat het beter gaat moeder Olivier! Kan me voorstellen dat hij zich nu minder kan vermaken. Wel lastig. Hopelijk voor een korte periode. 

moederolivier fijn dat het wat beter gaat!
maaikespat nu alleen nog opgemeten? Wordt dat helemaal op maat gemaakt? 
ladyj hoop dat het werkt! Obstipatie is ook echt niet prettig. Kan me voorstellen wat je zusje zegt. Groot gelijk dat je eens wat anders gaat proberen! 

hier is de rust wedergekeerd afgelopen dagen. 
En meneer heeft vandaag spontaan omgerold van rug naar buik, alleen.... bij oma ? heb toen ik thuis kwam van werk continu gevraagd of hij het aub ook voor mij wil doen, maar helaas ? 
ben ook begonnen aan het invullen een opgroeiboek van 0 tot 4 jaar. Leuk om alles op te gaan schrijven :)
o en het maken van een voetafdrukje was heel goed te doen! 100 procent meevaller! Wel met z'n tweeën doen, dan gaat het prima. Heb mooie afdrukjes als cadeautje in een lijstje voor de oma's. Zij zijn beide komende week jarig :) 

Terug
Bovenaan