Baby’s geboren in september

Onze meid boog inderdaad ook af naar beneden. Over twee weken moeten we weer voor lichamelijk onderzoek en oogtest. Dus ben wel benieuwd hoe ze dan weer gegroeid is ☺️ Verder vind ik het een beetje jammer dat die afspraak niet gecombineerd kon worden met de 5 maanden prik. Maar goed daar zal wel een goede reden voor zijn. Ze houden alles goed in de gaten. ?
Eten gaat hier ook heel goed. Zazou hoe ging het met de pindakaas? Of moet dat nog? Onze dochter vindt het erg lekker. Komende week ga ik ook ei volgens introductieschema doen :)
Sinds een paar dagen heeft ons meisje voor het eerst wat brood gehad. Ging er goed in! Dit was overigens volkoren brood, las ik later dat je dat beter kunt opbouwen. Weet iemand hier toevallig waarom? Ik lees "als het goed gaat" kun je volkoren aanbieden maar wat kan er fout gaan? Ze heeft gewoon normale poep en geen pijn gehad voor zover wij weten.
Irisk wel herkenbaar.. bij ons wordt héél vroeg gepoept, om half zes. Meestal blijft ze daarna ook wakker. Niet echt handig. Ze haalt de slaap 's ochtends in dus wij laten het maar zo. Hopelijk gaat ze binnenkort wat later poepen :p Ik zou gewoon doorgaan met wat je doet, langzaamaan opbouwen. Niet meer doen dan voor jou goed voelt ;)

Nog niet gedaan Minni. Ik hik er een beetje tegenaan. Hij is spugerig en een beetje verkouden, en ik vind het gewoon spannend. Eerst maar ei doen denk ik ;)
Dat brood heeft te maken met de darmen. Ze adviseren ook om te beginnen met witte paste en rijst etc voordat je volkeren producten geeft. Maar als het goed ging en ze heeft geen last gehad van de darmpjes is het helemaal prima toch?
Hier nog geen brood of maisvingers etc gegeven. We houden het nog even bij fruit en groente. Heb wel maisvingers in huis gehaald. Als hij 6 maanden is wil ik dat wel gaan proberen. Kan hij lekker zelf knabbelen. 

Bij ons gaan de oefenhapjes nu ook goed, blij dat ik even een tussenpauze had ingelast. Ga nu naar 2 ijsblokjes en ga nu in de ochtend fruit en in de middag groente geven. Ook maar eens beginnen met wat pindakaas erdoor denk ik.
Waar halen jullie een introductieschema voor het eten vandaan? Daar wil ik ook eens naar kijken. Maïsfingers heb ik inderdaad ook net gekocht, maar wacht daar nog 1 a 2 weken mee. Wil alles rustig opbouwen en niet in een keer. 
Fijn trouwens dat er verbetering is met de Pavlik. Nog even doorzetten dames en dan zijn jullie er hopelijk vanaf.

Kan ik me helemaal voorstellen Zazou... Het is ook niet niks. Er is vast binnenkort een moment dat je er gewoon voor gaat! 
Ik heb het schema inderdaad van het CB gekregen, maar alleen omdat ons lieffie eczeem heeft en ze daardoor een groter risico op allergie heeft. Ik weet niet of het voor iedereen nodig is maar je kunt het allicht even navragen :)

Bedankt dames! Heb ik nooit gekregen inderdaad van cb. Lijkt mij niet verkeerd om toch vast wat pindakaas te gaan geven door een hapje. 

Juffielies, wij gebruiken een open bekertje met neusuitsparing. Zo kun je goed doseren/zien wat je doet. Ik geef het sap van het fruithapje als dat te nattig is of een slokje water. Hij vindt dat helemaal leuk. Ik probeer slokje voor slokje te doen maar hij wil al achter elkaar door drinken. 
Het opbouwschema wordt inderdaad meegegeven bij kinderen met meer kans op allergieën. Dus kindjes met eczeem, kinderen van ouders met voedselallergieen etc. 

Wij geven ook water, vooralsnog gewoon uit een theeglas. Dat gaat heel goed, maar is niet echt toekomstbestendig ? Of nou ja goed, ze hapt enthousiast toe en slikt soms door en soms laat ze het lachend uit haar mond lopen. Thank god voor het opvangbakje op haar slab. Ik wil graag zo'n 360° beker kopen, daar heb ik goede verhalen over gehoord. 

Terug
Bovenaan