Baby’s geboren in september

Mariekesept zo herkenbaar wat je als laatste zegt haha. Ik haast me ook enorm als hij slaapt. Inderdaad gauw gauw aankleden, eten, huishouden enz. ;-) duizend dingen tegelijk willen doen, vermoeiend haha 

Inderdaad niet vergelijken en eigen ritme vinden en volgen. Geldt eigenlijk voor alles in het leven, dat vind ik ook wel het mooie! 
Doordat ik alles kolf en ook via het flesje geef weten ook wij in grote lijnen hoe de dag eruit ziet. Ik vaar hier wel bij en ook wij hebben hierdoor (mede) al een sterk ritme met de hele nacht doorslapen. Heb veel respect voor de borstvoeders onder jullie, wat dat betreft. Want dat soms wisselend aanleggen zou mij ook wat onrustig maken omdat ik er nog 2 heb, waarvoor ik ook vaak de auto in moet vanwege spelen, sporten, school (is allemaal niet dichtbij). Voor anderen werkt het juist perfect, je hoeft ook geen flesjes mee te nemen etc en meteen voeding 'bij de hand'. En idd het kolven.. ja, elke keer alles omspoelen, paar keer afwassen, afentoe uitkoken.. Alles heeft z'n voor- en 'nadelen'. Wat je ook kiest of bij je past, het is iig een intensieve tijd die overgave en loslaten vraagt. Je kunt niet meer alles of op de oude manier en als je daar tegen gaat vechten wordt het zwaar(der).
Pas als je kind er is snap je ook vaak de opmerking 'geniet nog even van je vrijheid nu hij/zij er nog niet is'. Wat die vrijheid is en hoe dat soms maar in kleine dingen zit, kom je pas echt achter wanneer je kind geboren is en alles een grote planning wordt. Althans ik had dat (destijds)! ? 
Ik miste onlangs echt weer even mijn man. Je kindje vraagt gewoon de nodige aandacht, soms ook wanneer je net even lekker tegen elkaar aanligt op de bank. We vinden het ook heerlijk als de kleine erbij ligt ?, maar die momentjes even met z'n tweeën zijn ook belangrijk. Daarom straks lekker lunchen. Dametje gaat dan wel mee, maar dan slaapt ze in de maxi cosi en hebben we even samen tijd en zijn we er even uit.

Aw wat fijn al die berichtjes en idd herkenbaar ook zodra ze slaapt snel wat klusjes afwerken of douchen? mijn timemanagement ontwikkelt zich wel enorm. Marieke geen verwijt hoor, is iets waar ik zelf iets mee moet. Zullen wel vaker nu ik moeder ben momenten komen waarin je geneigd bent om jezelf of je kindje te gaan vergelijken. En dat vergelijken heeft soms ook een functie of kun je idd tips uit halen. Maar daar moet ik een (gezonde, fijne) weg in gaan vinden zonder waarde oordeel er aan te hangen. Leer/ groei moment voor mezelf?. Alles kolven is idd handig qua planning maar lijkt me ook intensief. Alles heeft zo zijn voor en nadelen. 
Kleine meid is vandaag gewoon alweer een maand oud!??? Straks naar het consultatiebureau. Ben benieuwd. 

Herken dat haasten tijdens de slaapjes ook. 
Ik heb net de laatste controle bij de verloskundige gehad. Nu is de kraamtijd afgesloten.. Toch wel ff een momentje hoor.. 

