Baby’s geboren in september

juffielies: wat schrikken?

Hier nog beetje moeite met hoelaat nu het fruit en groente hapje tegeven dit is nu het ritme 
7;15/7:30 fles
11;15 fles
15;15 fles
18;00/18;45 fles 
22:30 laatste fles  
Alle flessen zijn 180 cc
Hoe doen jullie dat ?

Aiii Juffielies, daar ben ik ook zo bang voor nog... Gelukkig heeft je man adequaat gehandeld ? 
Maaike wij hebben ongeveer hetzelfde ritme als jullie alleen hebben wij geen late fles. Hier krijgt ze haar hapje rond 9:00/09:30 en om 13:00/13:30. Logischer zou zijn in de late middag maar dat lukt me echt niet, er zit dan maar 3 uur tussen twee flessen. Mijn plan was om vanaf 6/7 maanden 's avonds ook eten aan te bieden.
Marieke, pff ernstige griep/verkoudheid was het dan wel. Fijn dat het weer beter gaat!
Ik had het plan om deze maand te beginnen met krachttraining maar mijn lijf is nog niet klaar, dus doe nu de oefeningen nog zonder gewicht. Gaat toch wat trager dan verwacht, maar prima.

@Juffelies: he bah wat naar! Hier ook wel eens een verslikking (vooral nu zijn neus dicht zit) maar gelukkig nog niet zo heftig. Wel fijn dat je vriend snel en goed kon handelen! Ik zit er aan te denken om een baby EHBO cursus te gaan doen samen met mijn vriend. Lijkt me een prettig idee om te weten hoe te handelen in nood. 
@Maaike: wij hebben onderstaande schema op dit moment:
07:30/08:00 Fles
09:30 Fruit 
11:30/12:00 Fles
14:00 twee maisvingers
15:30/16:00 Fles
18:00 Groente
19:30/19:45 Fles en dan slapen
Wij hebben vier flessen (210+7). 

Oei.. die pinda-allergie lijkt me ook spannend zeg! En dat verslikken is ook vreselijk schrikken! Gelukkig goed afgelopen!
Hopelijk geen vervelend nieuw mbt je bekken/baarmoeder Lies! Ik ben zelf nog maar een paar keer wezen hardlopen en ga het vanaf aankomende week wat regelmatiger doen en in maart weer oppakken bij de vereniging. Ik ben steeds 'bang' geweest dat mijn bv-productie achteruit zou hollen. We gaan naar de zesde maand toe en ga binnenkort toch de bv afbouwen. Ook heb ik wat last van mijn rug gehad, waarschijnlijk door verkeerd te bukken boven de box en wieg. Dat is inmiddels ook al stukken beter. Blijft aftasten he.. wat lukt en kan je lichaam aan en waar heb je behoefte aan. Afhankelijk ook van je bevalling, herstel etc.
Zielig.. die griep en verkoudheden bij die kleintjes. Er gingen heel wat virussen rond de afgelopen tijd!
Ik word op het moment zelf erg blij van het zachte weer en meer licht en kijk uit naar de zomer en samen gaan fietsen.. ? Mijn oudste heeft met ons de middelbare school uitgezocht dus allemaal nieuwe fases en verschuivingen dit jaar. 
Marieke: ik denk dat wij richting jouw schema gaan straks met het eten. Ben jij inmiddels helemaal met de bv gestopt trouwens? 

Mariekesep wij zitten wat betreft voeding hetzelfde (alleen alles een half uur eerder) en nog geen maisvingers. Ga daar straks eens voor kijken in de super.
Hoeveel wordt er bij jou geslapen? Ik zie namelijk veel hapjes bij jou rond onze dutjestijd. Dat slapen blijft hier een probleem. Al gaan de nachten nu super. Hij slaapt van 18.30 tot 05.30 zonder tussenvoedingen of speentje dat kwijt is. Dat is wel heel fijn.

@Eefje: ja ik ben inmiddels helemaal gestopt. Nadat mijn menstruatie weer vanzelf kwam liep mijn productie enorm terug. Daarnaast veel stress gehad met wisselende banen en na de vierde borstonsteking kon ik niet meer. Ik kan er serieus nog steeds een beetje emotioneel van worden maar het is goed zo. Hij heeft ruim 4 maanden volledige borstvoeding gehad. Nu zijn we over op Hipp biologische flesvoeding en daar doet hij het heel goed op. Blijft bij jou grappig, dat contrast tussen de dochters. De één kan straks net lopen als de ander start met de middelbare school!
Ik moet ook zeggen dat opstaan en naar werk gaan als het licht is weer echt genieten is. Op naar de lente en zomer waar we inderdaad ook kunnen gaan fietsen. Ik loop nu alles want wij hebben 1 auto en die heeft mijn vriend nodig voor werk. Ik houd straks een stuk meer tijd over als hij gewoon lekker in het zitje voorop kan!
We hebben inmiddels twee weken vakantie geboekt voor de zomer in exotisch België ;-). Gezellig in een huisje met mijn ouders, zus en haar zoontje. 

Hier was het ook even schrikken afgelopen vrijdag. Na een hapje kiwi gekend met banaan begon ze ontzettend te krijsen, kreeg ze dikke ogen en allemaal vlekken, een allergische reactie dus ?
Vanmorgen bloed laten prikken en nu maar hopen dat het alleen kiwi is en geen andere noten (pinda kan ze wel tegen maar is blijkbaar geen noot)
Ik geef inderdaad na het ochtendslaapje rond 0930/1000 fruit en rond 1630 /1700 groente 

Terug
Bovenaan