Baby’s geboren in september

Ik weet niet of het officieel mag maar onze dochter krijgt 4*210/7 want daar heeft ze nu zo behoefte aan. Is ook een lange dame dus ik dacht zelf zolang het niet over de 1000 heen gaat kan het gewoon!
Ik heb haar net voor het eerst in haar eigen kamertje op bed gelegd.? Sta ik daar met tranen in mijn ogen haha, mevrouw vind het prima. Maar ik ga haar heeeel erg missen denk ik, ik vind het zo gezellig met z'n drieën. 
Ik verwacht alleen echt dat ze veel beter gaat slapen daar, ze wordt nu al een tijdje steeds eerder wakker. Vanmorgen om 05:00 uur. Eeehhh nee dat gaan we niet iedere dag doen. Dus radicale beslissing hup naar eigen kamer plus halfuurtje eerder naar bed. Ben benieuwd hoe het vannacht gaat ? 
Haha Zazou dat is echt wonderbaarlijk! Hier zat het vandaag ook weer eens tussen de schouderbladen, maar zeker ook op de billen  ? Wij zijn gelukkig weer terug naar twee poep per dag. Nog geen tanden in 't zicht.
Hier vooralsnog geen interesse in eten. Ze kijkt wel eens nieuwsgierig als we iets knapperigs eten maar niet dat ze ons het eten uit de mond staart. Dus nog steeds even wachten met hapjes. Hoewel ik echt zin heb om een pompoen erin te doen ?

@Maaikespat: hier is de laatste voeding geen fles maar een bv. Hij drinkt meestal ergens tussen 22.00 en 23.30. De volgende voeding is dan de volgende ochtend, ergens tussen 7 en 9u. Hoeveel hij precies drinkt weet ik dan uiteraard niet. Hij krijgt overdag 2 flessen van 180 ml (afgekolfd). Ik heb zelf het idee dat hij aan de borst iets meer drinkt. 

Hier krijgt ze de laatste fles rond 20:00u en dan 150cc gekolfde bv.
Wat een heerlijke poepverhalen.. ? Hier gisteren doorlekmomentje in het babykuipje van de Stokke stoel. Ik hoorde geluid van druppelend/stromend water en toen zag ik een plas onder de stoel liggen! ??
Hier slaapt ze ook nog bij ons op de kamer. Ze zou 6-7 weken geleden al naar haar eigen kamer, maar is nog steeds niet gebeurd, haha.
Ook wij zien haar persoonlijkheid al echt wel komen. Ze kijkt net zo uit de ogen als de oudsten en beweegt ook graag. Tis een heerlijke vrolijkerd. ?

Hier ook een mannetje met een persoonlijkheid. Lekker aanwezig, vrolijk en een echte rouwdouwer. De babygym heeft het bij ons zwaar te verduren ;-). Inmiddels heeft hij schaterlachen en belletjes blazen met zijn mond ontdekt. Gelukkig gaat slapen overdag ook veel beter nu ik een wakkertijd aanhoud van 2 tot 2,5 uur.
Onze doorkomende tand was trouwens een fake. We voelden echt een puntje maar de volgende dag was het opeens weg. Heel raar! Dinsdag moeten we weer naar het CB voor de volgende vaccinaties en check. Ben benieuwd naar zijn gewicht. Ik denk dat we richting de 8 kilo gaan. Hij is ook wel flink gegroeid de laatste tijd, het echt proppige is er een beetje vanaf haha.
Oh en voor de meiden die eventueel zo'n 4-seizoenen Puckababy wilde aanschaffen, er is nu 20% korting met de code LOVEYOU. Scheelt toch een hoop :)!
@Maaikespat: wij hebben de laatste fles om 19:30/19:45 uur en dat is 210ml+7+2,5 eetlepel rijstebloem. @Liesforum: hier ook 4 flessen van 210+7 hoor, het werkt bij ons ook prima zo.
@Eefje: heerlijk toch! Als het voor jullie werkt lijkt me het alleen maar fijn. Hier was het eigenlijk ook de bedoeling maar ik kan geen twee snurkende mannen handelen 's nachts ;-), dus na 2 maanden ging hij in zijn eigen kamer slapen. Daarnaast pakte ik hem veel te snel op, bij ieder klein geluidje en toen ik hem op zijn kamer had gelegd sliep hij opeens de nachten door. 

