Leuk om weer even bij te lezen! Helaas weinig herkenning op het moment.. mijn mannetje is nu bijna 5 maand, was een van de laatste september baby's. Dus ik kan bij jullie lezen wat er voor ons aan zit te komen ?. Wat wel herkenbaar wat iemand zei dat haar kindje een blok beton leek ? hier ook nog geen gedraai of tekenen tot kruipen en buik liggen is nog steeds niet favoriet.
Mijn ventje was deze week ziek. Begon maandag, papa zei dat hij de hele dag zeurderig was geweest, dinsdag kwam ik erachter dat hij warm voelde, maar in de drukte van de ochtend dacht ik we kijken wel hoe het gaat bij het kdv. Nou dat ging dus niet. Ik werd al snel gebeld dat het beter was om hem op te halen... 40 graden koorts.
Eind van de middag werd het echt spannend. Ik ging hem verschonen maar hij raakte overstuur. Er zat veel slijm vast en hij verslikte zich. Ik schrok me helemaal kapot, heb hem snel op zijn zij gelegd hopend dat hij zijn adem weer zou hervatten! Godzijdank gebeurde dat en gaf hij melk en slijm op, hard huilend en hij bleef maar verslikken en adem happen. Het was echt eng. Gelukkig was mijn moeder bij mij thuis dus die heb ik geroepen. Die was lief en kalm en dat hielp me enorm. Toen hij weer bij adem was heb ik hem bij me genomen, hij was erg slap. Meteen de huisarts gebeld en mocht meteen langskomen. Enorm shaky was ik daar en werd hij nagekeken, ze vond geen oor of long ontsteking, paracetamol geven en uitzieken. Woensdag nog terug geweest ter controle. Gelukkig was hij donderdag alweer iets opgeknapt maar nog wel koorts. Vandaag schommelde het tussen 37 en 37.6 dus is het weer aan de beterende hand. Pff dat was wel een spannend weekje zo. Hij was zo zielig, gisteravond had hij 2 uur lang gejammerd en gehoest.
Vandaag zag ik mijn mannetje weer, hij was echt even twee dagen helemaal afwezig. Wat is het toch fijn om dit even van me af te schrijven ? als ik eraan terug denk voel ik de paniek nog steeds! Er zullen in zijn leven wel vaker enge dingen voor gaan komen, hopelijk kan ik me dan net zo rustig houden als mijn moeder deed ??