Baby’s geboren in september

moederolivier en maaikespat ik duim voor jullie mee dat hij af mag binnenkort! 
majom beterschap! Hier vorige week ook belabberd, vond ik toch wel heftig met een kleintje.. echt ziek zijn en uitzieken is er niet meer bij! 
Eefje ja jeetje wat gaat het bizar snel... vandaag onze zoon een half jaar ? en de tijd is echt voorbij gevlogen. Van de ene kant prachtig, ik vind dit een hele leuke periode, van de andere kant voel ik ook dat wat jij schrijft. Met weemoed denk ik nog aan dat propje van nog geen 3 kilo en 45cm in m'n armen. En dat gevoel zou ik toch graag nog een keer ervaren. Dat geluk, pfff kan er nu weer van janken ? 

Lieve meiden, 

ik ben sabine en mama van Jimmy geboren op 19 september 2019. De afgelopen maanden heb ik met veel plezier meegelezen, maar me nog niet gemengd in jullie discussies en verhalen en vragen. Dank voor alle verhalen, maar ook tips. Ik heb er veel aan gehad. Nu heb ik een directe vraag. Jimmy is nu 5 maanden en bijna twee weken. Hij eet twee hapjes ( fruit in de ochtend en groenten in de avond) en drinkt 4 normale flessen en 1 papfles. Sinds zaterdag poept hij onwijs veel 5-6 keer per dag ( textuur verschild) en heeft hij een enorme luieruitslag ontwikkeld. we smeren ons gek met de sudocreme. Heeft iemand een idee hoe we ons verdrietige mannetje kunnen helpen? Dank dames 

Gebruiker bij ons was dit een week geleden ook, slecht slapen, rode billetjes en een keer of 5 poepen betekende hier z'n eerste tandje.. heb je al in z'n mondje gekeken/gevoeld? 

Ha juffielies, nog niets gespot. Ik had ook al het vermoeden van tandjes. Hij heeft zelfs ook koorts gehad. Dit is zo zielig en ik weet niet hoe ik het voor hem kan verlichten. 

Hi Sabine, herkenbaar je verhaal. Ik dacht ook tandjes, toen kreeg hij koorts en slijm en hoesten dus dacht ik dat het toch een griepje was, maar die poepluiers blijven. Hier ook nog niet van de luier uitslag af.. blijf ook goed smeren met zinkzalf maar het consultatiebureau raadde aan om over twee weken naar de huisarts te gaan als het nog steeds is ivm mogelijk een schimmel ? hier verlicht een bijtring wel wat, en borstvoeding doet wonderen. Maar als hij echt zoveel pijn/koorts heeft misschien een zetpil paracetamol?
Hier ook begonnen aan sprongetje 5, afgelopen nachten 2 keer wakker voor voeding/troost, ben ik echt niet meer gewend ? ook erg hangerig en huilerig. 

Fijn dat er wat herkenning is over borstvoeding en tandjes. Altijd fijn om zoiets te lezen. Inmiddels ben ik er wel achter dat ie het alleen tegen het eind van de voeding doet. Het gaat hem dan denk ik niet snel genoeg meer of hij is al vol en gaat dan 'klieren'. In het verleden ging hij dan vaak trekken en nu dus bijten. Ik zit nu aan t einde van de voeding of vlak voor een borstwissel dus met een vinger in de aanslag om snel in zijn mond te stoppen als hij gaat bijten. Niet relaxed zo,.. maar ik wil er ook niet om stoppen. 

Iemand vroeg om ideeen voor hapjes. Wij zijn net begonnen. Ik geef losse smaken en prak het. Tot nu toe heeft hij qua groente: pompoen, bloemkool, wortel, courgette en broccoli op. Qua fruit heb ik tot nu toe appel(moes) en banaan gegeven. 

Terug
Bovenaan