@LadyJ: zo was het zeker niet bedoeld! Ik kolf alle borstvoeding vanwege overproductie en een te enthousiaste toeschietreflex. Siem verslikt zich dan continu, wordt enorm onrustig en drinkt dan uiteindelijk niet genoeg waardoor ik stuwing krijg (en borstontsteking heb gehad daardoor). Door met flesjes te werken kan ik de dag echt indelen. Ik had overigens liever gehad dat voeden aan de borst goed was gelukt want continu kolven is ook niet altijd een feest (+7x per dag die kolf schoonmaken, my god). Siem is nu bijna 6 weken en iedere dag leer ik hem en zijn behoeftes beter kennen. Eén week geleden was er bijvoorbeeld nog geen sprake van een ritme.
Overigens helemaal eens met je eerdere post over die continue zorg en toewijding. Ik doe het met liefde maar het feit dat nu alles in teken staat van een klein mannetje is soms echt wel even schakelen. Mis vooral het spontaan dingen kunnen doen (al is het zo simpel als even een broodje kopen). Nu moet alles en iedereen worden ingepakt en ben ik bang iets te vergeten, vooral de speen. Of het feit dat je, zodra hij slaapt, als een razende de huishoudelijke dingen moet doen of ultrasnel probeert te douchen/eten omdat je niet weet hoe lang je hebt ;-).