Baby’s geboren in september

Liesforum: evt prikje verzetten naar de week erna? Lekker dat jullie er ook even uitgaan!
Juffielies: ons schema is 07:45-10:45-14:45-16:45-19:45u (met wel eens wat speling). Nog geen vaste voeding.
Evt zou je groentehap rond 17:30/18:00u kunnen aanbieden (doe je waarschijnlijk al) en de fles van 19:00 iets later naar bijv. 19:30/20:00u en de andere flessen ophogen. Zou idd die fles van 2300u afbouwen.
LadyJ: haha.. de box eruit! Ik probeer hem huer juist zo lang mogelijk te laten staan. Vond ik altijd wel handig met klusjes en naar boven lopen. Ze zaten er wel tot 2,5 jaar in! Op het laatst natuurlijk niet meer zoveel. Maar jullie hebben natuurlijk ervoor in de plaats de grondbox. Is ook handig.
Wat ik er hier binnenkort juist uit ga doen is de kinderwagen. Manmanman.. elke keer uitklappen, bak erop of maxi cosi (til ik me ook chronische rugpijn aan). Dus ik haal onze lichtgewicht buggy weer lekker van stal! Kan ook plat, dus nog geem belasting met te vroeg zitten oid. En.. heb de draagzak herontdekt. Ook lekker makkelijk met winkelen of wandelen.

@ liesforum: Lekker verzetten joh die vaccinatie! Hebben wij ook gedaan toen die vlak voor kerst en papa's verjaardag viel. Zou zonde zijn als je het hele weekend weg een hangerig kindje hebt. 
We zijn hier vorige week met hapjes begonnen. Ik heb een ernstige pinda allergie dus we moeten onze kleine man voor zes maanden via een opbouwschema met dit allergeen kennis laten maken. Dus het is handig als er voor die tijd echt een goede groentehap of fruithap naar binnen gaat waarmee we het kunnen mengen. Heb nu een week wortel gedaan en ga vandaag bloemkool proberen. In zijn luier kom ik de stukjes wortel tegen haha. Ook weer een ervaring.
Qua voedingen zitten we een beetje tussen 4 en 5 in. Als ik aan het werk ben drinkt hij soms maar 1 fles ipv 2. De andere drie voedingen zijn dan bv. Als ik thuis ben geef ik nu geen fles afgekolfde melk meer maar volledig bv. Dan drinkt hij eigenlijk wel altijd 5 voedingen. Misschien vindt hij het uit de oorspronkelijke verpakking toch het lekkerst. 

Zazou, lijkt me ook lastig/eng om pinda te geven als je er zelf zo allergisch voor bent! Of valt dat wel mee?
Hapjes pompoen gaan hier goed, vandaag dag 4 en ze begrijpt het happen al veel beter. Het is huilen als ze niet gelijk nog een hapje krijgt en huilen als we door onze 3 lepeltjes heen zijn. Ze zou volgens mij veel meer willen, maar ik laat het maar even bij oefenen zodat het niet ten koste van de melk gaat. Ze lijkt juist ook beter te drinken! Waarschijnlijk meer dorst om het eten te verwerken? Ik had gistermiddag ook alvast bloemkool geprobeerd maar dat vond ze niets. Ik heb het zelf ook vergeleken en bloemkool smaakt ook een stuk bitterder. Dus we gaan maar met zoetere groenten verder. Ik vind het inderdaad heerlijk om te doen!
Haha, grappig de wagen weg Eefje. Wij hebben net pas een wagen gekocht. Ik heb haar nu 4 maanden alleen maar gedragen maar dat werd toch een beetje zwaar, volgens mij tikt ze zo de 8 kilo aan. En mijn buikspieren zijn nog niet wat het geweest is dus auw daar ging mijn rug. Vind die wagen fijn maar mega irritant met het manoeuvreren in winkels en cafés. Dus gebruik nog steeds liever de draagzak ?
Juffielies, Als hij al de hele nacht door sliep dan ben je er misschien al met het ophogen van de laatste fles! Of alle flessen een klein beetje ophogen zodat hij dezelfde hoeveelheid ongeveer krijgt?
Ik geef nu de flessen om 06:30-10:30-14:30-17:45 en 18:15 begint het bedtijd ritueel, ze slaapt meestal om 18:30. Sinds ik haar eerder naar bed breng en dat even vol heb gehouden slaapt ze echt beter, zonder morren en door tot de volgende ochtend. 
Grondbox lijkt me ook wel wat maar dat kunnen we echt niet kwijt hier :p Ik gebruik de box echt héél veel nog zou het niet kunnen missen.

