Baby’s geboren in september

Zo weer even bijgelezen. Leuk om alle verhalen te lezen en fijn dat we elkaar nog steeds tips kunnen vragen en geven.
Wij hebben hier een week buikgriep achter de rug. Alle 3 ziek, niks aan. Vandaag is hij 5 maanden, wat gaat dat snel! Sinds gisteren is hij gaan rollen en dat wil hij nu natuurlijk de hele tijd. Eigenlijk gaat alles hier verder helemaal goed. Blij kind, slaapt goed (nog steeds verbaasd na die eerste 10 weken ellende hoeveel hij kan slapen), alleen drinkt hij 2 flessen vaak maar een halve fles. Cb gevraagd maar die geven dat het niet per se erg is. 68cm en bijna 8 kilo dus reserve genoeg. Hij draait dan weg van de fles en houdt vervolgens stijf zn lippen op elkaar haha. 
Helaas geen tips voor de ontlasting, hier juist nog dun vanwege de buikgriep. 

Mama F: hoeveel geven jullie en hoe? Hier eerst geprobeert met spuitje in de mond maar ze spuugt alles weer uit ? 
anemoontje wij dikken ook al een heletijd de voeding in 2 schepjes van tammi johannes broodpitmeel maar nog nooit eerder last gehad, als de lactulose niet werkt zal ik dat van jou eens bij de arts aangeven

Ik doe de speen van de fles in haar mond en spuit het daar met het spuitje in. Dan drinkt ze het op. Ik geef om de dag 3.5 ml en ze heeft nu ook om de dag ontlasting.  Ben net een week bezig dus even kijken hoe het verder gaat. 

Ik gebruikte 'vroeger' een staafmixer. Wat later gewoon prakken.
Voor nu (binnenkort) ga ik het gewoon in onze blender gooien. Heb ook nog een klein blendertje staan van ooit een spaaractie. Misschien haal ik die van stal, want wellicht wat geschikter voor kleinere porties. 

Ik stoom de groenten in een stoompan (zo eentje die je op een gewone pan zet) en daarna de groenten pureren met de staafmixer.
Maar prakken zou ook wel kunnen denk ik. Vooral als hij straks aan de oefenhapjes gewend is. Zo heerlijk hoe ze ervan kunnen genieten. Hij maakt zelfs al "mmmm" geluiden bij de fruithapjes.

Ik kook de groenten met zo weinig mogelijk water, net als ik voor onszelf doe. Daarna in de blender of met de staafmixer. k zou gewoon doen wat je al gewend bent met koken want uiteindelijk moeten ze toch met de pot mee eten. 
Beterschap Majom! Vervelend allemaal ziek... 
Dannie lijkt me echt heel schattig zo'n geluidje. Vandaag kreeg de kleine zoete aardappel en ze wierp haar hele lichaam op die lepel, haha. Maar wel in stilte. Fruit moeten we nog mee beginnen, daar zal ze helemaal enthousiast over zijn ☺️

Maaikespat, Ik kook het en prak het daarna gewoon met een vork. Als het goed gaar is wordt het redelijk fijn. Er blijven wel stukjes in zitten maar dat vind ik juist goed, dan leert hij ook echt om wat vaster voedsel te verwerken. Je ziet soms zelfs al een soort 'kauwbewegingen'. 
Niet alle groente wordt een even goed 'prakje',.. als het te los blijft doe ik er een piepklein scheutje bv bij. 

Terug
Bovenaan