Baby’s geboren in september

Anemoontje, ik had eerder met het consultatiebureau overlegd dat wanneer hij 4 kilo woog we flessen van 135cc konden proberen aan te bieden. Hij was 2 weken geleden 3,5 kilo en drinkt al zn 100 ml flessen op dus dacht ga het eens proberen..
Hij drinkt nu wisselend, ene keer wel 135 ml, andere keer 105 of 110. 
Kan nu wel wat meer tijd tussen de voedingen laten en dat vind ik wel heel prettig

Voor de dames die kunstvoeding drukt je kindje ook de zo een paar uur op een dag? Hier is ze echt aan t persen/ drukken zo een paar uur op een dag

[quote quote=10255523]Voor de dames die kunstvoeding drukt je kindje ook de zo een paar uur op een dag? Hier is ze echt aan t persen/ drukken zo een paar uur op een dag[/quote]
Nee, maar wel als hij gaat poepen. Ik vind sowieso de ontlasting wat vreemd..het is wat mosgroen. Schijnt ook te kunnen komen door de hypoallergene voeding van Nutrilon. Meer die dit hebben?
Je kunt eventueel wat meer wat bij voeding doen...

[quote quote=10255367]Heb je al een andere speen geprobeerd? Met een groter gaatje?[/quote]We gaan vanavond een andere fles met speen proberen. We hebben 2 nieuwe uitgekookt klaar liggen, 1 met 4 kleine gaatjes en 1 met een iets groter gat van Avent. 

Juffielies: dat klinkt interessant onze meid is nu boven de 4 kilo gekomen en donderdag 4 weken oud. Misschien ook maar eens iets meer aanbieden en kijken wat ze drinkt. 
Hier vannacht een feesten gevierd! 22:00 fles erin dus ik werd om 01:00 wakker dacht yes ze slaapt nog normaal stipt om de 3 uur komt ze. Kwam ze pas 04:00. Wauw! Toen fles erin en kwam ze 07:15. Dus nu wel de 3 uurtjes. Geven jullie dan nog een fles en dan nog terug in bed? Of ga je rustig aankleden de kleine en dan fles geven en rond 09e weer laten slapen? Ik twijfelde of ik er nog een ronde achteraan meostnplakken!

@ Anemoontje: hier zijn we iets eerder maar is het schema (globaal):
Naar bed tussen 20:00-21:00 uur
Slapen tot 01:00-02:00 uur
Fles
Slapen tot 06:00
Fles 
Slapen tot 08:30
Fles

Dit kunnen we nu ongeveer een week volhouden, uiteraard is het soms een half uurtje eerder of later (en soms even helemaal anders ;-)). Na de fles van 08:30 is Siem een tijd wakker en valt meestal na 2 uur ofzo in slaap (vaak met wandelen). Overdag slaapt hij niet veel maar kan zichzelf lekker vermaken in het nestje of de box en komt hij echt standaard om de 3-3,5 uur voor een fles.
Wij zijn toen hij boven de 4kg kwam naar een fles van 120-130ml gegaan. Nu hij >5kg is krijgt hij 6x 150ml per dag. Die gaan ook allemaal goed op.

Oh wat heerlijk zo’n duidelijk ritme @mariekeseptember. Ik heb echt totaal nog geen ritme met ons meisje? 
@anemoontje ik geef geen fles maar bv, maar als ze moe is leg ik haar gewoon weer in bed. En haal er dan wel rond middag uur uit. Maar ligt er ook aan hoe laat ze ‘s avonds is gaan slapen. Gisteravond was het hysterie en sliep ze pas om half 12 voor het eerst. Dus nu ligt ze nog lekker op bed. Anders zou ik haar in de box leggen.
Wat leer je elke dag toch weer zeg. We dachten gister ze huilt zo erg ze wil getroost worden, alles geprobeerd. Toen zei mijn vriend ik leg haar even in bed want we worden gek zo. Hield ze binnen 5 minuten op met het hysterische huilen. En na wat gejammer en speentje geven viel ze in slaap. Vanaf nu ga ik dus toch bij zo’n soort huil maar proberen te laten huilen (super moeilijk haha). 

Annemoontje, lekker is het als je wat langer kan slapen he!
Hier is het meestal rond half 10 de laatste bv. Dan komt ze tussen 2 en 3 uur en dan tussen 7 en 8 uur weer. We hoeven er dus eigenlijk maar 1 keer uit per nacht. Na de voeding blijf ik nog lekker even in bed met haar kroelen en valt ze bij mij nog even half uurtje in slaap terwijl ik tv kijk. De rest van de ochtend is ze meestal wakker tot de volgende voeding. Overdag slaapt ze meestal in het nestje beneden, omdat ik nog geen babyfoon heb en haar dan niet hoor als ze wakker is. 

Terug
Bovenaan