Baby’s geboren in september

Ach lijkt me wel sneu om je kindje zo in een harnas verdrietig te zien zijn. Hopelijk na die 6 weken weer vol op kunnen genieten van bewegingsvrijheid ?
Oef Mama F dat lijkt me zeker schrikken, maar gelukkig alweer lachen geblazen bij de hap en niks aan de hand! Wat zit een ongelukje toch in een klein hoekje hè. 
Whoehoe 40 min slaap mama F?? langzaam weer kruipen naar langere slaapjes? Hier gaat het ook weer de betere lange kant op. Soms ook ff een speen er terug in en dan wil ze nog wel eens 45min erachter aan plakken?
Qua energie hier ook nog heel wisselend, maar idd hoor van alle ervaringsdeskundigen om mij heen dat dat zeker nog wel die 9 maanden tot jaar kan duren. Dus ik geef er ook maar gewoon aan toe. Maar frustreren doet het ook soms zeker hoor. In het weekend wil ik dan ook van alles, zowel op sociaal gebied als qua 'klusjes' en huishouden, maar helaas moet toch vaak dat to do lijstje bijstellen. 
Wij zijn gestopt met de lactulose siroop na 2 nachten krampjes en heel vaak wakker worden? Wel een paar keer goed gepoept, maar die nachten breken gauw op. Dus nu hopelijk voldoende aan probiotica en we hebben zo een speen die je kan vullen met fruit. Dus daar willen we pruimen af en toe in doen. Schijnt ook die kleintjes te kunnen helpen. En anders terug naar het CB of huisarts. 
Vandaag wel super goed gedaan op een verjaardag. Ook weer ff terug in de Maxi-Cosi kunnen leggen voor een slaapje tussendoor ?? Trots!

PS Mariekesep: die MAM fles is echt top! Goeie tip???
Eefje dat zijn goede berichten?? Wij tellen de leeftijd nu in maanden. Raakte de tel van de weken een beetje kwijt op een gegeven moment?. Respect trouwens dat je nog steeds bijna alles kolft? 
Hier 's avonds ook weer lekker tijd voor elkaar?‍❤️‍? Heerlijk.

Leuk om weer wat te lezen hier! We zijn inderdaad misschien allemaal in wat rustiger vaarwater gekomen.
Irisk ik voel me ook nog steeds moe. Ik ga er nog vaak vanuit dat ik meer kan dan het geval is. Is erg frustrerend! Ik hoop dat het iets eerder weer goed voelt dan 9 maanden ? Ik heb ook nog best wel pijn aan mijn "interne" littekens van de keizersnede. Soms wens ik nog steeds dat het anders was gelopen. 
Mama F aiii k kan me voorstellen dat dat een paniekerige situatie was! Gelukkig niks aan de hand, en lekker veerkrachtig ;)
Ik tel inmiddels ook in maanden. Weken raakte ik al snel kwijt, haha.
LadyJ hopelijk kan ze snel weer goed poepen. Hier is het juist het tegenovergestelde. Niets om over te klagen hoor maar man, gisteren ineens weer 5 poepluiers. En vanmorgen zelfs om 5 uur hoorde ik het los gaan in die luier ? Nachtpoepen was al tijdenlang niet meer gebeurt en zo sta je ineens weer 's nachts te poetsen. Zal wel weer een fase zijn...

5 poepluiers per dag? Wij zijn jaloers?. Die hebben wij totaal per maand? Vannacht was drama. Weer zoveel last van kramp. Om 4u is mijn vriend met haar naar beneden gegaan en ik was daarvoor al uren bezig. Dus vandaag mijn vriend naar de huisarts laten bellen en we mochten op de spoedplek komen vanmiddag. Ik was inmiddels radeloos en ook boos, omdat dit al de derde keer huisarts wordt ipv met moeizame stoelgang en verstopping. Dus ben iets wat agressief het gesprek in gegaan en mijn vriend was gelukkig ook mee. Gezegd dat ik mij niet meer laat weg sturen met :"dit hoort er nou eenmaal bij." Ik vind deze mate van kramp en verstopping echt niet meer normaal en bovendien hebben wij naar mijn idee onnodig een verdrietig en oververmoeid meisje en wij zijn nu zulke nachten ook bekaf. Gelukkig en eindelijk werd er nu niet meer moeilijk gedaan. We hebben nu forlax en klysma's ?

Misschien komen er tandjes door Minni, dat ze zoveel poept? Maar laten we de middenweg op zoeken, jullie iets minder poep, wij iets meer?

Fijn dat het bij iedereen wat rustiger is...Hier ook gelukkig, wel een klein vraagje...het slapen overdag gaat hier best goed, maar vanaf een uur of 15, 16 wol hij niet meer slapen en is hij echt kapot. Om 19 uur gaat hij vervolgens voor de nacht.. iemand tips voor het laatste middagslaapje?

Moeder Olivier ik heb, doordat wij een hele moeilijke slaper hebben, veel gelezen over slaap. Het schijnt dat de kleintjes 3 natuurlijke sleepwindows hebben tussen 09.00 - 10.00, tussen 12.00 en 14.00 en tussen 18.00 en 19.00. Dit zijn dan ook makkelijkere bedtijden. Dat laatste slaapje in de namiddag is daardoor moeilijk. Bij ons duurt dat slaapje ongeveer 30 minuten wil hij het trekken tot bedtijd (18.30) dus ik ga elke dag eventjes een half uurtje wandelen. Bij slecht weer leg ik hem in de wagen en schud ik over de drempel naar de gang ?. 
Hier is het inmiddels ook wat rustiger. We hanteren een strak slaapschema, maar dat geeft goede nachten. Er wordt nu geslapen van 18.30 tot 06.30. Klokje rond dus. Wel nog met een nachtvoeding om 22.30 maar die gaan we binnenkort laten vallen. Hij wordt een beetje boos als we hem ervoor wekken, drinkt maar 90 cc en laat vervolgens om 07.00 uur de helft van zn fles staan. Vind het wel eng om de fles te laten vallen en hem 12 uur aaneengesloten te laten slapen. Kan het me gewoon niet voorstellen met onze nachtbraker. 4 maanden slapeloze nachten en dan ineens 12 uur aan 1 stuk. Klinkt te mooi om waar te zijn haha.
Hij groeit goed. Twee weken geleden woog ik 7,5 kg en was hij 68 cm lang. Er wordt volop fruit gegeten en af en toe wat groenten, maar dat heeft zijn voorkeur niet. 
Volgende week willen we voor het eerst gaan babyzwemmen. Vind het wel spannend aangezien hij nooit in bad gaat. Hij vindt dat vreselijk. We douchen 2 x in de week met hem en de andere dagen een washandje. Dus ben heel erg benieuwd hoe hij gaat reageren op t zwembad, maar we hebben zo'n grote zwemband voor hem en we gaan het meemaken.

Oh dat is wel erg weinig poepen, wat zielig. Vervelend dat het nodig was om op je strepen te gaan staan bij de huisarts, liever gelijk de eerste keer wat actie.. Ik zat ook te denken dat als jullie meisje niet meer verstopt is ze misschien ook langere slaapjes gaat maken ?
Hebben jullie gelijk een klysma gedaan? 
Zou kunnen van die tandjes, ze is namelijk ook behoorlijk humeurig en kauwt op alles. Maar vooralsnog zie ik niets ?‍♀️

Terug
Bovenaan