Baby’s geboren in september

Goed nieuwe moeder Olivier, hopelijk bij jullie ook MaaikeSpat. 

Het leek weer even iets rustiger in ons clubje. Hopelijk is dat een goed teken en gaat het hier lekker zijn gangetje. 

Ons mannetje had vrijdag bij opa en oma 3 keer flink gespuugd. Zijn fles en later zijn hele groentehap kwamen eruit. Verder was hij gewoon vrolijk en gisteren spuugde hij alleen een beetje melk. Je vraagt je dan toch af wat er geweest is, vooral als je er zelf niet bij bent ;)

Gisteren voor het eerst iets ontdekt wat ons meneertje niet lekker vond. Hij trok een zuinig gezichtje toen ik hem mango gaf en kokhalsde ook een paar keer. Vandaag nog eens proberen om te kijken of hij aan de smaak went. 

Verder hobbelt alles lekker door. Zijn twee tandjes zijn nu echt goed door dus daar heeft hij geen last meer van (en omdat hij wat minder bijt ik ook Hihi). 

Dinsdag zijn we naar de babyspa geweest. Alleen het woord al ;). Heeft een van jullie dat wel eens gedaan? Eerst gaan de kleintjes floaten in een eigen jaccuzi en daarna leer je hoe je je baby kan masseren. Toen hij net in het water was keek even van 'moet dit?' maar uiteindelijk vond hij het geweldig. Ik genoot erg echt van. Een quality time moment met mijn kleintje (die zo snel groot wordt!!)

Zazousept: wij zijn ook tijdje geleden naar babyspa en babymassage geweest. Ontzettend lekker vond ze het. Nu doen we het thuis in bad. Ook dat bevalt prima:) 
Verder blijft het hier niet echt op rolletjes lopen, maar om daar nou steeds over te zeuren op dit forum hè! Je leert er mee leven en ondertussen ben je alweer half jaar verder haha. 

Slapenloze nachten tot de max wordt nu al 2 maanden tussen de 5-10 keer wakker (en ja soms ook een enkele goede nacht van 1 keer), maar die zijn helaas schaars. We komen niet van het inbakeren af door de mega onrust die de armen mee brengen ondanks dat ze best onder controle zijn. Volgens opa's en oma's is het ook een bewegelijke onrustige baby, maar wij zijn niet anders gewend. 
Verder wordt er nog steeds ontzettend veel gespuugd (ondanks dat de voeding maximaal verdikt wordt) ook vaste voeding komt er met gemak uit. Dus voorlopig moeten we van de kinderarts nog nexium de maagzuurremmer blijven gebruiken en over 6 weken weer eens terug komen. Ik hoop dat het ooit eens goed komt dat gespuug. 

Verder hebben we al 4 weken met een verkoudheid te maken die maar niet overgaat. Moet vanzelf overgaan en de dokter geeft aan dat het tijd voor voorjaar wordt! Dat vind ik ook kom maar op! 

Zo dat is er even uit. Tussen alle vervelende dingetjes door genieten we optimaal en zijn we hartstikke trots en lacht ze erg veel (zonder geluid nog jammer genoeg haha). Denk dat ons meisje blij is als ze kan tijgeren, kan zitten en het liefst staat. 

Herkenbaar Anemoontje. Ook hier gaat het nog steeds niet goed maar af en toe te moe het erover te hebben.
De nachten gaan hier gelukkig wel redelijk. Het zijn de dagen die mij slopen. Vanaf deze week heeft mijn man ook een dag vrij genomen zodat ik het nog maar 1 dag per week alleen hoef te doen. En hoe rot ook, ik zie op tegen die ene dag.
We zitten het eerste jaar uit en hopen dat het daarna beter wordt. 

Hier ook nog gebroken nachten hoor, vooral sinds die tandjes zijn gaan spelen....vanaf 22 uur is het feest en wik hij alleen maar zittend slapen...van de week maar even laten checken of het alleen tandjes zijn of toch ook zijn oortjes

Wat fijn moeder Olivier!:)

Hier ook vandaag een instortmomentje. Ook al weken 's nachts elk uur wakker. Man krijgt er niet in slaap dus het komt vooral op mij neer. Overdag ook nog steeds alleen maar slaapjes van 30 minuten en di weekend zelf 2 keer een kwartier. Niks lijkt te helpen:( dus de frustraties zijn herkenbaar!
Volgende week ga ik zelf een nachtje weg maar ben bang dat de kleine een heel weekend amper slaapt en daardoor nog oververmoeide wordt.

Net wel weer een schaterlach dus dat maakt het weer even goed:)

Owja wij gaan van de zomer ook een weekje naar landal. Op dat park hebben ze speciale babyhuisjes dus we hoeven weinig spullen zelf mee te nemen. Ben benieuwd of het wat is. Er staat daar in ieder geval een schommelstoel op de babykamer, mochten de nachten tegen die tijd nog steeds zo lang zijn;)

Terug
Bovenaan