Baby’s geboren in september

MariekeSep, o help dit wil ik echt niet horen haha. Ik neem hem heel trouw in op de vaste tijd. Volgens de gyneacoloog zou dat in combinatie met volledige borstvoeding voldoende bescherming moeten geven. Hopen maar dat dat klopt ???

Haha, dat zou wat zijn Zazou ? 
Wij gaan hier ook voor condooms for the time being en daarna een koperspiraal. Merk dat ik het leven veel fijner vind zonder hormonen. Ik had een Mirena maar dat had achteraf bezien best wel een negatieve invloed op mijn stemming en libido.

Minni hier ook een tuinierder. We/ik heb voor een grote bloementuin. Voor heb ik inderdaad nu ook net helemaal weer klaar gemaakt. Achter gaan we nu anders en groter maken. Ons schuurtje is verkocht (we hebben zelf een grote loods/schuur van 6x20m gekocht) en dat stuk wordt bij de achtertuin aangetrokken. Daar komt nu meer gras om te spelen en een houten overkapping. 
Wat schrikken Iris. Ik kan mij voorstellen dat je dan ook extra alert bent daarna. 
Ik heb de pil geslikt maar dit beviel totaal niet. Nu heb ik weer een spiraaltje laten zetten, daar voel ik mij veel fijner bij en ben ik niet ongesteld mee. Voorlopig willen we toch nog geen tweede. We hebben 2 slaapkamers en willen er graag een 3de bij maken. We hebben ook een platte aanbouw waar theoretisch gezien nog een kamer op kan. We wonen alleen in het aardbevingsgebied en onze aanbouw is daardoor verzakt. We wachten al 3 jaar op uitslag wat er met ons huis verder gaat gebeuren en of de uitbouw dan ook verstevigd kan worden zodat we er op kunnen bouwen. Voorlopig nog geduld hebben helaas tot we eindelijk wat meer weten.

Oh joh wat lijkt me dat irritant om te moeten afwachten Majom! 3 jaar... Ongelofelijk.
Bloementuin lijkt me ook leuk. Wij hebben hier een stuk gazon wat ik ga vervangen. Ik denk aan een eetbare tuin waarin onze kleine lekker kan gaan ontdekken. 
We willen ook wel verhuizen binnen twee jaar, want we wonen nu erg klein, dus ik ga niet te veel meer doen ? 
Wij hebben hier trouwens de kinderstoel in gebruik genomen en dat is een groot succes! Ze kan nu veel beter happen. Ik houd de lepel voor haar gezichtje en ze beweegt dan heel goed naar voren. Ze kan ook al gedeeltelijk zelfstandig zitten dus ik durf het wel aan om haar voor zo'n korte periode in de stoel te zetten. Verder nog veel op het buikje liggen zodat ze een sterk ruggetje krijgt ?
Hoe gaat het eigenlijk met de kindjes die een pavlik hebben? Mag het al bijna af?

We hebben 11 maart een afspraak bij de orthopeed hoop echt dat de pavlik af mag want ze vind het nu echt niks meer, het verschonen is hier een wedstrijdje geworden wie er sneller is zei om te rollen of wij om te verschonen?

Zo ik heb ook weer even bijgelezen....
Hier gaat het ook goed...wel een lange periode van onrustige nachten gehad...Dit lijkt nu weer iets beter met nog 1 a 2 keer wakker worden snachts voor een voeding.
Ik weet niet meer wie het vroeg, maar hier heb ik ook een jongetje met een tandje terwijl ik borstvoeding geef en dat merk je wel hoor, auw! Haha.. hoop dat dat zelf beter gaat, maar ga daar van uit.
Balen van de ongesteldheid eefje, hoop dat dat geenn invloed heeft op je borstvoeding. Ik was al na 10 weken weer ongesteld en ook gelijk regelmatig ondanks dat ik volledig borstvoeding geef en merk wel wat verandering in de periode dat ik ongesteld ben, dan is Olivier ook wat onrustiger met drinken.
Verder gaat het met de pavlik goed, maar zijn we er wel klaar mee...a.s. Vrijdag echo en dan hoop ik dat hij helemaal af mag. De verpleegkundige zei eigenlijk dat hij of nog een keer een periode van 6 weken 23 uur per dag om moet, of nog een periode alleen snachts. We gaan het zien vrijdag. Het beperkt hem wel echt in bewegen dus hier wordt nog niet gerold of iets dergelijks.

