Baby’s geboren in september

Ha meiden,
Goed om te lezen dat de meesten er maar het beste van proberen te maken hoewel dat ook echt wel een uitdaging is soms. Ik ben kostwinnaar dus ik merk dat het mij wel veel stress oplevert. Ik ben vandaag in alle hectiek zelfs mijn koeltasje met kolfspullen vergeten op de praktijk. Zo dom! De kleine heeft ontzettend veel geslapen vandaag en bijna niet gedronken. Flink bij mij getankt toen ik thuis kwam en daarna weer in slaap gevallen. Daar maak ik me ook een beetje zorgen over ?

Aw Zazousept kan ik me echt voorstellen hoor? Voor de één zijn de consequenties en gevolgen wel echt een stuk lastiger en direct merkbaar. Hopelijk gaat je kleine vandaag weer beter drinken. Amy heeft ook zo een fase gehad, als dat je wat geruststelt. Ze drinkt nu weer goed. 
Voor alle juffrouws dit is de tijd om die salaris onderhandelingen door te zetten of niet ? vind het wel goed om te zien welke mensen we nu juist keihard nodig hebben en dat dat vaak de mensen zijn die niet altijd goed gewaardeerd worden in salaris. Wat mij betreft allemaal een bonus voor de vitale functies ? Sluit ook mooi aan bij mijn boek die ik al aan het lezen was: waarom vuilnismannen meer verdienen als bankiers?? Even weer een eyeopener voor onze 'kennis' economie vind ik.
Maar goed, onze Amy is vandaag een half jaar oud?✨??!! Cliché: maar wat gaat het hard. Gister voor het eerst zelf omgerold van rug naar buik!? En als ik dan even een kleine terugblik mag plaatsen: ik besef me nu beter dat alles wel op zijn tijd komt en wat mee bewegen met de kindje inhoud. Bij een eventuele ooit tweede zou ik wel een stuk relaxter zijn. Want het is echt zo alles komt op zijn tijd en je kind laat van zelf een hoop zien waar die in zijn ontwikkeling zit. Net zo als nu met omrollen. Wat was ik daar ook eerst mee bezig en aan het oefenen ? en de laatste tijd helemaal niet meer. Gewoon lekker op haar rug laten spelen en nu ineens dacht ze: ik ga ervoor en hoppa lag ze op haar buik. En ook met ritme en slapen. Ze slaapt nu ook  3 vaste goede slaapjes overdag. 's avonds redelijk vaste tijd naar bed, op haar eigen kamer. Die krampjes zijn overgegaan, het moeizame drinken is voorbij. Ze heeft gewoon echt een half jaar nodig gehad om verder 'uit te deuken' zeg maar. Ik was zelf erg opzoek naar controle, antwoorden en ritme. Maar veel kan je niet afdwingen. Het enige wat ons wel geholpen heeft is alert zijn op die slaapsignalen en wakkertijden. Ik krijg nu het een stuk beter gaat nog meer zin in het komend half jaar!!?

Je hebt gelijk LadyJ. Er wordt veel waardering uitgesproken voor mensen in de zorg, het onderwijs, bij de politie etc maar op ons loonstrookje zien we dat helaas niet terug ;)

De kleine had gisteravond 39.1. Ik vond het wel spannend vannacht en heb hem een extra keertje wakker gemaakt om te temperaturen en te drinken. Normaal slaapt hij door maar ik wilde zeker weten dat hij voldoende vocht binnenkrijgt nu hij koorts heeft. Ben zelf ook benauwd en flink aan het hoesten sinds vannacht dus deze week sowieso niet meer werken,..

He bah Zazou! Dat zijn niet de klachten die je wilt hebben nu. En dan ben je ook nog eens kostwinner. Dat zijn best even zorgen. Voor nu superveel beterschap! 
Mooie woorden LadyJ. Ook over je dochter en het meebewegen. Het meebewegen zal altijd wel blijven. 
Moet even opzoeken wat zo'n 360° beker is!
Welke voeding hebben jullie als eerste laten vallen toen eenmaal het fruit en de groente begon te lopen? Ik denk eraan eerst met die van half 11 te beginnen en dan de voeding van rond 1400u wat naar voren te halen, naar 1200u. Dan 1500-15:30u fles. Warme hap rond 1700u. En dan laatste fles rond 1900u.

Ah jeetje Zazou wat heftig hoe groot de gevolgen zijn voor jou, hoop dat je je praktijk uiteindelijk niet hoeft te sluiten. Ik zie veel intiatieven voorbij komen, bijv. wel alvast afspraken betalen die later dan pas zullen plaatsvinden. Zodat ondernemers de rekeningen kunnen betalen. Is dat nog een mogelijk in jouw beroep? 
Ik werk voor de overheid en mijn vriend semi-overheid, het zal best druk worden de komende tijd. Allebei werken we nu thuis, maar we werken wel in diensten. Verder probeer ik het om te denken en te genieten van de extra momenten met onze meid. Merk wel dat ik het spannend vind, de gezondheid van ons, de baby, onze naasten. En al dat hamsteren, dan word ik bang dat straks flesvoeding op raakt. Denk dat ik in deze tijd de mindfulness weer moet oppakken of yoga elke ochtend ;) 
We waren dit weekend voor het eerst een weekendje weg, ondanks alles wel kunnen genieten. Lekker uitgewaaid aan zee. Meisje had donderdag haar tweede prikje en dat ging ook goed, voornamelijk veel geslapen. 
Mooi geschreven LadyJ, fijn dat je het nu allemaal op zijn beloop kan laten gaan. Bij mij is het op en af, soms ga ik toch nog vergelijken. Ze is motorisch snel, maar qua praten of nja geluidjes gebeurd er weinig. Behalve heel veel aaaaah en rrrr ;) En dan denk ik oeh is dat wel goed? Maarja zo kan je je over alles druk gaan maken, zo zonde eigenlijk. Moet toch proberen te genieten van het feit dat ieder kunt uniek is en zijn/haar eigen pad bewandeld qua ontwikkeling.

Wauw een half jaar al weer, gefeliciteerd!
Inderdaad lastig met het virus. Hier ook in het onderwijs. Voorlopig 1 dag in de week naar school om een aantal leerlingen op te vangen. Gek dat alles zo stil komt te liggen. Ik ben afgelopen weekend overal geweest voor babyzetpillen maar echt nergens meer te krijgen. Bizar hoe overal alle schappen geplunderd waren.

Wij werden vandaag gebeld dat er deze week een plekje is voor de mri-scan voor de kleine dus we mogen donderdag al komen. Spannend want ze moet onder narcose.

Beterschap Zazou!

Terug
Bovenaan