Inderdaad niet vergelijken en eigen ritme vinden en volgen. Geldt eigenlijk voor alles in het leven, dat vind ik ook wel het mooie!
Doordat ik alles kolf en ook via het flesje geef weten ook wij in grote lijnen hoe de dag eruit ziet. Ik vaar hier wel bij en ook wij hebben hierdoor (mede) al een sterk ritme met de hele nacht doorslapen. Heb veel respect voor de borstvoeders onder jullie, wat dat betreft. Want dat soms wisselend aanleggen zou mij ook wat onrustig maken omdat ik er nog 2 heb, waarvoor ik ook vaak de auto in moet vanwege spelen, sporten, school (is allemaal niet dichtbij). Voor anderen werkt het juist perfect, je hoeft ook geen flesjes mee te nemen etc en meteen voeding 'bij de hand'. En idd het kolven.. ja, elke keer alles omspoelen, paar keer afwassen, afentoe uitkoken.. Alles heeft z'n voor- en 'nadelen'. Wat je ook kiest of bij je past, het is iig een intensieve tijd die overgave en loslaten vraagt. Je kunt niet meer alles of op de oude manier en als je daar tegen gaat vechten wordt het zwaar(der).
Pas als je kind er is snap je ook vaak de opmerking 'geniet nog even van je vrijheid nu hij/zij er nog niet is'. Wat die vrijheid is en hoe dat soms maar in kleine dingen zit, kom je pas echt achter wanneer je kind geboren is en alles een grote planning wordt. Althans ik had dat (destijds)! ?
Ik miste onlangs echt weer even mijn man. Je kindje vraagt gewoon de nodige aandacht, soms ook wanneer je net even lekker tegen elkaar aanligt op de bank. We vinden het ook heerlijk als de kleine erbij ligt ?, maar die momentjes even met z'n tweeën zijn ook belangrijk. Daarom straks lekker lunchen. Dametje gaat dan wel mee, maar dan slaapt ze in de maxi cosi en hebben we even samen tijd en zijn we er even uit.