Behoorlijk irritant is het zeker Minni. Helemaal omdat ik weet dat wanneer we weten wat er gaat gebeuren en de gesprekken zijn geweest het weer lang wachten is. Leuk idee voor de tuin. Wij hebben achter ook een klein moestuintje.
Ik hoop voor jullie dat de Pavlik straks af mag dames. Lekker weer bewegingsvrijheid voor de kleintjes.
Hier zitten we middenin sprong 5, met als gevolg tussen 5 en 6 uur wakker elke keer en onrustig slapen. Dat valt wel weer flink tegen als je 7 uur a half 8 gewend was van de afgelopen maand. Hopelijk slaapt hij na het nemen van de sprong weer beter. Het bevordert ons herstel van de buikgriep helaas niet. Inmiddels wel weer aan het werk, maar nog niet fit.

Ha dames, leuk weer even bij te lezen. Soms probeer ik even op ieder persoonlijk te reageren maar lukt niet altijd als er weer meer berichten zijn geplaatst ('wie zei ook alweer wat'). 
Wij hebben best wat grond om huis en ik wil ook graag een bloementuin aanleggen.. ? Maar ik ben bang dat het me niet lukt alles in leven te houden en zou eigenlijk iemand moeten hebben die me helpt met de tuin. Ook voor wat advies. Wil best hier wat uitwisselen hoor.. maar straks wordt het een tuindersforum.. ???
We zijn een heerlijk weekend weggeweest.. Duurt altijd te kort vind ik. En het kolven zo laat en de volgende dag verder het gezin runnen ging (gaat) prima hoor.. De oudsten zijn al zo zelfstandig en we konden lekker rustig aan doen. Ook onze jongste druif is heel makkelijk en slaapt de klok rond, dus heb rust genoeg. Gelukkig viel de ongesteldheid mee. Het is alweer bijna over. Hoe het verder moet met de anticonceptie weet ik niet. Ik ben al 12 jaar gestopt met de pil en omdat ik zo'n strakke cyclus had hebben we hier altijd heel goed rekening mee kunnen houden. Ik ben ook altijd binnen 2 maanden zwanger geraakt (als we ervoor gingen), dus wij zijn een vruchtbare combi. Toch lukte het prima al die jaren tussentijds niet zwanger te raken (en omdat de kier naar een derde altijd openstond hadden we geen moeite met een klein risico lopen). Maar nu ons gezin compleet is zit ik niet op een vierde cadeautje te wachten. Mijn dochter had al gedroomd dat die er kwam.. en dat we moesten verbouwen! ? We hebben er nl. echt geen plek voor qua kamers. En qua mijn leeftijd en individuele aandacht voor alledrie de kids zou ik een vierde echt teveel vinden. Dus is het goed zoals het is. Maar ja.. toch maar even opnieuw bij de anticonceptie stil staan.
Leuk dat er meer hier iets hebben met kristallen! Ik vind ze erg mooi. Zelf op de slaapkamer een bergkristalgeode (echt zo'n dikke brok). En inderdaad de citrien is ook een mooie!
Het voorjaar lijkt me ook zo heerlijk.. ik kijk er naar uit. Maar vinden jullie ook niet dat het zo snel gaat allemaal..? Aan de ene kant kan ik niet wachten tot ze gaat lopen en de eerste woordjes komen. Tegelijkertijd is het nog zo'n heerlijke ronde baby, zo'n lekker pakketje in je armen, en weet ik dat al die fases je door de vingers glippen. Nu vraag ik me af of ik wel genoeg van echt het hele prille van de eerste weken heb genoten.. Voor mijn gevoel kan ik niet genoeg genieten! Maar je kunt het niet vasthouden, dat eerste jaar is voorbij voor je er erg in hebt. Dat maakt mij altijd wat weemoedig..
Ik krijg het opeens op de heupen en wil eigenlijk met het eerste hapje gaan beginnen. Eens even kijken of ze er klaar voor is, ze is nu bíjna 6 maanden. Maar vraag me even af wat een goede tijd is op de dag. Kan me herinneren dat we de groente eerder altijd begonnen aan te bieden in de ochtend en pas toen het fruit kwam dat de groente naar de namiddag ging en fruit rond 10:00u/half 11. Ik moet er weer even inkomen zeg.. haha.. ?

Terug
Bovenaan