Baby’s geboren in september

Pfff lijkt me zoo vermoeiend dames, zulke slechte nachten. Sterkte!
Ik probeer onze dochter nog zoveel mogelijk te laten liggen ivm het ruggetje inderdaad. Alleen er is bijna geen houden meer aan, ze wil continu zitten. 
Dit weekend gaan we wel een kinderstoel halen, kijken of ze daar een beetje redelijk in zit en niet hangt. Want met de hapjes zit ze ook in de wipstoel maar ze blijft gewoon niet achterover zitten, buigt voorover en als je niet continu oplet valt ze voorover :p dus dat is het ook niet helemaal. 
Kruipen is zich afzetten, zonder steun achter de voetjes komt ze ook geen cm vooruit hoor :p Wel leuk om mee te oefenen. Ze wordt er lekker moe van lijkt het dus er wordt goed geslapen na de inspanning.
Hier wordt er ook vrolijk muziek gemaakt. Ze heeft geleerd wat voor consequentie het heeft als je speelgoed op harde ondergronden ramt. ? Ik schrik me af en toe naar. 
Wat is bij jullie nu favoriet speelgoed? Heb het idee dat ik wat meer kan halen, maar weet niet zo goed wat. Hoewel alles nu goed is, van zakdoekjes tot kartonnen dozen...

Leuk hè, al die motorisch ontwikkelingen. Gisteren zat hij bij mijn man op schoot aan tafel met stapelbekertjes te spelen en dacht ik: dit geen baby meer maar echt al een klein jongetje. 

Eefje, jij hebt toch ook zo'n new born zitje op de tripptrapp? Daar zetten wij hem in voor de hapjes. Hij komt wel vaak naar voren maar zodra zijn slab (zeg maar gerust schort) voor gaat lijkt het te snappen dat er gegeten gaat worden en zit hij geduldig te wachten. :) 
Wij komen net van het consultatiebureau. Hij weegt nu 7700 gram en is 66 cm. Zijn groeicurve buigt een klein beetje af maar gaat nu wat meer naar ‘normaal’ ;) dus das prima. De jeugdverpleegkundige zei: weet je wel dat hij erg snel met alles is? En: het is wel echt een knappe baby. Ik zie veel baby’s maar hij is echt knap. Dus ik ben weer een trotse mama vandaag!!
Hij showde haar ook even zijn glimlach mét tand ;) maar helaas was die lach na de prikjes snel verdwenen. Nu ligt hij lekker te tukken in de kinderwagen. Het zijn ook wel belevenissen allemaal voor die ukkies! 

@ minni hahah ik zie het helemaal voor mij hoe ze niet meer rustig achterover wil zitten. Grappig zo'n actieveling. 
Spelletjes nu veel met belletjes er in en rammelaar waar dan allerlei extra dingen aan zitten. Rammelen is echt een hobby, gaat keihard. Het speelgoed gooit ze ook kei hard tegen haar hoofd aan maar ze blijft lachen... Verder kiekeboe favoriet en samen zingen. 

@Eefje nu snap ik het haha. Ik heb het dus gelijk vanochtend even geprobeerd. Zitten gaat erg goed, was mij er niet eerder bewust van maar ze kan eigenlijk ook bijnaaa zelfstandig zitten. Wil dit alleen niet teveel stimuleren, ze is nog geen 5 maand.
Staan lukt echt niet goed, ze leunt heel eventjes en zakt dan door de beentjes. Maar ze vindt het wel helemaal leuk dus gelijk een nieuwe spelletje ;)
Wij hebben het newborn zitje op de stokke. Zo eet ze gelijk aan tafel, wel gezellig. Gekregen van mijn oma, want qua prijs eigenlijk een overbodige luxe. Niet heel vaak gebruikt eerlijk gezegd.
Balen die slechte nachten zeg, hoop snel verbetering dames. Gelukkig weten we inmiddels dat alles voorbij gaat :) 

Minni, wat hier favoriet is qua speelgoed is zijn bijtring, dingen die rammelen, zijn babygym, een knuffel om te aaien, en eigenlijk alles wat je in je mond kunt stoppen ;). Hij probeerde van de week naar de staart van de kat te happen haha. Wat hij ook leuk vindt is kijken in een boekje waar je dingen uit kan halen. Er zit dan een vis, ster, wolk etc aan een touwtje. Die trekt hij dan los. Het grappige vind ik dat die kleintjes zich met van alles kunnen vermaken; bijv met zijn nageltjes langs het gaas van de co-sleeper gaan en zo geluid maken. 
Ik merk ook dat de geluidjes die hij zelf maakt veranderen. Merken jullie dat ook? Eerst vooral vocaliseren maar nu hoor ik ook af en toe een m, of b voorbij komen. Soms klinkt het het als /ebbu/ waar we natuurlijk de betekenis 'hebben' aan hebben verbonden ;)

