Baby’s geboren in september

@Maaikespat: pastinaak? Is ook een groente met een zachte smaak en hier valt ie 'in de smaak'?
Gebruiker: wij hadden ook een week met heel veel poepluiers. Dacht ook aan tandjes, maar toch niets kunnen ontdekken. Denk zelf dat het een buikgriepje is geweest. Ze was ook hangerig en wat ontevreden. Qua luieruitslag kijken naar iets anders dan sudocreme. Hier helpt creme/ balsem met calandula goed. Dat helpt ook goed tegen andere plekjes: bijvoorbeeld als ze zich gekrabt heeft. 
Oh ik wil graag tuinierder worden? tuinieren voor dummy gekocht tijdens mijn zwangerschap haha. We gaan van het voorjaar ook een boompje planten met de placenta eronder in de aarde. En net vanmorgen met Amy slapend in het zonnetje de tuin beetje bij gewerkt. 
Oh wat ellendig Majom die onzekerheid over jullie huis?
Maaikespat en moeder Olivier ik duim mee voor jullie kindjes dat de tuigjes weer af mogen!!? Kan me voorstellen dat je en de baby's zelf er gauw klaar mee zijn. Onhandig ding. 
Amy heeft net dr prikjes gehad en ligt nu k.o. in bed. Ze is nog steeds petit met bijna 6 maanden en 6,2kg. Maar nog altijd mooi op haar eigen lijntje. Hopelijk verder vandaag niet te veel last. 
Oh en ik ben echt nog niet klaar voor een nieuw sprongetje?. Geniet net van goede dagen in een heerlijk ritme, overdag goede lange slaapjes en goede nachten in haar eigen kamertje ?
Gaat idd allemaal super snel. Maar ik verlang toch eigenlijk niet meer naar de baby tijd terug. Super cute maar ben toch blij dat we nu hier zijn ? ik geniet wel van andermans baby's die je daarna lekker terug kan geven aan moeders ??

Hé Sabine leuk dat je ook mee schrijft. Mooie geboortedatum heeft je kindje ? Voor de luieruitslag kan ik de billenzalf van Dr Leenarts aanraden, kun je bij de Etos halen, zit relatief meer zink in dan in andere zaken en verder niet veel of onnodige ingrediënten.Ben benieuwd of het inderdaad tandjes zijn bij Jimmy! Hopelijk gaat het wel al een stukje beter... ?
Hier dacht ik een paar weken geleden al dat er een tandje door kwam, maar nog steeds niets te zien. 
Pastinaak valt hier ook goed in de smaak! Courgette is favoriet.
Ik wist niet zo goed wanneer ik van groente naar fruit moest overstappen maar ik ben maar gewoon begonnen. Vindt ze ook lekker en is er niet minder groenten van gaan eten ?

Och al een paar dames ongesteld dus ondanks de borstvoeding! Ik geef ook nog steeds volledige borstvoeding, maar ben nog niet ongesteld. Volgens mij ook nog geen eisprong gehad, die voel/merk ik vaak wel. Wat mij betreft mag het ook nog wel even weg blijven, wens voor een 2e is er zeker maar nu echt nog niet ? Anticonceptie is bij ons ook condooms, zolang ik nog niet ongesteld ben ga ik ook niks slikken wua qua pil. Spiraal is (nog) niks voor mij, verloskundige raadde mij dat toen ook af als je binnen een aantal jaren weer een kinderwens hebt.
Nachten zijn hier ook nog erg wisselend, doorslapen is helaas echt al een poos geleden. 1x eruit vind ik niet erg, maar soms is het 2 of 3x en dat sloopt wel i.c.m. werken? Manlief slaapt ook altijd overal doorheen. 

@mini dank voor de tip. Ik heb nog een monster van dr Leenarts. Die ga ik direct proberen. Mooie geboortedatum hè. Ik mikte op de 19-09-19. Maar 21-09-2019 is ook prachtig! 

jimmy is vandaag een stuk blijer. De billen worden minder erg,  maar hij poept nog steeds veel. Ik heb ook geen tandjes kunnen ontdekken.  Blijf het vreemd vinden. 

Qua hapjes; Jimmy heeft een paar favorieten: zoete aardappel, knolselderij, courgette, doperwten, pompoen en worteltjes. Qua fruithap, druiven appel en en banaan. Ow en avocado. Ook niet aan te slepen. Ik heb zo een avent steamer en blender van marktplaats getrokken. Echt mijn hulp bij de baby voeding! 

Leuk om eventjes bij te lezen. Hier ook sinds afgelopen zondag voor het eerst ongesteld. Wel even wennen weer haha. Komt er ook nog bij dat we weinig slapen de laatste dagen, dus ik zit als een zombie op het werk.. Ons meisje hoest zichzelf een ongeluk, zo sneu. Komt daardoor moeilijk in een diepe slaap. Maar overdag is ze wel haar vrolijke zelf, gelukkig. 
Herkenbaar van het lage libido. Speelt ook mee dat het nog pijn doet, denk voornamelijk psychisch hoor door de sub-totaalruptuur. Mijn bekkenfysio is ook seksuoloog en praat er heel open over met mij, wat ook al helpt. 
Luieruitslag hadden wij laatst ook, heb steeds met water verschoond ipv doekjes en ingesmeerd met neutral geloof ik. Was snel weg gelukkig.
Een vriendin heeft net vertelt dat ze zwanger is en serieus ik was even jaloers. Gooi het op de hormonen haha. Maar ik vind ons meisje alweer zo groot, voelt echt niet meer als een baby. Afgelopen zondag was ze alweer 5 maand. Ze begint nu echt te tijgeren, kruipt al wat achteruit en vooruit gaat niet langmeer duren. Het oefenen met staan was ook goed om hier te lezen, want wat vind ze dat leuk. Echt helemaal blij en trots als ze staat (met hulp van mij uiteraard). 

Zijn ook begonnen met stukjes brood geven af en toe ( korstje) en mais vingers ook een succes en ze krijgt af en toe wat diksap ze vind het zo lekker ze geniet daar echt van ? vind het wel ineens snel gaan het baby is er wel van af nu ?

Ik kom even binnen vallen met vraag over hapjes..  maken jullie alles zelf en puilt jullie vriezer nu niet uit? Ik heb een keer worteltjes en bloemkool gemaakt en heb inmiddels wel 60 zakjes in de vriezer zitten volgens mij. Ik dacht er aan dat als wij courgette eten, dan voor haar ook wat te pureren. Maar dan krijgt ze het maar 1 dag ipv paar dagen achter elkaar. Ik vind het allemaal maar lastig, haha. Hoe doen jullie dit? 

@jolyn ik doe het per hapje in zo'n ijsblokjesvorm. Heb 2 vormen dus puilt niet uit ;) En ik geef het door elkaar niet elke dag hetzelfde. Ze vindt het namelijk helemaal prima, alles is lekker en wennen heeft ze niet nodig. Denk dat als ze wel zou moeten wennen ik vaker achter elkaar zelfde hapje zou geven. En pas weer nieuwe maken + invriezen als het nodig is

Terug
Bovenaan