Baby’s geboren in september

@Minni: de beste tip die ik je kan geven is een smal, vlak lepeltje. Dus zo ondiep mogelijk. En dan niet aan de bovenlip afstrijken maar echt zelf leren afhappen. 

Nou vandaag weer alles gecompenseerd qua slaap en eten. Lange goede slaapjes en alle flessen en alle hapjes gingen erin. Snappen jullie het nog, ik niet? Maar wel fijn natuurlijk. Moest vanmiddag een paar uur naar werk en durfde haar nu wel achter te laten bij een vriendin. Maar vandaag wel contact met de huisarts gehad en een doorverwijzing gekregen naar de kinderarts. Vind het toch wel fijn dat er iemand mee gaat kijken waar nu al die onrust vandaan komt. 
Net even het oei ik groei boek erbij gepakt en lees toch ook wel herkenbare dingen en dat dit toch ook wel een pittige zware tijd kan zijn. Dus misschien zijn sommige dingen ook wel "normaal", ondanks dat ze voor mij en mijn vriend heftig worden ervaren. 
Wij gaan toch ook echt ernaar toe werken dat ze op haar eigen kamertje gaat slapen. Begin er nu zelf ook naar uit te kijken dat onze kamer weer echt van ons wordt. Nog ff gauw dat rolgordijn (wat al maanden ingepakt staat??) ophangen en haar ledikant verschonen. 
@Minni leuk aan de hapjes! Idd een smal klein lepeltje en haar laten afhappen. Wij geven rond half 12 tussen 2 flessen door. Avocado is hier wel echt een hit. Ik verdun het met melk. Veel plezier?

Ladyj ik herken het wel, vindt het hier ook best pittig! Al zijn de dagen ook heel verschillend. De ene keer een top dag, de andere keer veel huilen en niet willen slapen. Kan er mijn vinger ook niet op leggen. 
Er gebeuren ook wel heel veel nieuwe dingen hier; om de as draaien, omrollen gaat nu geregeld en de gggg klank produceren zijn favoriet. Ook is hij verkouden en heeft hij veel dikkere ontlasting (denk door de hapjes) dus allemaal veranderingen en bijzonderheden! 

Minni
hier hebben we van de Etos verschillende gekleurde plastic schaaltjes met deksel, ideaal vind ik om de ijsblokjes groente/fruit in te ontdooien, op te warmen en uit te eten. Verder inderdaad een plat plastic lepeltje, een slabbetje en uiteraard snoetenpoetsers ? ik geef het fruithapje rond 9.30 en het groentehapje rond 17.00, tussen de flessen in. 
we hebben voor begin maart maar weer eens een lekker weekendje weg geboekt met het gezin. Lekker weer even weg, was de vorige keer goed bevallen! 

LadyJ: veel sterkte! Goed dat jullie het verder laten onderzoeken.
Wat een handige tips mbt invriezen, ook dat ijsblokbakje van de Blokker Marieke. Wij beginnen over 3-4 weken met hapjes. Ze is nu ongeveer 5 maanden. Wij hebben destijds een gezellig Woezel en Pip setje gekocht. Zullen alleen het bakje nu nog gaan gebruiken en even een paar lepeltjes bij het kruidvat halen. Je hebt er ook die van kleur veranderen als het hapje te heet is. Ik vond die met een langere steel altijd fijn.
Juffielies: Oeh lekker even weg! Wij hebben over een paar weken een familieweekend weg, ook zo gezellig! En dan gaan we eind april en voor de zomer zijn we ook lekker aan het kijken. We willen o.a. een paar dagen wandelen in Oostenrijk dus moet nog eens even op zoek naar zo'n rugdrager.

Ah ladyJ wat sneu voor jullie meisje & voor jullie natuurlijk. Hopelijk snel verbetering en ook duidelijkheid waar het vandaan komt.
Wij gebruiken ook gekleurde bakjes met deksel om te ontdooien, bij de hema 4 stuk voor 2 euro. En de gekleurde lepeltjes die aangeven als het te heet is, van munchkin geloof ik. Verkrijgbaar bij de etos. Werken erg goed, ze hapt bij deze lepel veel beter dan toen ik er een van de hema had. Ik heb alleen nog maar wortel geprobeerd, had een voorraadje gemaakt haha. Gebruik de ijsblokjes met deksel van de appie. En ze krijgt 2 ijsblokjes, bij 1 begon ze echt te krijsen omdat het zo snel op was .. Is echt een madammeke hoor. Ze kan ook zo als een directeurtje kijken en houdt alles in de gaten. Lach me af en toe kapot om haar blikken. 
Laatste dagen hier ook weer wat onrust. Alsof je het afroept als je zegt dat het rustig is haha. Ze drinkt weer enorm onrustig, trappen met benen en overstrekken. Ook last van uitslag op haar huid, heel droge rode plekken op haar romp/schouders en soms wangetjes. Twijfel toch wel om naar de HA te gaan. Ben altijd beetje bang dat je je aanstelt en er niks is. 

Bedankt voor de tips, daar heb ik echt wat aan! Vanmorgen even samen met meisje nieuwe lepeltjes uitgezocht. Lang, ondiep en smal, met soft-tip en hitte weergave (Munchkin)✨ Soms denk ik wel eens, "what a time to be alive" met al die doorontwikkelde baby producten :p Ook diepvriesbakjes en nieuwe ijsblokjesvormpjes in huis. Heb er zin in!
Wij hebben ook een weekendje weg geboekt naar een huisje met een zwembad in de buurt. Lijkt me fijn om even een halfuur te kunnen zwemmen op loopafstand ☺️ Zomervakantie moet nog geboekt worden, wandelvakantie lijkt me ook wel erg fijn. 
Lastig hè, met onrustige baby's. Liesforum ik begrijp je gevoel van dat wikken en wegen. Eventjes aankijken of toch aan de bel trekken.. Uiteindelijk is het óók zijn/haar werk (van de huisarts) om eventueel vast te stellen dat het niets is. 

Maaikespat die van Weleda Calendula schijnt goed te zijn. 
Wij gaan het eerste weekend van april naar Terschelling een weekendje. Heel spannend en kan me nu al druk maken over de autorit. Wanneer dan vertrekken en hoe met slapen.. maar gelukkig is mijn man heel nuchter en hij belooft dat het goed komt. Ik ga proberen te genieten. In de zomer gaan we naar de Veluwe. Mijn ouders hebben daar een chalet. Wij huren dan een huisje op hetzelfde park. Daar kijk ik wel heel erg naar uit. Het is een heerlijk bospark met wandelroutes, een zwembad en noem maar op. En de kleine man is tegen die tijd 10 a 11 maanden, gek idee wel. 
Eten gaat hier super goed. Groenten, fruit, flessen en pap. Het is een klein smul paapje. De nachten gaan nog steeds redelijk maar de slaapjes overdag blijven dramatisch. Maar doordat ik zelf minimaal 6 uur slaap nu per nacht kan ik het beter hebben. 
De eerste kleintjes die te vroeg kwamen zijn alweer een half jaar. Jeetje wat gaat het hard!

Terug
Bovenaan