Baby’s geboren in september

Wanneer zijn jullie begonnen met een tussendoortje als maïsstengels?
Ik merk aan mijn zoon dat hij tussen fles 2 en 3 een tussendoortje mist. Tussen fles 1 en 2 krijgt hij fruit en tussen 3 en 4 groenten. Hij is nu vanaf uitgerekende datum 5,5 maand. Hij is aardig vlot voor z'n leeftijd en tijgert ook de kamer al rond. Dus snap dat hij trek heeft tussen twee flessen. 

Hier ook de staafmixer voor het groente en fruit. Dannie onze zoon is maandag 6 maanden en ik heb toevallig vandaag ook maisvingers en soepstengels gehaald, ga het morgen eens uitproberen. Ik merk hier ook een "gat" tijdens fles 2 en 3. Hij slaapt ook minder dus ook meer tijd om te eten ?

Zo een tijdje terug, maar even een stukje terug gelezen ? Leuk wat alle baby's al allemaal doen en kunnen. Herkenbare dingen ook, zoals met de nageltjes langs het gaas van de co sleeper. Deze mama en papa vinden het wat minder geslaagd 's nachts? Wij zijn nu zo goed als over op het ledikant in haar eigen kamertje. Maar de afgelopen weken wat minder toffe nachten gehad en dan leggen we Amy nog wel eens in de co sleeper, na 10x heen en weer geloop in de midden van de nacht. 
@Maaikespat wij hebben ook lactulose siroop geprobeerd, maar Amy kreeg daar nog meer kramp van ? Toen zijn we via de huisarts over gegaan op forlax. 
We zitten nu ook op Pepti aangezien we ons geen raad meer wisten met onze onrustige verdrietige flessendrinker. Maar door de dunne Pepti ging ze weer heel erg spugen. Dus Johannesbroodpitmeel er nu bij. Dat schijnt ook stimulerend te kunnen werken, dus de combi met JPBM en forlax werd hier een beetje te veel van het goede (lees van 1 poepluier in de 6 dagen naar 4 per dag ?).
Amy liet ook ineens veel van haar flessen staan en hapjes gingen van gretig 3x per dag naar totale weigering voor een hele week? We lopen nu bij een kinderarts die ons gaat helpen met onze zoektocht van de onrust. Waar ik het idee had dat ik de huisartsen zowat over het bureau moest trekken uit wanhoop, is de kinderarts vanaf het begin heel lief en begripvol. Aankomende maand 2 dagopnames om te kijken of er sprake is van koemelkallergie. Ik denk zelf van niet, eerder verborgen reflux. Maar we gaan het meemaken. Ondertussen hoop ik dat ze gewoon over alle oorzaken van onrust heen groeit ? en ik vrees dat een 'pittig karakter' sowieso één van de diagnoses wordt. Een meisje die sneller wilt gaan dan kan. Baby zijn is niet echt haar ding geloof ik. Mijn vriend en ik zijn inmiddels ook niet echt fan meer van de baby fase. Kom maar door met het volgende tijdperk? 
Verder een leuke reünie gehad met de club van zwangerfit. Super leuk om elkaars baby te zien. Amy is de oudste, maar ze is ook de kleinste? kleine uk weeg met 5,5 maand 6.1kg... klein maar fijn? 
Ze heeft nog andere grappige eigenaardigheden, zoals dat kiekeboe hier echt te saai?. Het moet hard en vooral heel gek, leedvermaak is super grappig en overal tegenaan trappen en het water uit het badje ligt na het badderen er grotendeels naast. Het wordt me er eentje ?  Stoere chick is het ook. Zo ging ze tijdens de eerste les zwemmen zonder traan een paar keer onder water én alleen van de glijbaan ? (uiteraard ving de zwemjuf haar op onderaan)
Dannie bij jou al tijgeren gewoon!?? Daar is Amy vast een beetje jaloers op?

Ladyj wat fijn dat de kinderarts mee gaat kijken! Ik lees een zware periode maar wat gaan jullie er goed mee om! Respect.. 

Ik lees in je tweede stukje bijna de vrouwelijke versie van mijn zoontje ? alles moet lomp en hard, herkenbaar van dat badje. hij is er volgens mij ook echt aan toe om "gewoon" zelf op onderzoek uit te kunnen gaan. Niks als willen kruipen en staan, zitten met hulp wordt al bijna saai ? 
Vandaag een eerste tandje ontdekt! ? en een tweede zit er ook al aan te komen. 

De soepstengel was hier een enorm succes. Alles zat onder, lekker veel kwijl ook maar wel lekker van gesnoept!
Fijn weekend allemaal! 

