Baby’s geboren in september

Ah dat is klote zeg ZazouSept. Helemaal nadat je al met verlof, ziek etc bent geweest. Voor je verlof heb je hoop ik wel een ZEZ-uitkering aangevraagd?
Ik ben net op mijn werk geweest om wat zaken in orde te maken om verder het meeste thuis te kunnen doen. Ik reis altijd met het openbaar vervoer naar mn werk en wil met een kleine van 5 maanden gewoon geen extra risico lopen. Er is mij nog te weinig bekend over wat de gevolgen zijn voor zo'n kleintje.

Ah ZazouSept, dat is rot! Wij zijn met z´n drieën thuis de komende tijd. Mijn vriend werkt in de sportsector dus die kan momenteel niet werken. De onderneming waar hij werkt gaat werktijdverkorting aanvragen dus wordt even afwachten hoe dat allemaal gaat. Inmiddels in onze woonkamer getransformeerd in mini sportschool haha (hij moet blijven trainen i.v.m. wedstrijden). 
Ik werk thuis en Siem is ook thuis (beide geen vitaal beroep). Wordt even wennen hoor opeens weer met z'n allen thuis maar we gaan er wat van maken! Hopelijk blijven jullie allemaal gezond!
Wij geven water nu gewoon uit een flesje. Ik geef het nu tijdens het eten van de boterham (hij eet inmiddels een hele op en wil geen fles meer om 11:30 uur, dus die is er opeens af). Nog geen thee geprobeerd. Welke thee geven jullie?

Kak Zazou... Mijn opdrachten zijn ook allemaal geannuleerd. Gelukkig redden we het financieel zonder ook wel maar leuk is anders. Waarschijnlijk heb je gelijk wat betreft die beker maar ik ga het toch proberen ;)
Wij zijn ook met z'n drieën thuis. Ik zie er best wel tegenop om 3 weken op elkaars lip te zitten en alles is dicht, niets te doen, geen vrienden zien, pfff. Natuurlijk is onze gezondheid en die van andere mensen het belangrijkste maar het wordt wel afzien. We wonen ook nog eens heel klein met maar twee slaapkamers. Nu hebben we voorlopig een werkplek gecreëerd in een slaapkamer zodat we nog wel af en toe ons kunnen afsluiten :') Mijn man werkt wel thuis. 
Ik denk dat ik ook maar een sportschool ga inrichten in de woonkamer ?
Verstandig vind ik hoor Majom om daarvoor te kiezen. Hopelijk weten we snel meer.
Hoe doen anderen dat? Samen thuis werken? En met oudere kinderen die nu niet naar school kunnen? 

Mijn partner moet gewoon werken. Dat heb je als je met je handen werkt buiten! Maar ik moet thuis werken. Dat is best een uitdaging 3 dagen met een baby. Geen idee hoe ik dat moet gaan doen met overleggen etc. Ik hou mijzelf maar voor dat ik niet de enige ben met dit probleem! Daarnaast hebben we ook nog een lastige sprong oid te pakken dus de sfeer is ook nier optimaal haha! 

Ja het is wel echt wat hè. Lijkt me helemaal pittige tijden met veel onzekerheid voor ZZP'ers. 
Mijn vriend werkt nu ook thuis. Ben ook benieuwd hoe dat gaat. Maar hij kan boven in zijn 'computer' kamer zitten. Ik werk in de zorg dus ben zelf nog 2 dagen de deur uit. 
Wij hebben ook een 360 graden beker. Maar die 'rand/deksel' is nog te lastig dus die haal ik eraf. Geef haar nu na de vaste hapjes uit een open beker water. Ze vind het super interessant en leuk. Wel dikke natte boel. Zo een slap met opvang bakje is een goed idee zeg??
Wij hadden eigenlijk vandaag de tweede dagopname voor KMA test. Maar die is nu geannuleerd. Verder ga ik zelf niet meer naar het consultatiebureau volgende maand voor een 'tussen' afspraak. 
Amy is zelf nu snotverkouden en aan het hoesten. Ben zelf ook niet vind. Soms wel lastige afwegingen hoor. Maar beide geen koorts dus ik hou het op voorjaarsverkoudheid, maar wel met extra voorzichtigheid. 
Die pindakaas en ei opbouw, daarvan hebben wij geen opbouwschema voor gekregen. Heb zelf af en toe pindakaas en ei toegevoegd aan hapjes. Brood vind ik ook nog een beetje spannend. Zeker nu met die verkoudheid. Maar zodra ze opgeknapt is gaan we daar mee starten. Ze eet en drinkt de laatste tijd echt super?

Ha dames,
hier alles goed. Wij zijn met z'n vijven thuis, maar wij werkten allebei al thuis. Onze oudsten zijn ook vrij van school nu, maar krijgen vanaf woensdag huiswerk van school. We moeten dan even naar school om wat lesmateriaal op te halen. Verder hebben ze uit zichzelf vanochtend al ingelogd en gewerkt aan o.a. rekenen en topografie. Het is geen leuke aanleiding, maar we hebben het wel gezellig. We gaan elke dag wat nuttigs doen, zoals dus schoolwerk en tijd besteden om de slaapkamers van de oudsten verder te pimpen (likje verf) plus in de tuin aan de slag. Daarnaast elke dag wat leuks, zoals spelletjes doen, lekker buiten spelen, samen iets bakken. En vandaag met man en middelste nu echt het hardlopen weer opgepakt. Viel me niks van tegen. Ik ga nu elke dag even 3 km rennen en dat afentoe uitbouwen (met ook wel een rustdagje tussendoor). En natuurlijk lekker wandelen met de kleine.. ?
We zijn met de hapjes begonnen en gaat al best goed! Wortel, broccolli, bataat en appel en appel-banaan. Tis zo'n heerlijk vrolijk ding. Wij genieten!
Goed op jezelf passen allemaal!
Ps: Marieke: is jouw man soms een bekende sporter..?? ?? Las net dat voetballers een trainingsschema voor thuis kregen.. dus moest daar meteen aan denken toen je zei 'werkzaam in de sportsector' en sportzaal gecreëerd in huis. ?

Bizarre tijden hè! Fijn om te horen dat het met iedereen hier (ondanks ongemakken) goed gaat.
ik ben leerkracht en ben vandaag op school geweest. De komende week werken we daar sowieso. Het noodplan uitwerken, thuiswerk klaarleggen maar ook uitzoeken hoe we toch in digitaal contact kunnen blijven met onze kinderen. We gaan het meemaken...
hier thuis iedereen weer een heel eind opgeknapt. Kleine hoest nog wat, maar al lang niet meer zo erg als het geweest is. Hij heeft sinds vandaag het draaien te pakken; continu omrollen.. ook in bed, en omdat hij niet gemakkelijk terug komt gaat hij dan liggen huilen. Hopelijk leert hij snel dat hij ook terug kan draaien.
bedankt voor de tips over de bekers! Heb zo'n 360 graden beker maar vast besteld. Kijken we even wat gaat en wat niet! 

succes allemaal de komende periode! Laten we hopen dat alles snel weer "normaal" is! 

Terug
Bovenaan