Baby’s geboren in september

Goed om te lezen Minni, ik denk dat wij dat binnenkort ook maar eens gaan uitproberen. Ik zag dat je de wagen dan in zijn geheel kan inklappen, inclusief zitting. Lijkt me wel handig voor in de achterbak!
Vervelend Liesforum, ik kan me inderdaad voorstellen dat het met het sporten te maken heeft en dat je kracht op je bekkenbodem zet. Heb je nog steeds afspraken bij de bekkenfysio? Ik kan er niet over meepraten want ik ben inderdaad een 'nooduitgang-mama' ;)

Liesforum dat zou zo maar eens met het sporten te maken kunnen hebben. Ik ben sinds januari voorzichtig begonnen met her opbouwen van hardlopen. Eerst 1x per week en nu sinds 2 weken ga ik 2x per week. Tot nu toe gaat het nog goed. Ik heb nog weleens last (ook 2 uur geperst en 4x getrokken met vacuümpomp en meneer zat met schouder en heup nog een keer vast). Ik wil binnenkort ook weer beginnen met na het hardlopen een half uurtje krachttraining. Mijn planning was zo maart a april om inderdaad mijn lichaam nog wat rust te geven. Hoe lang en vaak doe je nu krachttraining? Misschien eerst de dingen die belastend zijn zoals squaten, lunges enz met geen weinig gewicht te doen en rustig op te bouwen?
Jeetje er groeien alweer kleintjes uit de kinderwagenbak. Wat gaat dat hard he. Wij hebben bewust voor de Joolz day3 gekozen omdat die bak 83cm is en vriend 1.93m is. Nu met 68 cm past hij er nog goed in gelukkig. Wel handig dat de Mutsy plat kan zittend. Ik zal ook vast eens kijken hoe dat bij ons zit. 
Vandaag maar eens begonnen met fruit ipv groente te geven. Op het menu mango, hij vond het duidelijk veel lekkerder dan de groente die hij tot nu toe heeft gehad. Hier het vermoeden van een doorkomend tandje. Gisteren een luier met zwarte stukjes en vandaag een bobbeltje te zien. Kwijlen deed hij al heel lang haha, dus ben benieuwd of het nu echt een tandje is. 

@majom jeetje ook heftig jouw bevalling zeg! Heb jij daar psychisch nog last van eigenlijk? Ik merk zelf dat ik een tweede keer bevallen spannend zou vinden ? Maar misschien moet ik dan nog rustiger opbouwen inderdaad. Sport maar 2 keer in de week en op zich niet zwaar qua gewichten met 15 kilo max. Heb tijdens de zwangerschap namelijk bijna niet gesport. Vindt het ook lastig te bepalend wat belastend is. Van welke oefening je later last hebt.. Wel fijn dat bij jou het hardlopen goed gaat☺️
Maar ga vrijdag weer naar de bekkenfysio dus kan aan haar iig is vragen of het toch een verzakking kan zijn of juist normaal is na de bevalling..  Was wel benieuwd of er meer vrouwen nog klachten hebben. 

Ik heb niet echt klachten overgehouden aan de bevalling zoals jij ze beschrijft maar ik sport dan ook niet echt ?. Wel merk ik tijdens het vrijen dat het nog wel wat zeer kan doen op de plek waar ik een hechting heb gehad. 
Ook hier begonnen met pindakaas en vandaag roerei. Het maakt niet uit wat we hem geven, hij eet echt alles. Als ik mijn melkschuim uit mijn kopje lepel, gaat zijn koppie steeds mee heen en weer van het kopje naar mijn mond haha. Donderdag weer naar het cb voor zijn 2e prikjes, we zijn iets aan de late kant maar dat kwam toevallig zo uit. Ben erg benieuwd naar zijn lengte en gewicht, aangezien het zeker 5 weken geleden is dat we zijn geweest. Ik denk dat we ruim over de 8 kilo en 70 cm zitten!

Liesforum, en dat is nog niet eens het hele verhaal. Ben uiteindelijk zelf ook nog op de OK beland, nadat hij net geboren was. Ik heb zoals ze dat in het ziekenhuis zeggen een horrorbevalling met pech op pech op pech gehad. Niks ging zoals 'het hoort' tot op het infuus prikken enz aan toe. Maar gelukkig heb ik er helemaal geen last van. Ik kan er eigenlijk wel goed op terug kijken en ben ook niet echt bang om nog eens te bevallen. Wel vind ik het jammer dat ik de eerste 2 uur heb, maar heb hem gelukkig wel even gezien toen hij geboren was. 
Jeetje pindakaas, daar had ik eigenlijk nog helemaal niet ovet nagedacht. Wel lastig inderdaad als je zelf een pinda allergie hebt. Kan mij voorstellen dat je het dan wel spannend vindt.

Bij ons was de rust de laatste week ver te zoeken. Flink ziek ventje gehad. Er was vermoeden van het RS virus maar gelukkig is dat niet het geval. Nu wel aan de betere hand, in ieder geval koortsvrij. Nog wel een nare hoest. Zo zielig bij die kleintjes...
Ei en pindakaas zijn hier ook een hit. We doen ei door de groente en pindakaas door het fruit zo'n 2x per week. Ook begonnen met maisvingers en dat is helemaal een feest voor hem. Hij vindt het heerlijk. We hopen na 6 maanden rustig met brood te kunnen beginnen. Hij begint de flessen echt zat te worden en wil eigenlijk steeds meer fruit en groente. Best lastig haha. Als wij pasta eten kijkt hij echt zijn ogen uit en wil alles vastpakken.
Ook wij zitten te twijfelen over het ombouwen van de wandelwagen want hij groeit eruit. Hij ligt echt een beetje klem, ook in de breedte. Bij de Bugaboo kan het zitje volgens mij wel helemaal plat nog. Dit weekend maar eens kijken hoe dat zit. Hij is over 2,5 week ook alweer zes maanden...
@Liesforum: Je kunt even kijken of er in je buurt een powermama coach is. Zij weten heel veel van sporten na je zwangerschap. Ze zijn ook goed bereikbaar via Instagram/Facebook dus wellicht kun je ook je vraag daar stellen. Zij weten vast wat voor soort klacht je hebt! Ze delen ook regelmatig goede oefeningen. Hopelijk kan je bekkenfysio voelen dat het geen verzakking is.
Ik ben een paar weken geleden weer begonnen met sporten en krachttraining. Voor nu gelukkig nog nergens last van (behalve belachelijk veel spierpijn). Ik ben echt heel blij dat die bekkeninstabiliteit van tijdens mijn zwangerschap helemaal voorbij is. Ik had een makkelijke en supersnelle bevalling dus dat helpt natuurlijk wel mee in het herstel.

Oef even flink schrikken. Ik was gelukkig niet thuis, was op werk, maar mijn man gaf onze kleine bloemkool en er bleef een stukje hangen. Hij liep rood aan en begon blijkbaar te kokhalzen. Hij kreeg geen lucht. Gelukkig twijfelde mijn man geen moment en heeft hij een aantal keer op z'n rugje geslagen en kwam het hapje er weer helemaal uit. Pffff blij dat ik niet thuis was... 

Terug
Bovenaan