LadyJ klinkt een beetje herkenbaar! Wellicht is nexium nog wat voor jullie als je het idee dat ze last heeft van maagzuur. Bij ons deed Johannes broodpitmeel (wel nutriton niet van Kruidvat oid) veel goeds in combinatie met nexium. Zelf hebben we neocate koemelk vrije voeding geprobeerd met indikken en nexium maar ook mijn gevoel zei geen koemelk allergie en dat blijkt nu ook. Toch bracht het wel wat meer rust. Nu weer afbouwen naar normale voeding en er is niks aan de hand. Wel is de nexium nog hard nodig! 

Bij ons wordt er ook soms goed geslapen en soms weer 10 x eruit. Ooit komt het goed denk ik maar en alles is een fase haha! 

Ohja en hier ook een baby die geen baby wilt zijn. Loopt volgens mij flink voor en frustreerd heel snel. Komt de hele dag omhoog als buikspier oefening want ze wilt zitten. Er wordt wel gelachen, niet met geluid pas als ze als een gek door de kamer mee wordt gerend of heel wild te keer gaat qua spelen en gek doen dan komt er wel eens geluid. 

Leuk om weer even bij te lezen! Helaas weinig herkenning op het moment.. mijn mannetje is nu bijna 5 maand, was een van de laatste september baby's. Dus ik kan bij jullie lezen wat er voor ons aan zit te komen ?. Wat wel herkenbaar wat iemand zei dat haar kindje een blok beton leek ? hier ook nog geen gedraai of tekenen tot kruipen en buik liggen is nog steeds niet favoriet.
Mijn ventje was deze week ziek. Begon maandag, papa zei dat hij de hele dag zeurderig was geweest, dinsdag kwam ik erachter dat hij warm voelde, maar in de drukte van de ochtend dacht ik we kijken wel hoe het gaat bij het kdv. Nou dat ging dus niet. Ik werd al snel gebeld dat het beter was om hem op te halen... 40 graden koorts. 
Eind van de middag werd het echt spannend. Ik ging hem verschonen maar hij raakte overstuur. Er zat veel slijm vast en hij verslikte zich. Ik schrok me helemaal kapot, heb hem snel op zijn zij gelegd hopend dat hij zijn adem weer zou hervatten! Godzijdank gebeurde dat en gaf hij melk en slijm op, hard huilend en hij bleef maar verslikken en adem happen. Het was echt eng. Gelukkig was mijn moeder bij mij thuis dus die heb ik geroepen. Die was lief en kalm en dat hielp me enorm. Toen hij weer bij adem was heb ik hem bij me genomen, hij was erg slap. Meteen de huisarts gebeld en mocht meteen langskomen. Enorm shaky was ik daar en werd hij nagekeken, ze vond geen oor of long ontsteking, paracetamol geven en uitzieken. Woensdag nog terug geweest ter controle. Gelukkig was hij donderdag alweer iets opgeknapt maar nog wel koorts. Vandaag schommelde het tussen 37 en 37.6 dus is het weer aan de beterende hand. Pff dat was wel een spannend weekje zo. Hij was zo zielig, gisteravond had hij 2 uur lang gejammerd en gehoest.
Vandaag zag ik mijn mannetje weer, hij was echt even twee dagen helemaal afwezig. Wat is het toch fijn om dit even van me af te schrijven ? als ik eraan terug denk voel ik de paniek nog steeds! Er zullen in zijn leven wel vaker enge dingen voor gaan komen, hopelijk kan ik me dan net zo rustig houden als mijn moeder deed ??

IrisK: wat een spannende week en moment! Wat fijn dat je moeder in de buurt was.. Hopelijk knapt jullie mannetje gauw weer helemaal op!
LadyJ: wat pittig allemaal. Maar ontzettend fijn dat de kinderarts zo prettig in de omgang is. Dat geeft een goed gevoel. Hopelijk snel ontdekken of en wat er aan de hand is. Wel heel mooi dat je je dochtertje al zo goed kunt beschrijven qua persoonlijkheid. En ja, voor sommige kleintjes kan het niet snel genoeg gaan. Die willen zo graag ontdekken.
Een heel andere denkrichting, maar toevallig hoorde ik deze week ook van een kindje met slaaproblemen. Alles hadden de ouders uitgezocht en waren uiteindelijk bij iemand uitgekomen die constateerde dat het kindje last had van aardstralen. Remedie: bed op andere plek in slaapkamer of naar andere kamer. En.. daarna helemaal geen last meer!  Niet iedereen gelooft hier in, begrijp ik, maar wie weet kan het voor iemand die hier (mee)leest iets betekenen. 
Ik heb zelf voor ons dametje de gouden driehoek op haar kamer: een combi van rozekwarts, amethyst en bergkristal.
Zit nu net te kolven voor ik ga slapen, beetje laat geworden ivm weekendje weg met de hele familie. En.. ben vandaag trouwens ongesteld geworden terwijl ik nog bv geef! Ik voelde onlangs alweer dat ik een eisprong had, dus kwam niet onverwachts. Maar toch had ik niet gedacht dat het nu al zou komen omdat ik nog grotendeels borstvoeding geef.

Terug
Bovenaan