Baby’s geboren in september

Denk dat ik het een beetje verkeerd heb neergezet ben erg blij met de vooruitgang, maar had stiekem zelf gehoopt dat het voor het grootste gedeelte klaar was omdat ik de laatste weken merkte dat ze het echt vervelend begon te vinden

Kan me voorstellen dat het een teleurstelling was dat de Pavlik nog overdag aan moet, je hoopt natuurlijk op het beste ? Maar fijn dat het in ieder geval effect heeft gehad! Nog even doorbijten dus voor jullie ?
Dat verslikken lijkt me ook eng, ik krijg al een lichte hartverzakking alle ze even kucht tijdens het eten ? 
Vandaag was ze met papa in bad en zat haar vingertje ineens klem tussen de afvoerdop en de badrand. Aiii.. kan dat überhaupt?! Eerste keer dat ze zich echt pijn had gedaan. Ik was in de tuin aan het werk hoorde ik haar ineens brullen. Ik wilde niet gelijk naar binnen rennen omdat ik papa niet het gevoel wilde geven dat hij het niet kan, dus ik heb mezelf zo'n twee minuten beheerst en toen toch zo casual mogelijk naar binnen gegaan:p Mijn man had het meest troost nodig ? Gelukkig is er niets aan de hand en was het snel weer goed.
Je weet dat dat soort dingen gaan gebeuren maar vond het toch wel even moeilijk dat ze zich bezeerd had... Oh oh, gaat dat wennen? ?
Sterkte mama's, ik hoop dat jullie zo vaak je hart luchten als je wilt! 
Sabine, is misschien weer een fase? ? Wij hadden het een tijd geleden terug, wij hebben bedacht dat de dag niet voor 06:00uur begint. Dus als ze eerder wakker is krijgt ze een speentje, ondertussen gaat ze ook wel weer iets makkelijker slapen als ze vroeg wakker is en "het is nog nacht". 

Herkenbaar Minni, de eerste keer dat mijn dochtertje echt pijn had (ze lag op de grond en ik ging per ongeluk op haar voet staan) en volgens mij huilde ik nog harder dan zij, haha. En dan te bedenken dat ze straks gaan vallen ofzo :(

Dat verslikken lijkt me echt vreselijk, dat is stiekem ook de reden dat ik nog zo terughoudend ben met hapjes ? als ik lees dat ze straks al een broodkorstje mag ofzo, word ik al zenuwachtig ?

Jullie mogen altijd je hart luchten hier hoor, alleen maar goed om je verhaal kwijt te kunnen. En we leven allemaal mee geloof ik! 
Al die pijntjes en verslikkingen, zo eng he. En dan te bedenken dat we nog veel meer mee gaan maken met onze kinderen, houd mijn hart vast ;) 
Wij hebben net de prikjes weer overleefd. Ze deed het heel goed, ging gewoon weer lachen naar de verpleegkundige. Ze is wel wat weinig aangekomen en gegroeid. Buigt opeens af. Wat volgens de verpleegkundige niet per se erg is. Maar ik vind het toch geen fijn gevoel. Waren er meer kinderen die afgebogen zijn? Laatste meting was met 3 maand en nu is ze 5,5 maand. Weegt 6200 gram en is 63,7 cm. 3 cm gegroeid in 2,5 maand en maar 1 kilo aangekomen. Eerst was ze bovengemiddeld en nu dus net onder gemiddeld.. 
Ze adviseerde ons de laatste keer om al in flessen te minderen, dus ze krijgt sinds dat ze 4 maanden is nog maar 4 x 180, misschien dat het daardoor komt? Ik mocht wel meer hapjes gaan geven want ze eet goed. Dus nog een vraagje: wat zijn jullie meer gaan introduceren qua eten? Ik geef nu groentjehapje en soms fruithapje (ligt er aan of het uit komt haha).  

Vreselijk inderdaad, baby's die echt pijn hebben. Ik had tijdje terug een foutje gemaakt met nagels knippen (sorry maar dat is toch ook een drama om te doen met een baby?). Hij was echt aan het brullen, gelukkig duurde het maar heel kort en had hij er daarna niets meer van. Ik daarentegen heb nu een trauma haha, mijn vriend mag nu lekker nageltjes knippen! 
@Liesforum: wij geven nu een halve boterham met 100% pindakaas en nog steeds de maisvingers als tussendoortje. Ook drinkt hij 's ochtends en 's avonds een papfles (granenpap). Inmiddels zitten we op zo'n 120-130 gram fruit en 200 gram groente met aardappel (of rijst/pasta). Wij hebben wel echt een baby die van eten houdt, dus dit is wellicht niet voor iedereen weggelegd. 
@Jolynn: broodkorstjes gaan hier juist super, brood was in het begin wennen maar zo'n broodkorstje houden ze vast. Wordt gewoon een sompig geheel. 

O ladyj hier hetzelfde, ook een ziek kindje. Snotteren, verstopte neus, hoesten en net wat verhoging. Hij drinkt ook telkens maar een beetje. Daarnaast snotteren mijn man en ik ook. Voel me belabberd.. Hij kon vannacht ook echt niet slapen en heb hem maar de halve nacht vastgehouden. Daardoor kon ik dus weer niet slapen. Heftig zo! 
Had vandaag een afspraak met het cb. Die heb ik maar afgezegd.
hier liesforum ook eerder afbuigend gehad. Wij hebben nu ook soepstengel of maisvinger tussendoor en de laatste fles is met rijstebloem. Brood hier een paar dagen terug geprobeerd, daar wacht ik nog maar even mee... werd 1 grote klont die vast ging zitten tegen z'n gehemelte, vond het maar niks ? zal van de week eens een korstje geven zoals jij doet marieksept! Maar eerst maar eens beter worden hier allemaal :)

Hier krijgt ze ook brood korstjes dat valt wel in de smaak en wil gaan beginnen met gewoon brood want ze is er wel aan toe, hoe doen jullie dat ? Ons schema ziet er nu zo uit
07:00/07:30 fles 180 cc
09;00 tot 10;00 slapen 
10:00 fruit hapje 
11;30 fles 180 cc 
12;00 tot 13;30/;14:00 slapen 
Dan vaak een maisvinger 
15:00/15:30 fles 180cc 
16:00/17:00 slapen 
17:00 groente hapje 
18:30/19:00  fles 210 cc
Dacht er zelf aan om na het middag dutje een botherham tegeven maar twijfel of het niet teveel vult en tenkoste gaat van de fles 

Maaikespat, doe jij 7 schepjes in je laatste fles? Ik wil haar ook een uurtje eerder naar bed gaan brengen  maar niet een uur eerder wakker worden, haha. Dus misschien dat eens proberen met een groter flesje. Want na de laatste fles gaat ze bij jou ook slapen? 

Terug
Bovenaan