Klopt Minni, ik vind het heel spannend. Epipen in de aanslag (voor mezelf haha). We hebben een no-pinda beleid hier in huis dus vind ik echt een beetje eng om pindakaas in huis te moeten halen. Nadat je het hebt opgebouwd moeten ze het wekelijks blijven eten om te onderhouden. Gelukkig gaat hij 1 keer per week naar mijn ouders dus dan kunnen die het doen en kunnen wij weer terug naar een pindavrij huis ;). Er is me verzekerd dat kinderen nooit bij de eerste keer zo'n heftige reactie krijgen en je bouwt het op via een schema dus ik probeer maar vertrouwen te hebben dat het goed gaat. 

Hier vandaag voor het eerst bloemkool gegeten. Hij trok een gezicht! Alsof hij er echt van griezelde. Maar vervolgens at hij er aardig wat hapjes van dus echt vies zal hij het niet gevonden hebben. Misschien even de schrik dat het heel anders smaakte dan de worteltjes van de afgelopen dagen? 

Grappig om jullie ervaringen te lezen met de kinderwagen en de box. De box blijft hier zeker nog een flinke tijd. Hij ligt er heerlijk in te spelen en te slapen. We moeten wel binnen niet al te lange tijd de kinderwagenbak gaan vervangen door dat andere zitje denk ik want hij past er haast niet meer in. Las ergens dat als ze kunnen rollen dat je dan eigenlijk ook over moet. Zijn er meer met een mutsy nio waar hun kleine bijna uit is gegroeid? Volgens mij is het niet zo'n grote bak. Ik vind hem ook vrij ondiep. Gelukkig kan dat andere zitje ook goed plat begreep ik. En in zo'n voetenzak zitten ze volgens mij ook best lekker. Kan hij een beetje om zich heen kijken. Dat past misschien ook wel beter bij deze ontwikkelingsfase dan plat in een kinderwagen. 

Bedankt voor jullie tips! Ik heb net de fles opgehoogde fles gegeven, probeerde hem wat later te geven maar dat accepteerde meneer echt niet ?. We gaan het zien! 

hier gaan echt waar alle hapjes er als zoete koek in. Fruit is wel favoriet maar groente gaat ook makkelijk. Vandaag zelfs huilen omdat hij niet meer broccoli kreeg ? morgen maar weer een ijsblokje meer ontdooien. 

hier nog wel veel gebruik van de box en ook de kinderwagen. 
zitten in een lekkere flow op dit moment. Lekker veel lachen, rollen, kletsen en spelen. Fijn! 

Zazou, wij hebben ook de Nio en ik heb haar toevallig gisteren in het zitje gedaan. Uit de kinderwagenbak stak opeens een voetje aan de onderkant en ze lag met haar hoofd helemaal bovenin dus dat kon echt niet meer :p In het zitje ging prima, kan inderdaad helemaal plat. Ze kan (liggend) veel meer zien, vindt ze leuk :)
Straks dus met een epipen in je ene hand en een hapje pindakaas in de andere aan de slag ? Lijkt me inderdaad gek als je een pinda-vrij huishouden erop na houdt! 

@zazou wat spannend zeg met een pinda allergie. Wel fijn dat het straks bij opa & oma kan zodat jullie huis pinda vrij kan blijven. Wij hebben ook de mutsy nio maar ze past er nog prima in.
Vraagje aan de dames die vaginaal zijn bevallen. Hoe zit het bij jullie met herstel? Ik had een zware bevalling voor mijn lichaam (2 uur persen, subtotaalruptuur). En merk dat ik opeens weer last krijg. Denk dat het door het oppakken van sporten komt, ik doe krachttraining. Heb opeens steeds raar gevoel tussen de benen, alsof je een tampon hebt die er uit wil. Ik dacht eerst aan verzakking, maar de bekkenfysio doet ook inwendig onderzoek bij mij en heeft daar niets over gezegd..
Meer dames die af en toe nog klachten hebebn? Of na zware inspanning?

Terug
Bovenaan