Hier een beetje hetzelfde als bij @Juffelies, hij wil zo graag maar het lukt nog niet helemaal. We laten hem nu wel "oefenen" met zitten in de box tegen het voedingskussen aan. Kan best even los blijven zitten maar zakt op een gegeven moment wel onderuit. Rollen van rug naar buik doet hij wel heel veel. Terug nog niet. Van staan is hier echt nog geen sprake hoor haha! Volgende week vrijdag is hij alweer 6 maanden, ben benieuwd waarneer hij gaat kruipen. 
Wij geven ook de hapjes in het newborn zitje van de Stokke stoel. Ook al wil hij het liefst voorover buigen, zodra de lepel er aan komt gaat hij (redelijk) rustig zitten. 
Mijn vriend mag zo met hem naar het CB voor de tweede inentingen. We zijn laat omdat hij vorige keer ziek was. Ben heel benieuwd naar zijn afmetingen.. het is echt een flinkerd aan het worden. We gaan dit weekend ook de kinderwagen ombouwen want hij ligt echt opgepropt in de bak. 
@Minni: bij ons is een rammelaar favoriet (want: véél geluid), een knisperknuffel en we hebben een octopus knuffel met tentakels waar hij lekker mee kan rommelen. Alles (maar echt álles) gaat wel zijn mond in dus ik blijf wassen en dingen in kokend water leggen...
@Zazousept: dat zijn leuke dingen om te horen over je kind, snap dat je trots bent! Hopelijk valt de nasleep van de prikken mee. 
@MaaikeSpat: hopelijk vannacht een beter nacht! 
Heeft jullie kleine ook al een knuffel in bed? Bij ons wel, dat is een beetje ontstaan op de opvang (anders viel hij niet in slaap). Hij heeft daar een giraffe tutlap en thuis een konijn. Hij pakt hem echt heel stevig vast voor het slapen, duwt zijn gezicht erin en valt vrijwel direct in slaap haha. Enige dat ik er nu wel continu aan moet denken om ze mee te nemen als we ergens heen gaan..

MariekeSep, meteen reserve exemplaren inslaan ;). Dat voorkomt drama's als er eens eentje kwijt raakt of in de was moet als hij ouder is. 

Hier net weer erg gelachen met het groentehapje. Er zit altijd wel bloemkool achter zijn oor of pompoen in zijn oog ;). Iets minder grappig is dat hij me vandaag weer in mijn tepel heeft gebeten. Dat is de derde keer dat dit gebeurde sinds hij die tand heeft. Ik hem hem meteen weggelegd en hoop dat hij zo leert dat het niet echt de bedoeling is dat hij mij bijt want mén dat doet zeer. Zijn er hier meer moeders die borstvoeding geven waarvan hun kleintje al een tandje heeft? En hoe gaat dat? 

Ha dames, leuk te horen hoe alles bij jullie gaat!
Ja, wij hebben idd die stokke stoel met alle uitbreidingen. Ze ligt nu nog in dat babykuipje. Bedoelen jullie die voor met de hapjes? Ik vind dat ze daar behoorlijk horizontaal in ligt dus met hapjes misschien wat te plat? Of hebben jullie ze al in de volgende zitfase van de stoel? Ik zal alles er eens bijpakken.
Ik vind het zo leuk dat echt alles nieuw en een beleving is voor haar. Dus met vingertjes langs het gaas gaan, ja dat is echt ontdekken kan ik me zo voorstellen! Het effect ook he.. ze doen iets en daarbij horen of voelen ze dan vervolgens wat. Ik vind dat je zelf ook weer zo met verwondering naar het gewone leven gaat kijken. Mij brengt dat erg in het 'nu'.
Wat madammetje hier toch vooral erg leuk vindt zijn bijtringen. Lekker kauwen. Ook hebben we van Fisherprice een blauw olifantje met spiegel waar ze in kan kijken als ze op haar buik ligt. Wat ik onlangs echt voor haar erbij heb gekocht is het 'Rammel en Speel aapje' van vtech. Deze maakt ook geluidjes, rammelaar/bijtring en ontdekspeeltje ineen (met nog paar functies). Echt veel speelgoed hebben we nog niet. Vooral knuffels en lapjes (of iets voor als ze ouder is) dus ze was wel toe aan iets erbij.
Verder vindt ze de interactie met ons en haar zussen gewoon erg leuk. Ze houdt erg van oogcontact, kletsen, aan je neus/kin/haar plukken en volgt ons heel duidelijk. Ze is zowiezo erg gericht op haar omgeving en we kunnen haar ook echt overal mee naar toe nemen. Ze is niet gauw overprikkeld, vindt alles om haar heen zo leuk, maar heeft wel haar slaap nodig. Zolang we het ritme erin houden (slaap maakt dan niet zoveel uit waar, kan ook in de auto of bij opa en oma of in de draagzak) kunnen we heel flexibel zijn. Moet ook wel met 2 oudere zussen die ook hun dingen hebben, dus dan moet ze toch gewoon mee. Maar ik vind het ook erg belangrijk dat ze thuis in haar bed slaapt. We 'buiten' het in die zin niet uit. In bed slaapt ze toch wat langer en dieper. Dus wat drukkere dagen compenseer ik wel altijd weer terug in de dag of dagen erna door haar wat in bescherming te nemen en te zorgen voor extra rust.

Ps: hier nog niet echt verandering in klanken. 
Ze heeft nog niet echt een vast knuffeltje. Ze heeft wel een paar lapjes, maar we gebruiken deze niet zo consequent met bijv. slapen als vaste knuffeltjes.
Oei.. dat doet zeer Zazou!!

Terug
Bovenaan