Baby’s geboren in september

liesforum nee gewoon met de staafmixer een papje gemaakt. Denk een stukje niet goed gemixt of zo. Geen idee. 
kan me voorstellen dat jullie geschrokken zijn! Gek! 
kan je helaas niet helpen met een luieremmer, hebben ook een minder goede. Gelukkig wel een kliko dus geen probleem :)
Zazousept haha knaaggeluidje klinkt grappig ?

Onze diaperchamp is ook van marktplaats, zeker tevreden mee ? alleen kun je er geen losse doekjes in gooien, dan loopt het mechanisme vast. Ik heb dus voor los afval nog een klein pedaal emmertje. 

Hier zondag ook begonnen met pindakaas en ei op aanraden van het cb  door haar eczeem alleen is mevrouw nu verstopt geraakt van het mini beetje pindakaas ? nog nooit zo gehoopt op een volle luier

Anemoontje - klopt! Doe ik ook maar ik heb toch nog vaak losse doekjes of watjes ?
Maaikespat wat naar die verstopping. Zou het echt van de pindakaas komen ?
wat leuk hè die kleintjes beginnen echt meer dreumesjes te worden. Hier gaan de hapjes wortel ook goed, hij vindt het leuk ? ik stoei alleen nog met het tijdstip. Nu steeds na thuiskomst gegeven, rond 18.00 maar vandaag haalde ik dat niet omdat we pas 18.30 thuis waren dus hapje maar overgeslagen...  

Hier ook stoeien met de tijd van het hapje. Vanmiddag had hij heel lang geslapen en daardoor was het eigenlijk al weer tijd voor een voeding, maar de bloemkool moest ook nog. Was grappig trouwens,.. hij huilde in zijn new born zitje maar toen ik de slab liet zien was hij meteen stil haha. Bloemkool is duidelijk meer een succes dan worteltjes. Of hij krijgt meer ervaring. Dat kan ook natuurlijk. Voor de iets oudere kindjes: wanneer zijn jullie naast de groente ook een fruithapje gaan geven? En zijn jullie toen ook een borst- of flesvoeding minder gaan geven? 

Ik ben nog niet met de hapjes gestart, maar weet van de oudsten ook niet meer precies hoe dat zat met de hapjes helemaal in het begin. Wel eerst groente en volgens mij na een week of 2 het fruit erbij. Dit omdat andersom het vaak lastiger is, omdat baby's van nature een voorkeur voor zoet hebben. Groente moet je soms wel echt aantal keer aanbieden willen ze bepaalde smaken leren waarderen. In mijn beleving gingen de flessen er 1 voor 1 af toen ook het brood en daarna de yoghurt geintroduceerd werd. Ik ga voor mezelf weer even het consultatiebureauboekje van de oudste zoeken voor de details.. ? De verpleegkundige destijds was lekker doortastend en schreef goed de stappen op ('als de groente goed gaat dan..' 'als het brood... dan die fles er af..' etc etc). Wij kwamen toen in een fijne flow met de introductie van vast eten en afbouwen van de flessen. Toen de yoghurt als toetje erbij kwam ging de laatste avondfles er hier af dacht ik. Heb nooit tot de peuter-/kleutertijd papflesjes als avondritueel aangeboden. Met 9 mnd met oudste van alle flessen af (letterlijk) en de tweede bij 1 jaar. Als je het zo bekijkt gebeurt er echt veel dat eerste jaar. Van hulpeloze frummel tot kruipend en zittend dreumesje (of soms al lopend) dat de pot vaak al volledig mee eet.. ?
Hier is ons madammeke haar superwoman krachten aan het ontdekken.. haha. Ze ligt op haar buik op het speelkleed en de benen omhoog en tegelijkertijd de armen en knuistjes ook los. Wat nog mist is een kleine cape om de nek.. ? Gisteren gekke foto gemaakt van mijn oudste ernaast in dezelfde houding! ? Ze ligt ook continu anders op het kleed en rolt en draait om haar as. Ik zie gewoon die beentjes al 'gaan'.. zich wat onder zich proberen te trekken. Of ik denk het te zien. Kan ook. Maar wanneer het echte kruipen begint, ach we zien het wel. 
Wij hebben iig een hoop plezier met elkaar en de oudsten zijn helemaal verliefd op hun zusje ?? Ik zei: 'Wacht maar tot ze kan lopen en op onderzoek uitgaat in jullie slaapkamers!' ??
Trouwens Marieke, kan me dat gevoel over de borstvoeding helemaal voorstellen hoor! Ik vind het kolven zwaarder worden, maar weet hoe lastig ik het óók ga vinden als ik voor het punt van stoppen sta. Het is net of de navelstreng dan echt door is, omdat dan de fysieke afhankelijkheid stopt in de zin van voeding die jij zelf produceert (eerst in de buik, dan nog poosje uit de buik). Ze moet het dan echt zelf doen en krijgt mijn antistoffen e.d. niet meer. 
Over kolven gesproken.. ik mag weer.. ? En dametje tukt hem ondertussen even lekker weg.
Iedereen een fijne dag! ? Mooi weer he!

Terug
Bovenaan