Baby’s geboren in september

Ik had even de nieuwe berichten gemist. Maar fijn om te zien dat jullie kindje ineens zoveel slaapt Prilgeluk! Bizar hoe dat kan omslaan zeg. Nu kunnen jij en je man ook gaan bijkomen van die eerste 4 maanden.
Ik wil binnenkort ook gaan babyzwemmen maar heb het vooralsnog niet gedaan omdat het op onhandige (eet) momenten is. Ben benieuwd hoe je het vindt!

Bedankt voor de uitleg prilgelukseptember dat verklaard een hoop hihi...en wat fijn te horen dat het bij jullie zoveel beter gaat!
Hier nog 1 tot 2 voedingen snachts, maar ik denk dat het komt dat hij soms overdag te weinig drinkt en te veel spuugt...ik geef volledige borstvoeding en vandaag was ik niet in staat om thuis te komen voeden dus moest ik kolven...nu blijkt dat Olivier tussen de 110 en 130 cc drinkt uit een fles en daarnaast ook nog spuugt, (en dat terwijl ik vanmorgen 250cc kolfde in 1 beurt)... nou ja zo lang m in ventje tevreden is en goed groeit...(bij ruim 4 maanden woog hij 6400 gram bij 64 cm)

Hier gaat het overdag ook heel goed! Wel korte slaapjes maar iedere 1.5u naar bed. Vrolijk ventje hebben we dan.
gisteren 5 maanden, bizar, wat vliegt de tijd..
helaas zijn de afgelopen 9 dagen de nachten echt niet leuk.. al verschillende keren van 3 tot 4uur/half 5/half 6 lopen spoken. Hij kwijlt ook enorm, tandjes misschien? Ik weet het niet. Even weer wennen dus na zeker 3,5e maand doorslapen in de nachten? valt me zwaar naast het werken. Nou ja, een fase. Hoop ik. En snel weer door naar de volgende fase. Hoop ik ?

fijn te lezen dat iedereen in wat rustiger vaarwater is gekomen. 

Wat fijn prikgeluk! Is het overdag ook wat rustiger? 
LadyJ wij geven ook elke dag 1 zakje forlax en dat gaat goed! 

Hier is het een weekje onrustig. Slapen ging goed op haar zij, maar inmiddels lukt het alleen nog maar ingebakerd overdag. Ook erg ontevreden en mopperig overdag. Lijkt wel of ze snel verveeld is haha. De nachten gaan wel goed gelukkig. Geen voeding nodig (laatste 22:00). Ach mijn motto is tegenwoordig alles is een fase en de tijd vliegt ondertussen! 

Wat zeg je dat goed Minni. Ik vind het ook nog steeds jammer dat het zo is gelopen en heb ook nog veel last van mijn buik door de keizersnede. Niet zozeer het litteken van buiten maar idd de lagen eronder. Mijn onderbuik lijkt ook nog steeds gezwollen. Vind die herkenbaarheid hier altijd heel fijn!

Zazou & Minni: wat naar dat jullie nog zo'n last van je buik hebben. Het is niet niks he, gewoon een zware buikoperatie. Snappen jullie dat er in andere landen soms gewoon op verzoek keizersnedes worden gedaan uit angst voor ruinatie van de vrouwelijke delen..? Veel sterkte en hopelijk gaat het binnenkort weer een stuk beter.
Dames met de verstopping: misschien heb ik het gemist, maar weten jullie wat de oorzaak ook is? Sterkte ook voor jullie kindjes! Goed dat je op je strepen bent gaan staan LadyJ!
Moederolivier: hier slaapt onze madam in de namiddag vaak rond de klok van half 4 een klein uurtje. Vaak ook nog wel even de oogjes dicht ergens tussen half 7 en half 8, wel vaak kort, een half uurtje. Die beide slaapjes in de box (de andere langere slaapjes overdag als we thuis zijn altijd in bed in de slaapzak). Juist omdat de laatste 2 slaapjes vaak wat korter zijn ga ik haar niet naar bed brengen. Hoe doen jullie dat? Wil je hem later op de middag naar bed brengen en gaat hij juist dan protesteren? Misschien dat hij in de buurt wil zijn en zich uiteindelijk in de box overgeeft? Ik zie dat ons meisje op gegeven moment wegdommelt (ze wil in eerste instantie ook graag in de buurt zijn) en dan leg ik gauw een dekentje over haar heen en laat ik haar in de box liggen. Misschien werkt dat ook voor jullie?
Prilgeluk: wat een verschil met eerst! Fijn dat hij zo goed slaapt nu! Zijn jullie inmiddels ook al wat bijgetankt?

Nou inderdaad Eefje, ongelofelijk dat vrouwen daar om die reden voor kiezen. Ik kreeg die vraag tijdens mijn zwangerschap van een Syrische dame. Ze wilde weten of vrouwen in Nederland voor een keizersnede konden kiezen. Toen ik vertelde van niet maar dat je mag kiezen om in het ziekenhuis of thuis te bevallen keek ze me heel verbaasd aan. Thuis bevallen vond zij gekker dan een keizersnede kiezen. Nou geloof ik dat een geplande keizersnede wel iets 'gemakkelijker' gaat dan een spoed-, maar dan nog!! 

Ik had een stel op kraamvisite waarbij de man (die er in mijn optiek al helemáál niks over mag zeggen haha) zei dat een keizersnede wel makkelijk is want dan heb je tenminste geen hechtingen beneden. ? Als er 1 woord is dat niet bij mij opkomt als ik aan alles terugdenk is dat het woord 'makkelijk'! ?

Nou inderdaad zazousept mlmijn eerste bevalling was er  geplande keizersnede (waarbij ruggenprik niet optimaal werkte) hierna 2x 'gewoon bevallen (wel beide ingeleid)...de gewone bevallingen waren 1000x beter dan se keizersnede en dan natuurlijk vooral het herstel erna .. 

Terug
Bovenaan