Baby’s geboren in september

Oh wat heerlijk al die plannen om weg te gaan. Oostenrijk een wandelvakantie lijkt me ook heerlijk. Wij gaan wandelen in Drenthe ? wil dan idd ook zo een rugdrager. Lekker met de hond het bos in en Amy achterop.
Ja Juffielies hier ook ineens allerlei nieuwe dingen! Dus misschien ook wel een pittige staartje van dit sprongetje? want er is een hoop veranderd. Wakkertijd is ook anders geworden. Vandaag is een dag om de champagne te onkrukken zo goed? haha. Maar laat ik ook maar voorzichtig met deze uitspraak zijn, al geniet ik er wel dubbel en dwars van ? zal je ook net zien hè; naar de HAP geweest en nu straks naar de kinderarts, gaat ze weer goed drinken, eten, poepen, slapen en lachen? Nja beter voor niets en dat we kunnen zeggen dat het niet meer nodig is en het goed gaat. 
Maaikespat, ik zweer bij het merk Zarqa. Amy had last van berg en van rode droge uitslag op haar gezicht. Voor beide van alles gesmeerd, maar bij dat merk is alles zo weg en een heerlijk zacht huidje?
Liesforum daar zijn huisartsen ook voor. Als het aanhoudt en je blijft twijfelen kan je altijd langs gaan. Huisartsen horen laagdrempelig te zijn, vind ik. Ook als je ff een extra check up wilt bij twijfel. 
Hier wordt ook echt gegeten ? zo lekker dat alles erin gaat en waar ik vreesde voor nog meer kramp, dat is gelukkig niet zo (deze goede dagen dan?). En zij is zo enthousiast. Trappelen de slab omgaat?
Nou ben blij dat ik ook weer goed nieuws kan schrijven, al was het ook fijn om even van me af te schrijven toen het echt ff Helemaal niet lekker ging. Bedankt voor jullie reacties ?
Hopelijk komt er toch gauw ook verbetering over met de slaapjes prilgelukseptember. Maar wat een verbetering zo. Kan me voorstellen dat die nachten met 6u slaap al echt winst zijn. Jij kan jezelf echt slaap deskundige noemen, na wat je allemaal hebt uitgezocht en gelezen. Super knap die zoektocht toch maar door zoeken en in verdiepen en blijven proberen en volhouden ? 

,@liesforum Dat klinkt als krampjes... overstrekken en uitslag. Wellicht koemelk weggelaten? Of het komt door de bijvoeding. 
@ladyJ Het kan ook zijn dat pepti tijd goed werkt en dan ineens niet meer. Dan aan de bel trekken bij arts! Zijn zwaardere vormen verkrijgbaar. 
Hier wordt er nog niet doorgeslapen helaas en mey hapjes ook weer gestopt omdat dit snachts super veel onrust gaf. Al wil hij wel heel graag :(

MemNoah: onrust in de vorm van krampjes? Hoe oud is jullie kindje nu? Het is helemaal niet erg nog te wachten met hapjes hoor of het over paar weken opnieuw te proberen. Bij de meeste kinderen zijn de darmpjes er ook pas vanaf 6 maanden klaar voor. Wij wachten ook nog even. Nu net de 5 maanden gepasseerd. Afgelopen week zat ze bij mij op schoot aan tafel en toen wel voor de gein een schijfje komkommer gegeven om te 'proeven'.. ? Ze vond het maar wat interessant en natuurlijk ging het gelijk in de mond (verder niet opgegeten en ik hield het ook deels vast). Alles wat ze te pakken kan krijgen op het moment moet even lekker geproefd worden..?
Hier is mevrouw vooral ook druk met rollen. Rollen is ontdekt als hét verplaatsingsmiddel dus we moeten erom denken al wat dingen in veiligheid te brengen.. ? En iets vaker stofzuigen!
Gisteren had ik mezelf trouwens getrakteerd op een rugbehandeling/massage dus ik was in de ochtend weg. Man alleen thuis met de kleine. En ja hoor, ze had een ontplofte luier en de poep zat tot haar nek.. whaha. Dus toen ik genoot van een weldadige behandeling kon hij er gelijk drie kwartier voor uittrekken om haar te verschonen en samen onder de douche te gaan. Niet verkeerd deze ervaring.. ? Hij had wel netjes de kleertjes in een emmer water gedaan.
Fijne dag allemaal!

Ps: fijn te horen dat het bij sommigen weer beter gaat! LadyJ: beter een keer extra gecheckt hoor. En ja, gebeurt ook veel in de ontwikkeling. Vinden jullie ook dat er in het denken en 'begrip' iets aan het verschuiven is? En Prilgeluk, misschien valt het allemaal erg mee tzt op vakantie. Misschien is jullie mannetje ook wel een heel ondernemend kind en verandert er een hoop op het moment dat hij kan kruipen en lopen. Sommige kids hebben echt frustratie het eerste half jaar ondat ze veel meer willen dan ze kunnen.
Wat lekker Minni, ook even er tussenuit. Lekker van genieten! Gaan jullie al snel? Liesforum, moest erg lachen om je 'directeurtje'. Die pruilmondjes vind ik ook altijd geweldig. Wist niet dat de mondhoeken zover naar beneden konden! ?