Ohhh wat een herkenbare verhalen van jullie LadyJ, MariekeSep! Ook als ze dan even slapen idd snel van alles willen doen, haha. Ik heb precies hetzelfde als jij LadyJ m.b.t. ritme. Ik geef ook volledige borstvoeding dus dan heb je inderdaad niet elke dag dezelfde tijden als de dag ervoor. Dat vind ik ook wel lastig met plannen; je moet echt per dag kijken hoe laat je bepaalde dingen gaat doen om de voedingen heen haha. Overdag vind ik dat het nog wel redelijk te plannen is, dan komt ze om de 3 - max. 4 uur. Maar in de avond clustert ze op moment nog heel veel en heeft ze vaker trek; vooral dat vind ik lastig vooral als je kraamvisite hebt of als je ergens bent. Ik ben ook niet zo'n iemand namelijk die overal met de tiet bloot gaat. Maarja hoort erbij en geeft ook niet, borstvoeding geven is wel gewoon fantastisch en het allerbeste?
Eefje- gisteren zijn mijn man en ik ook heerlijk wezen lunchen (wel met baby maar die sliep lekker in de kinderwagen). Vanochtend lagen we in bed en ze sliep nog lekker en toen hebben we echt zo fijn weer even tijd voor elkaar genomen met gewoon weer echt intiem zijn. De eerste weken met baby is dat gewoon stukken minder en gaat alle aandacht daarheen (logisch ook en helemaal niet erg!), 's avonds ben je vaak heel moe en wil je vooral slapen (is ook vaak laat omdat je met de laatste voeding zit etc.). Herkenbaar? Vanochtend ook echt uitgesproken dat we dit vanaf heden nu echt weer 'oppakken', ik merkte echt dat ik het gemist had.
Geldt trouwens ook voor seks??, ik merk echt dat ik daar nu weer behoefte aan krijg (mijn man helemaal?). Ik lees echter overal dat het wel verstandig is om 6 weken te wachten en ook pas als je niet meer vloeit (doe ik nu inmiddels niet meer). Of kan het wel eerder? Ik moet over 1.5 week voor nacontrole naar de verloskundige en heb nu zoiets van laat ik maar daarop wachten tot zij 'goedkeuring' geeft (voor seks, sporten etc.), ook omdat ik een knip heb gehad en niet gedoe wil krijgen aan mijn lijf. Hoe doen jullie dat..?!?

Herkenbaar Mientjeee!! Fijn dat je het zegt, haha. Al die verhalen over dat je echt geen zin meer hebt de eerste paar maanden, werd ik zo onzeker van want bij ons is er qua behoefte en verlangen helemaal niets veranderd ? Ik zit ook te wachten met seks tot ik goedkeuring heb gehad van de gynaecoloog... Die zie ik pas over twee weken. Ondertussen doen we "alles behalve..." Maar ik heb een keizersnede gehad dus extra voorzichtig ivm infecties etc. Het voordeel van een keizersnede is dat de boel nog intact is en ik niet hoef te dealen met verandering van gevoel oid. ?
Volgens mij "mag" het inderdaad weer als je niet meer vloeit.
Kusjem kan me iets bij voorstellen dat het een dingetje is! Nu is het nieuwe leven "echt begonnen"
Bij ons is er ook totaal geen ritme nog. Ik geef grotendeels kunstvoeding maar dat maakt hier niets uit. Wij doen het op verzoek en ze geeft het echt zelf aan. Dus ze komt soms om het uur en drinkt dan 20-30cc. Heeel soms zit er 4 uur tussen maar meestal is het echt wel om de 2.5/3 uur. Dan is het rond de 100cc. Ook 's nachts. Dus ik merk niets van dat kunstvoeding meer verzadigend is, haha. Wij hebben ongeveer 10 voedingen per dag. Maar goed... Zal vanzelf wel meer en ritme in komen.
Veel plezier met jullie mannen allemaal! Doen jullie goed ☺️

Hier ook volledig op kunstvoeding en nog niet echt een ritme. Al komt hij wel echt altijd om de 3 a 4 uur, dus als hij net een voeding heeft gehad dan kan ik er echt wel vanuit gaan dat hij voorlopig niet komt.
Minni wat die 20-30 cc betreft, het cb vertelde me dat als je kindje normaal gesproken 100 cc op kan, hij geen honger had als hij minder dan 50 cc drinkt. Ik heb Oscar ook wel eens willen voeden omdat ik doe aan voeden op verzoek, en ik dacht dat hij honger had. Vervolgens dronk hij maar 40 cc. Volgens het cb is het dan waarschijnlijk gewoon zuigbehoefte en als er nog geen 2 uur voorbij is sinds de laatste voeding, mag je ook gewoon 20 cc water geven, voor de dorst. Ik merk dat Oscar dat ook wel fijn vindt. Hij slaapt met zn mond open dus soms heeft hij gewoon dorst in plaats van honger. Geen idee of jouw meisje ook genoegen neemt met water maar je kunt het altijd proberen.
Annemoontje we zijn inmiddels bij het AMC geweest voor Oscars ademhaling. Hij blijkt Laryngomalacie te hebben, een verzwakking in het strottenhoofd. Dit zorgt voor het benauwde geluid. Over twee weken moeten we terug komen voor vervolgonderzoek. Vooralsnog bestaat de kans dat hij er gewoon overheen groeit zonder dat we daar iets voor hoeven te doen. Dus daar hopende op!

Terug
Bovenaan