Baby’s geboren in september

Hier ook een spoedkeizersnee en regelmatig nog buikpijn. Kon het eerst niet echt plaatsen, maar pijn leek op het samentrekken van de baarmoeder (naweeën). En toen zei een collega dat de oorzaak lag bij de keizersnede. Fijn dat hier ook mensen het herkennen.
Heerlijk om steeds meer in ritme te komen. Het lijkt wel alsof ik meer van hem kan genieten nu ik weer werk. Ik kijk echt uit na een dagje met m'n ventje. 

Ik had nog een vraagje. Wij geven nu een weekje groentenhapjes (hij is 4 maanden en een week). Zijn er ook mensen hier die al met papfles zijn begonnen? Hij slaapt al vanaf 6 weken door en drinkt z'n flesjes prima maar niet helemaal op. Ik geef 5x180. Dus voor het doorslapen of vollere gevoel hoef ik het niet te doen. 

Mientjeee: het is niet gelukt aan de borst, dus ben ik gaan kolven zodat ze toch mijn borstvoeding krijgt.. ?
Toch nog best wat borstvoedsters hier eigenlijk!
Ik ben ook blij dat ik weer werk, maar ook zo blij met tijd met haar! Overdag veel samen en zo gezellig. Vandaag wel de mobiel uit de box verwijderd, want ze had hem te pakken die smiecht.. ? Zal ik hem bewaren voor toekomstige kleinkids..? Dilemma.. ? Ze is ook steeds vaker naast de speelmat te vinden.. nog even en rolt het huis door.
Morgen adviesgesprek op school voor de middelbare school van onze oudste. Klein contrast maar met onze druif in de box.. haha.. ?

Inderdaad veel borstvoeding en veel keizersnedes in deze groep. Hier weer een nieuwe fase. Meneertjes ondertandje komt door. Hij heeft geen speen maar zuigt soms op mijn pink. Gisteravond voelde ik ineens een scherp randje! Dat verklaart misschien wel dat hij een beetje mopperig was ;). Hebben kinderen er last van als de tand omhoog groeit of alleen van het 'doorbreken' zeg maar? :)

@ZazouSept: dat vraag ik me nu ook af. Hier komt een boventandje door. Ik voelde gister een duidelijk puntje. Hij lijkt er niets van te hebben behalve knalrode wangen. Ik heb voor de zekerheid hét wondermiddel (volgens mijn zus) in huis gehaald. Ik kan nog niet zeggen of het werkt want ik heb het nog niet gebruikt maar mocht iemand het willen bestellen het zijn bolletjes van het merk Osanit. 

Wat fijn om zoveel positieve berichten te lezen! Vervelend wel voor alle dames die last hebben van de keizersnede. Ik ben nog steeds blij dat in de laatste minuut voordat ik weggebracht zou worden hij toch nog geboren is. Helaas toch op ok beland toen nog, maar daar geen last meer van.
Hier gaat alles heel goed, echt genieten! Het enige lastige punt is bij ons het drinken. Halverwege zijn fles gaat hij ineens heel moeilijk doen en steeds zijn fles eruit duwen. Hij heeft dan nog maar 90cc gedronken, dus dat vindt ik wel echt te weinig. Met zingen enz gaat er met tegenzin nog wat in, maar het is een strijd. Iemand tips? Ik denk erover om over te stappen naar een andere fles, maar zou dit ook hiervoor kunnen helpen? De laatste fles om 23.00 uur drinkt hij trouwens wel vaak (half slapend) leeg, maar hier zit ook rijstebloem in.
Verder een enorme kletskous hier. Kletsen en lachen zijn zn favoriet. Nog geen tandjes voor zover ik kan voelen. 
Iemand weet zo niet meer wie sorry vroeg om ervaring met de papfles. Wij geven de fles van 23.00uur een schepje rijstebloem erbij. Voor ons is het nu ook niet per se voor het doorslapen maar wel voor verzadiging. Hij drinkt Pepti en dat is licht verteerbaar. Een schepje rijstebloem vult toch net wat lekkerder. 

Wij geven ook een papfles als laatste fles. Hier zitten we op 4 flessen van 210ml. Fles rond 19:30/19:45 en daarna slaapt hij tot half 8 (dit deed hij ook voordat we begonnen met de papfles dus niet de reden waarom we 'm geven). Dit is wel zijn favoriete fles van de dag want deze gaat, al half slapend, helemaal op en de overige flessen laat hij altijd wel een bodempje staan. We doen 7 schepjes + 2,5 eetlepel rijstbloem en maken de fles net iets warmer dan de andere flessen. 
@Majom: hier hebben we dat ook hoor, vooral de eerste fles is best een gedoe. Hij raakt heel snel afgeleid of gaat zitten geinen tijdens de fles (waar je dan niet op zit te wachten ;-)). Ik laat hem tussendoor boeren of ga even wat anders doen. Dan probeer ik de rest van de fles een kwartiertje later, of bijvoorbeeld in een andere houding of stoel.

MariekeSep dat probeer ik inderdaad ook allemaal, maar toch  2 weken bij elke fles. Het gekke is dat het pas halverwege de fles begint, dus ik vrees dat een andere fles dan ook geen oplossing is. Hopelijk weer een fase haha

Haha.. hier ook afentoe die geinerij met de fles. Vooral als een van de oudsten begint te praten dan draait ze haar hoofd als een uil richting het geluid.. ??
Hebben jullie de verkleiner al uit de maxi-cosi?

Terug
Bovenaan