Baby’s geboren in september

Het hapje zit er in. Heb wortel gegeven en ze vond er niks aan? over een paar dagen maar weer proberen. Bedankt voor de tips van een tijdje geleden over de camera bij de hand houden tijdens het hapje. Hilarisch!
Ik heb het ook in het kuipje van de stokke gegeven. Heb wel de oude versie en die is niet heel plat.

Ik heb ook de oude versie maar de nieuwe schijnt in 2 standen te kunnen! Misschien kun je daar nog iets mee Eefje? Dat ze wat meer rechtop kan zitten daarmee. 

Dat ga ik gelijk even uitzoeken! Wij hebben de nieuwste versie en zouden laatst zweren dat ze eerder veel schuiner in het kuipje zat! Meer gekanteld als het ware. Maar we kunnen het kuipje niet anders op de stoel zetten/bevestigen en hebben geen idee hoe het kan dat ze platter lijkt te liggen. Heel gek! ?

Wat leuk zo'n compliment zazou☺️ Altijd fijn als ze het goed doen. Die klanken die jij omschrijft hoor ik nog niet. Ook al deed ze gister wel een soort vuilnisvernietigaar na? Echt ontdekken hoe ze haar stem kan vervormen, ik ging helemaal stuk.
@eefje die van ons kan inderdaad in twee standen. Eentje is echt liggend andere wat minder, maar een wipstoeltje kan bij ons wel nog meer zittend hoor. 
En grappig onze dochter is net als die van jullie zo op mensen gericht, we kunnen haar ook zonder problemen overal mee naar toe nemen. Ze is juist nog vrolijker met aandacht van nieuwe mensen ;) Ben wel benieuwd of de eenkennigheid binnenkort daar verandering in brengt.
@marieke ooh 6 maanden, weer een bijzonder momentje. Gaat snel he? 
Wij gaven altijd knuffel mee naar kdv, laatst keer niet en opeens sliep ze slecht. Dus denk dat knuffel hier ook nodig is.

Liesforum: wat leuk dat jullie dochter dat ook heeft! Die van ons zit mensen ook echt heel doordringend aan te kijken. Nu ben ik trouwens wel heel benieuwd hoe jullie vuilnisvernietiger klinkt! ?
En heb de knop gevonden m.b.v. youtube om het kuipje te verstellen ? Haha.. wat een oenen zijn wij. Ze heeft eigenlijk in het begin erg schuin gezeten.. en nu ze wat ouder is eigenlijk de hele tijd plat. Nu kan ze ons weer wat beter zien tijdens het eten.. ?

@ eefje ah mooi zo'n doordringende blik. Dat heeft die van ons niet ;) Meer heel nieuwsgierig naar mensen, draait er helemaal om haar as voor om iemand te kunnen volgen.
Vernietiger jaaa zo schrijf je dat. Ik heb serieus sinds mijn zwangerschap een spraak- en schrijfgebrek. Kom zo slecht op woorden af en toe. Hebben meer moeders dat?
Eerlijk gezegd best lastig, want ik moet veel rapportages schrijven voor mijn werk :p 
Ik ben ook zo nieuwsgierig hoe groot en zwaar ons meisje nu is. Inmiddels al 2 maanden niet bij cjg geweest, over 2 weken eindelijk weer. 

Onze bollerd is nu 8kg en 66cm nu, een flinke kerel. Maat 68 begint ook alweer te klein te worden. Zonde dat ze maar zo kort met al die leuke outfits kunnen doen hè!
Vaccinaties gingen prima. Alleen vannacht doorgelekt dus midden in de nacht verschonen en daarna wilde hij niet meer in zijn eigen bed. Dus meneer heeft voor het eerst sinds maanden een keertje (uiteraard veilig in zijn babynestje) tussen ons in geslapen. Wel heel gezellig moet ik zeggen, maar laten we er maar geen nieuwe standaard van maken ;-).
Hier overigens ook verandering in de geluiden. Soms probeert hij ons ook na te praten qua klank en intonatie (of tenminste zo lijkt het). 
@liesforum: ik heb dat ook af en aan. Ik verzin soms maar gewoon mijn eigen woord voor dingen haha. Het is alleen een beetje genant als ik op werk zit..
@Eefje: hier ook een baby die het gezellig vindt om naar mensen te kijken en contact te maken. We hebben nu een nieuwe draagzak gekocht waarbij hij ook de andere kant op kan zitten en die meteen geschikt is voor warmer weer.  
@Zazousept: goede tip, ik ga even een tweede van beide knuffels aanschaffen.
@MamaF: Leuk he die gezichten die ze dan trekken! Ze wennen na ongeveer 4 keer proeven aan een smaak dus op een gegeven vindt ze het vast heerlijk ;-)!

Liesforum héél herkenbaar, ik ben tijdens de zwangerschap echt een aantal IQ-punten kwijtgeraakt ? Vooral met dingen onthouden heb ik een probleem. Nu maak ik voor alles lijstjes anders komt er niets van terecht ? 
Hier zitten de vaccinaties er ook weer op (of in:p). Ze vindt het altijd erg leuk bij het cjg. Precies dezelfde vaccins als de vorige keer dus ik verwacht dezelfde reactie, gebeurde niets de vorige keer. Wel moest ze weer heel hard huilen, zo zielig. Ze moet nooit zo hard huilen dus ik vind het erg moeilijk... Hebben jullie dat ook? Gelukkig is het zo weer voorbij.
Ze is nu 69cm en 8 kilo met haar 5 maanden ? Een lekkere grote baby dus. Gewicht is een beetje afgebogen naar beneden, schijnt normaal te zijn. Wij mogen ook pinda en ei introduceren omdat ze een droog huidje heeft, klein beetje eczeem. 
De geluiden hier lijken ook meer medeklinkers te hebben. Ik kan nu meer een gesprekje met haar voeren. Ik krijg vaker een soort antwoord ipv in het luchtledige kletsen.
Marieke, dat samen slapen lijkt me ook heel gezellig ? Hier viel ze bij uitzondering weer eens op de arm in slaap, heb haar maar lekker laten liggen en even 3 kwartiertjes van genoten. Geen gewoonte van maken maar af en toe is het wel heel fijn voor ons allebei ☺️

Terug
Bovenaan