Baby’s geboren in september

Oh zo zielig als ze ziek zijn of pijn hebben. Ik had die kleine toen hij een week of 12 was denk ik opgetild van het aankleedkussen bij de kinderarts en niet gezien dat er zo'n warmtelamp boven hing. Boink! Hij had zo'n streepje van die lamp in zijn voorhoofd staan. Ik vond het zo erg! De verpleegkundige reageerde heel nuchter haha, die zei: dat zal niet de laatste keer zijn dat zoiets gebeurt mama ;)

Ik was dinsdag bij een vergadering en kreeg een berichtje van mijn man dat hij de kleine in een plas overgeef in zijn bedje had gevonden. Vond het zo zielig. Ben gauw naar huis gegaan om de kleine te knuffelen. 

Hier ook een wat afbuigende curve. Hij was 600 gram aangekomen in anderhalve maand terwijl hij eerst wel een kilo per maand aankwam. Hij zit nog steeds gemiddeld maar kwam van de +2 dus ik vond het toch wel opvallend. Omdat alles zo goed gaat hoeven we met 7,5 maand pas terug maar ik ga binnenkort toch even een keertje wegen denk ik. 

Jolynn jaa ik maak 210 water en doe er 7 scheppen in en daarna gaat ze vaak tussen 1900 en 1930 na bed opzich slaapt ze wel door, laatste week is het wat rommelig

Leuk om alles weer te lezen. Ook de minder leuke ervaringen mogen wat mij betreft zekee gedeeld worden, dat is echt niet klagen.
Voor de dames die nageltjes knippen. Ik vijl ze met een glasvijl, dat gaat super.
Overdag gaat bij ons top. In de nacht alleen vaak wakker en ook vroeg (rond 6 uur) wakker. Probeer het dan wel zo lang mogelijk te rekken. Hopelijk wordt het na de sprong weer wat beter. 
Wij hadden een tussenpauze ingelast bij de hapjes. Gisteren weer begonnen met pompoen. Hetzelfde als wat Eefje zei, een vies gezicht, en daarna toch een paar keer afhappen. Vervolgens na 7 happen wou hij niet meer. Hij wist dus ook niet zo goed wat hij ervan moest vinden.

Hier werkt het heel goed om de nieuwe smaken een paar keer aan te bieden. Zaterdag had hij voor t eerst mango. Hij trok me daar een zuinig mondje! Zondag ging er al een paar hapjes meer naar binnen en maandag at hij het met smaak op. Gewoon de tijd geven om te wennen die boefjes!

Bedankt voor jullie reacties meiden! Toch wat meer baby's die afbuigende curve hebben dus. @eefje ja ze is inderdaad gewoon tevreden. Vanaf dat we er 4 uur tussen lieten en daardoor 1 fles lieten vallen heeft ze nooit meer gevraagd om extra voeding. Qua ontwikkeling lijkt het al wel een maand wat rustiger. Merk niet veel nieuwe ontwikkelingen. Probeert wel te kruipen maar lukt nog niet en tilt haar hoofdje nog verder op, maar bijv. geen nieuwe geluidjes wat hier wel genoemd werd. Nja 9 april een afspraak, nu was alleen prikje. Dus ik hou het zelf ook maar even goed in de gaten. 
In de serie babies op netflix beweerden ze trouwens dat kinderen soms weken niet groeien en dan in een dag/nacht een paar cm kunnen groeien.. 
@marieke heb gelijk pap gekocht voor morgenochtend en een bruine boterham geprobeerd. Ging beter dan verwacht. Ik vond het super spannend, was bang voor verslikking. Maar ze leek het te snappen. 
Hier trouwens ook zo'n nagelknip incident gehad? zo zielig.

@juffielies zo'n maisvinger ga ik ook maar is proberen. Blijft dat niet plakken dan? En zielig zo'n ziek ventje, beterschap voor jullie! 
En beterschap voor alle andere zieke kindjes

Hi ik heb ook weer even bijgelezen en ook onze man buigt wat af. We zijn nog niet 100% aan de hapjes, meer als het uit komt, hij is nu 5.5 maand. Het vervelende is dat hij altijd snachts poept als hij een hapje heeft gehad, en dan dus huilend wakker wordt. Misschien zijn zijn darmen er nog niet helemaal klaar voor? Lastig want ik zou hem best wat meer willen geven maar dat houd me wel tegen.. herkent iemand dit? Verder krijgt hij nog volledig bv, live of gekolfd 

Hier hebben we wel echt een baby die van eten houdt gelukkig ze krijgt nog 3 flessen van 180 en 1 van 210 groot potje fruit gaat op groente het halve potje en dan nog stukjes brood en af en toe een maisvinger  hoop dat het zo blijft ?

Die documentaire op Netflix heb ik ook gekeken! Ik vond hem de laatste keer op het cb niet zoveel gegroeid maar daar kun dus zomaar al weer 1 of 2 cm bij zitten ;)

Terug
Bovenaan