Baby’s geboren in september

Anemoontje als we verder niets "moeten" die ochtend en hij komt rond 7/8u dan gaat hij bij ons nog terug in bed (en ik ook Hihi). Ze noemen het niet voor niets verlof toch ;-). 
vannacht hier ook top; 23.00-5.00-9.00. zo mag het van mij altijd wel!!

Ik vind het echt mega knap dat er bij jullie al een ritme in zit. Moet zeggen dat het mij soms doet twijfelen aan ons dan. Gister mezelf ook een beetje te raden gegaan, ook naar aanleiding van die onvoorspelbare krampjes aanvallen bij ons meisje. 
Merk dat ik zelf vooral controle en voorspelbaarheid zoek en dat het vooral bij mij ligt die frustratie als dat niet 'lukt'. Je kan je natuurlijk afvragen of je überhaupt wel over 'lukken' kan praten bij een baby van een maand... 
Weer even terug gehaald wat er op voorlichtingsavonden en de kraamzorg en verloskundige hebben verteld. Borstvoeding is geen afgepast maatwerk: qua hoe 'zwaar' of 'licht' een maaltijd valt; de ene keer geef je een snack en komt ze na een uur weer en de andere keer is dezelfde hoeveelheid een 3 gangen menu en kan ze er 4u op teren. Misschien schrijf ik dit meer voor mezelf maar het is even een reminder dat ik/ we ons en onze kindjes niet kunnen vergelijken. En ik merkte dat ik dat een beetje ging doen en daar ook een waarde oordeel aan ging hangen naar mezelf toe.. 
Nu terug naar mijn eigen gevoel en de basisbehoefte van mijn eigen meisje. Die liggen nou eenmaal bij iedereen anders?
Absoluut geen verwijt naar niemand, want dit zegt slechts iets over hoe ik de berichtjes ging interpreteren. Vermoeidheid werkt er soms ook niet altijd aan mee? 

Beste dames,
ik lees al een aantal maanden mee met het september forum. En nu zelf ook bevallen van een gezonde zoon. 
Ik zit met een dingentje en vroeg me af hoe jullie dit doen.
Bij ons krijgt hij rond 20:00 de fles en rond 23:00. Meestal leggen we hem na de fles van 23;00 in zijn wiegje. Maar nu is hij na de 20:00 fles vaak onrustig. Nu denk ik erover om hem na de 20:00 uur fles al in zijn wiegje te leggen met babyfoon. 

Hoe doen jullie dit? Ik denk ook dat we zelf zo wat meer rust hebben in de avond. En wellicht dat hii dan ook wat rustiger is. 

Mijn zoon is 2 weken oud. 

Groetjes Tamara

LadyJ dat heb je mooi uitgelegd. Bij ons is er ook pas meer ritme gekomen sinds ik kolf en alles met de fles geef qua borstvoeding. Dit is overigens niet om ritme te creëren maar had andere redenen. Borstvoeding is nou eenmaal intensiever, maar je hebt er heerlijk intieme momentjes voor terug met je kind! 
Gebruiker 101... consultatiebureau zei dat baby’s vaak onrustig zijn savonds omdat ze dat wellicht ook in de buik waren omdat de moeders dan meestal rust pakken. Wij hebben ons er maar bij neer gelegd dat ze savonds wat meer spookt. Je kunt kijken of het bedje werkt bij ons komden we dan continu naar boven en vond ze de geborgenheid bjj ons op de borst toch prettiger. Het is per baby verschillend:) 

@Tamara. Wij leggen onze zoon ook vroeger boven sinds een paar dagen. Hij is nu 2 en een halve week oud. Bij ons is hij rustiger boven. Hier hadden we het idee dat hij onrustig werd door de lichtflitsen van de tv. Wij leggen hem nu de fles die hij na ons avondeten krijgt boven neer met de babyfoon aan beneden. Moeten af en toe naar boven lopen, maar hij oogt wel rustiger.

Ladyj ik snap wat je zegt. Ik denk ten eerste dat het ook een groot verschil is met borstvoeding of kunstvoeding. Wij geven volledige kunstvoeding en merk daardoor ook dat ik de dag dan een heel eind “uit kan rekenen”. (Niet exact maar wel O hij komt ongeveer zo laat weer enz.)ik merk ook dat nu onze zoon 6,5e week oud is ik steeds meer mijn eigen draai begin te krijgen. Want jeetje wat is het toch ineens een ander leven!
Ik snap wat je bedoelt met het stukje “lukken” maar inderdaad hoe meer controle je soms wilt nemen, hoe meer het met je aan de haal gaat. Ik merk iig dat hoe meer ik die gedachte los laat, des te lekkerder het thuis allemaal loopt (al valt er soms nog geen pijl op te trekken Hihi) Fijn dat je naar je eigen gevoel en naar jullie meisje kijkt: dat staat natuurlijk voorop en dit forum is daarbij alleen om lekker te sparren denk ik maar :) 

@LadyJ: zo was het zeker niet bedoeld! Ik kolf alle borstvoeding vanwege overproductie en een te enthousiaste toeschietreflex. Siem verslikt zich dan continu, wordt enorm onrustig en drinkt dan uiteindelijk niet genoeg waardoor ik stuwing krijg (en borstontsteking heb gehad daardoor). Door met flesjes te werken kan ik de dag echt indelen. Ik had overigens liever gehad dat voeden aan de borst goed was gelukt want continu kolven is ook niet altijd een feest (+7x per dag die kolf schoonmaken, my god). Siem is nu bijna 6 weken en iedere dag leer ik hem en zijn behoeftes beter kennen. Eén week geleden was er bijvoorbeeld nog geen sprake van een ritme. 
Overigens helemaal eens met je eerdere post over die continue zorg en toewijding. Ik doe het met liefde maar het feit dat nu alles in teken staat van een klein mannetje is soms echt wel even schakelen. Mis vooral het spontaan dingen kunnen doen (al is het zo simpel als even een broodje kopen). Nu moet alles en iedereen worden ingepakt en ben ik bang iets te vergeten, vooral de speen. Of het feit dat je, zodra hij slaapt, als een razende de huishoudelijke dingen moet doen of ultrasnel probeert te douchen/eten omdat je niet weet hoe lang je hebt ;-).

Hoi allemaal,
Misschien een idee om een groepsapp te maken? Mijn zoon is ook geboren in september, vind het leuk als wij elkaars ervaring en meningen kunenn delen en ook leuk om elkaar te volgen. Ik hoor het graag of jullie het ook leuk vinden!! 
Groetjes Mimi 

Terug
Bovenaan