Baby’s geboren in september

Wat een liefde he Juffielies! ???
En ja.. waar blijft de tijd! Dametje hier kan al steeds beter zitten en ze kan zelfs al een beetje zelfstandig staan als ik haar voetjes op mijn benen zet en buikje tegen mijn buik. Ze zakt dan niet meteen door haar benen, maar strekt ze zelfs. Dat houdt ze natuurlijk niet heel lang vol, maar na even zitten lukt het weer. Ik vind haar vrij sterk voor haar leeftijd (5,5e maand) maar weet ook dat het zo wisselend kan verlopen die hele ontwikkeling. Hoe gaat het bij jullie met rollen, draaien, staan en zitten?

Onze dame is nu net 5 maanden, we hebben het gevierd met broccoli ✨?
Staan en zitten gaat hier echt heel goed. Zitten gaat bijna al zonder ondersteuning en staan gaat als ze ergens op of tegenaan kan leunen, bijvoorbeeld de bogen van het speelkleed. Ze zakt soms op haar knieën maar gaat ook weer omhoog (met hulp) en blijft dan zo lang mogelijk staan! 
Ik vind haar ook ineens sinds enkele dagen weer een stuk sterker/steviger. De eerste kruipbewegingen zijn ook op beeld gezet! Nouja, ik lag op de grond met de camera en mijn man hield haar voetjes tegen en dan kloutert ze zo naar me toe! Ook als ze op me zit/ligt kruipt ze over me heen. Echt leuk om te zien hoe ze daarvan geniet, meer mobiliteit.
Rollen daarentegen doet ze nog steeds niet. Als ze op haar buik ligt weet ze niet hoe ze terug moet ? Hoewel ze vandaag voor het eerst van rug naar buik ging... Wie weet komt het nu :p
Woensdag weer de tweede vaccinaties, ben benieuwd hoeveel ze is gegroeid. Is dan 2 maanden geleden dat we bij het CB zijn geweest dus ik ben erg nieuwsgierig ?

Wauw wat een sterke meid al Minni, en van jullie ook Eefje. Zetten jullie haar al zittend in een stoel dan ofzo? Ik moet zeggen dat ik haar vaak neerleg dus heb zitten niet echt geprobeerd ? Rollen doet ze veel, denk dat ze binnenkort echt door gaat rollen met ook terug naar rug. Dat is nu af en toe maar steeds vaker. Ze rolt constant op haar buik en zet nu ook echt haar handen/vuisten neer en gaat dan heel hoog met haar romp. Zo grappig steeds een stapje verder die ontwikkeling

En dat staan ook bijzonder zeg. Ik denk dat dat hier nog niet zou lukken haha.
@anemoontje wat balen allemaal, jullie hebben het ook wel steeds zwaar zeg ? Hoe gaat het nu? Ik heb tijdens borstvoeding ook keer spruw gehad, toen hielp natuurlijke kokosolie super snel. 

@juffielies wat lekker zeg. En dan inderdaad extra genieten als je weer kan knuffelen.

Hier nog steeds een blokje beton? af en toe spartelt ze wat maar nog totaal geen interesse om zelf te bewegen Als haar speeltje buiten handbereik ligt.
Morgen gaan we het eerste hapje proberen. Ben benieuwd!

Hier een hele sterke man. Hij kan goed staan. Staat ook het liefst voor de spiegel op zn verschoonkussen en hoeft alleen maar 2 vingers van mij vast te houden om een flinke tijd te blijven staan.
Ook rollen van rug naar buik gaat goed. Nog geen enkel teken dat dit andersom binnenkort ook gaat gebeuren. Hij doet geen poging nog. Gelukkig vindt hij het leuk om van rug naar buik te rollen en dan ook zo te blijven liggen dus dat scheelt.
Ik denk dat we nu midden in of de 5e sprong, of een verlate 4 maanden slaapregressie zitten. Hij is 5,5 maand nu. Waar hij snachts al weken goed slaapt, is hij ineens de hele nacht wakker. Niet helpt. Hij ligt nu alweer sinds 19.00 u te slapen. Gister en eergister was ik om deze tijd al zeker 6 keer naar boven gelopen dus wellicht dat we het ergste nu gehad hebben. Heb zelf wel even kunnen opladen vandaag dankzij opa en oma, dus mocht t vannacht weer hommeles zijn dan kan ik het wel weer even hebben. 
Hapjes groenten en fruit gaan goed. Nu ook sinds 2 dagen (zoete)aardappel erdoor. Alleen vlees/vis heb ik nog niet geprobeerd. Vind het nu ook nog niet nodig. Straks moet ik het wel gaan introduceren, bij 6 maanden denk ik?

Verschrikkelijke nacht achter de rug vanaf 02:30 was ze wakker elke keer huilen dan even half uur slapen, wat sloopt dat als ze al een tijd door slaapt ?

Wow Minni, wat leuk dat het kruipen al begint! Nog even en dan gaat ze je overal achterna in huis.. hihi. En er zit nu wat langer tussen de afspraken op het CB he. Ik zat afgelopen week al te kijken of ik misschien een afspraak was vergeten, omdat het alweer zo lang geleden leek.
Liesforum: van het zitten valt op als ze op schoot zit. Ze komt ook steeds omhoog en als we haar bij 1 of 2 handjes houden en op onze benen zetten blijft ze al best stevig zitten. In een stoel hebben we haar nog niet gedaan. Hoe doet iedereen dat die al met de hapjes begonnen is? In een wipstoeltje en die vrij schuin zettende? Dat op de buik liggen en dan met de armen op drukken doet ze hier ook.. geinig gezicht.
MamaF: haha.. blokje beton. Het komt vanzelf en dan ineens kan het ook heel snel gaan! Succes met het eerste hapje! Wat gaat het worden? Hier komt dat moment ook steeds dichterbij. Nog 2 weekjes. Ik ben ook erg benieuwd. Moet denk ik even schakelen met alles klaarmaken, maar ga naast zoveel mogelijk vers ook even voor wat invriesgemak (de groente). In ieder geval wel alles zelf bereiden. Geen potjes. 
Prilgeluk: sterke benen! Maar wat vervelend dat de nachten weer minder gaan. Ook voor jou Maaike. Sterkte!

Wauw wat een hoop sterke kinderen hier! Hier wil meneer wel, maar het lukt nog niet. Dit zorgt voor frustratie. Ik denk dat het ontzettend fijn voor hem is als het hem wel lukt, heb ik vast een minder mopperend kind haha. Hij maakt op zijn buik wel kruip bewegingen maar komt geen centimeter vooruit. Maar O hij wil zo graag. Lastig! 
Rollen is ook alweer wat dagen geleden dat hij dat deed. Toch sprong 5 die hem even "tegenhoud"? 
eefje hier geef ik de hapjes inderdaad in een wipstoel. Hij kan met steun best aardig zitten maar las dat kindjes echt pas in een kinderstoel "mogen" als ze zelf kunnen gaan zitten. Dat lijkt hier nog wel even te duren. 

maaikespat heftig zo'n nacht. Hopelijk vannacht weer beter voor jullie! Prilgelukseptember beter nachtje gehad? 

Terug
Bovenaan