Zo even afwezig geweest. Wij hebben echt intensieve kl*te weken achter de rug. Met krampjes, poep verstopping, onrustige nachten en flessen weigeren..? Inmiddels ook op Pepti over. Forlax en klysma's..
Super zielig, maar wij begonnen onszelf ook wel een beetje zielig en afgedraaid te voelen. Vandaag bij de hap geweest omdat er echt bijna geen fles meer in ging en het werd zo een strijd, na elk slokje huilen. 
Hapjes daarin tegen gaan super. Ze snapt het happen en slikken goed. Dus vanavond nu vooral melk via de lepel aanbieden via groenten en fruit hapjes en bordjes pap. Tussendoor kleine flesjes blijven aanbieden. 
Vanmiddag kwam de rust weer wat terug na een goede fles, een goede poepbroek en fruithapje. 
Pffff.. op mijn eigen verjaardag een migraine aanval gehad na helemaal op te zijn. 
Die tweede... Nou toch de komende jaren maar even niet? Eerst ff bijkomen van deze tijd met onze barrel ??

Oef, klinkt moeilijk allemaal LadyJ! En ook nog een k*t verjaardag.. jammer :( Is er een idee over waarom ze zoveel last heeft van haar darmen? Hopelijk gaat de pepti vruchten afwerpen.
Hier gaat het slapen op eigen kamertje goed. Ze wordt nog steeds om 05:00 wakker maar we hoeven er dan niet heen, uiteindelijk valt ze dan weer in slaap. De dag begint om 06:15. Maar dat vinden wij wel prima ivm werk enzo. Over ruim een maand gaat de klok een uur vooruit, dan wordt het wel ietsje relaxter :p ten minste ik neem aan dat haar klok minimaal zal verschuiven maar dat moeten we maar afwachten.
Ze heeft nu ook ineens heel veel aandacht voor eten, probeert het af te pakken en staart echt naar onze monden dus we gaan beginnen met hapjes ? Hebben jullie nog tips? Wanneer geef je het? En qua servies nog iets waar ik aan kan denken? We hebben van alles gekregen maar geen idee wat handig is.

@LadyJ: wat naar om te horen en ook jammer van je verjaardag! Wel fijn dat het nu weer wat beter gaat. Is er een reden waarom ze zoveel krampen heeft en niet kan poepen? Hopelijk blijft er nu een stijgende lijn!
@Minni: toen wij begonnen met hapjes gingen we het eerst 's avonds aanbieden tussen de twee laatste flessen in. Wij zijn begonnen met fruit (tenminste eerst groente maar dat werd niets). Vooral appel en banaan vielen toen goed in de smaak. Toen het fruithapje echt goed ging is dat verhuisd naar de ochtend (rond 10:00), ook omdat ze dit op het kinderdagverblijf rond die tijd doen. Vervolgens in de avond overgegaan op groente. Hier is bloemkool favoriet, maar pompoen, zoete aardappel en wortel gaan ook als een malle haha. Ik maak het vers en vries een enorme lading in. Heb ijsblokbakjes van de Blokker met flexible onderkant dus je haalt het er zo uit. Daarnaast een enorme voorraad vriesbakjes via Bol.com besteld. Als het dan net bevoreren is als blokje gooi ik het zo snel mogelijk over. Daar warm ik het dan vervolgens in op. Verder nog niet echt sprake van servies ;-). Inmiddels qua fruit eet hij peer, appel, banaan en mango heel graag. Succes, het is echt leuk (vooral de eerste keer ;-))
Oh en de klok vooruit.. nog helemaal niet aan gedacht. Ben heel benieuwd hoe dat gaat met een baby haha!

Terug
Bovenaan