Zo weer even bijgelezen. Fijn dat het over het algemeen goed gaat bij iedereen. Ook wij hebben midden april een weekendje weggeboekt. Lijkt mij heerlijk om even een paar dagen met zn 3en eruit te zijn!
Dinsdag weer vaccinaties bij het consultatiebureau gehad. Hij had er dit keer behoorlijk last van. Zo zielig, helemaal over zn toeren. Hij is nu 4 en een halve maand en 68 cm en 7,7 kilo. Nog even ik moet met sommige kleding alweer overstappen op maatje 74. Wat gaat dat snel zeg!
Groente gaat er hier wel een paar hapjes in, maar dan vindt hij het na een paar hapjes niks meer. Nou ja goed voor wat smaakjes ontdekken en denk erover om eens te kijken hoe hij fruit ipv groente vindt.  Gelukkig geen krampen hier. Wat naar dat sommige kindjes hier nog zo'n last van hebben.
Hier wel nog steeds na een halve fles zn speen eruit duwen en niks meer willen. Mocht het nog 2 weken aanhouden dan toch maar even langs de huisarts om te bepalen of het wat met zn koemelkeiwitallergie te maken heeft.

Hier is de rust weer helemaal terug, heel fijn.
Een vraagje; hoe geven jullie je flessen? Hier 7.00-11.00-15.00-19.00 en 23.00u maken we hem wakker. Verder eet hij in de ochtend fruit en in de avond groente. Vannacht geprobeerd 23.00 te laten vallen, wat rijstebloem toegevoegd. Ging goed maar kwam hij wel (al) om 5.30u. Op zich geen ramp, maar misschien heeft iemand nog tips?
Ik heb nu gewoon een fles laten vallen maar misschien moet ik de  fles van 19.00u wat verhogen? Of misschien de fles van 23.00u afbouwen ipv in 1 keer? Of misschien moet ik het gewoon zo laten ? ben benieuwd wat jullie doen of hebben gedaan! 

@Mehnoah goed om te weten. We nemen het mee naar de kinderarts. Aankomende woensdag een afspraak. Ik hoop dat ze het zo blijft doen op Pepti. Aanzienlijk minder kramp en dat ondanks de vaste hapjes. Ontlasting gaat ook makkelijker en vaker, maar dat kan ook natuurlijk door de forlax komen. 
@Eefje wat een goede timing van jullie kleine, poep explosie bij papa, mama ff me-time??
Fruit is hier helemaal tha bomb? groente niet. Moet zeggen, ik vond het zelf ook niet te eten die gepureerde wortel. Maar we doen nu een mix van groente met een beetje fruit erdoorheen. En dat gaat er wel goed in? beetje smokkelen en beetje middenweg zoeken?
Wat sneu Majom dat hij zoveel last van de vaccinaties had. Zielig hè. En alweer naar 74! Gaat hard he.
Onze meid kletst wat af. Soms vrolijk gekletst, maar ook voor het mopperen worden de stembanden gebruikt haha.
Inmiddels wil ze zelf de regie over de fles. Vasthouden, pauzes inlassen en dan zelf bepalen wanneer er weer verder gedronken wordt.
Vrees bij de kinderarts voor zeker weten deze diagnose: een pittig karakter ? alles zelf doen, frustratie al om. Idd wat Eefje ook al zijn. Denk dat het ook rustiger gaat worden als ze daadwerkelijk meer gaat kunnen. Baby zijn vind ze maar irritant volgens mij.
Oh ja bijna 5 maanden en in het kader van mee bewegen met je kind: de box is opgeruimd? de grondbox met meer ruimte voor bewegen en met papa en mama spelen is hier een groot succes. Ze lag niet meer in de gewone box. Dus weg met dat ding die veel ruimte in neemt? 

@juffielies wij hebben nooit een late fles gegeven dus niet helemaal vergelijkbaar. Maar zijn wel sinds vorige week overgestapt naar 4 ipv 5 flessen en dat gaat heel goed. We laten er nu 4 uur tussen ipv 3. Ze wordt soms ook eerder wakker hierdoor, maar dan rek ik het met speentje. Zou je eventueel kunnen proberen? Of die van 19 tijdelijk even rekken tot 20 zodat hij iets later wakker wordt? 
Ik las ook keer de tip dat je wel de 23 fles geeft maar steeds schepje minder voeding zodat ze langzaam ook zonder die fles kunnen.
@lady j wat grappig dat verschil. Hier gaat groente er super goed in. Zelfs bloemkool wat ik zo saai vond smaken. Fruit nog niet geprobeerd overigens dus wie weet of ze daarna groente nog lekker vindt?
@memnoah krampjes heeft ze eigenlijk nooit last van. Ze begint gelijk onrustig te zijn als ze moet drinken. Ze heeft dit vaker met fases. Maar ze doet het eigenlijk ook met de hapjes, voeten trappelen handen slaan en ze wil echt gelijk een volgend lepeltje anders is het huilen? Ik hou het maar op gulzig?
@eefje ooh heerlijk even me time, en mooi dat vaders de verschrikkelijke luier kreeg haha? 

@majom zo sneu dat hij er veel last van had. Hoe lang had er last van? Inmiddels weer wat beter?
Wij gaan 13 maart een weekendje weg, naar een heerlijk luxe huisje met alles er op en er aan. Alleen een stom dingetje, haar tweede prikje staat 12 maart gepland en dat was ik even vergeten? Hoop dat het net als vorige keer mee valt en anders gaan we maar omstebeurt ons terug trekken in de sauna of bubbelbad?

Terug
Bovenaan