Baby’s geboren in september

Ja, hier ook eindelijk een roller!! Haha ik dacht dat het nooit meer zou gebeuren maar gisteren lukte het hem ineens ? was nog even zoeken hoe dat met dat armpje moest maar ook die kreeg hij mee en lag hij op zijn buik ? inderdaad, ieder kindje heeft zijn eigen tempo, maar mijn nichtje heeft ook een september baby en zij zit al bijna zelfstandig ? kan niet wachten tot hij in de kinderstoel kan! Nu geef ik hapjes in de wipstoel, wel vergrendeld, maar dat is erg laag en niet fijn voor mijn rug ? en ik weiger nu nog een babyset te kopen, trouwens de tripp trapp moet ik ook nog bestellen ?
Ik ben een week vrij, mijn man werkt thuis. Zal volgende week ook thuis moeten werken maar ik zie ertegen op.. je bent toch nog flink in de weer als je baby wakker is. Ik vind het fijn om geconcentreerd te werken, heb ook nooit muziek aan, dus dat gaat wel wennen zijn. Maar nu eerst vrij! Fijn met dit mooie weer ?
Beterschap aan iedereen die zich niet fit  voelt, wij snotteren hier ook verder ?

Bedankt voor alle lieve reacties meiden. De kleine was net zo warm,.. ik had vanmiddag eind van de middag al getemperatuurd en toen had hij 39.2. Had het idee dat hij nu nog warmer was, toch nog maar een keer gemeten... 39.7. Toch maar een zetpilletje gegeven. Vind dat lastig, dat soort dingen beslissen. Koorts heeft een functie dus ik ben niet zo'n voorstander van meteen paracetamol geven maar ik vond het nu wel snel oplopen. Wat ben je dan bezorgd als nieuwbakken mama ?

O zazou snap het heel goed, beterschap! Zo sneu als je kleintje ziek is. Dan ben ik liever zelf niet fit.. met een zetpil wordt er vast fijn geslapen, dat is nu het belangrijkst denk ik. In ieder geval niet te warm aankleden voor de nacht en eventueel wat extra laten drinken mocht je kleintje wakker worden. Kan ook nooit kwaad. Hopelijk morgen alles weer een beetje beter daar.

ladyj prachtig omschreven, helemaal met je eens! 

eefje wij hebben de laatste voeding laten vallen. Nu dus 7.00-11.00-15.00-19.00 ongeveer. Ik geef dan rond 9.00 fruit en rond 17.00 groente.

O ja, wilde ook nog reageren over een voeding laten vallen; bij ons ging dat eigenlijk vanzelf. Hij wisselde een beetje tussen vier en vijf voedingen (dronk vaak maar 1 fles terwijl ik op mijn werk was ipv de 2 die ik klaarzette) en sinds hij hapjes eet kwam het steeds minder vaak voor dat het er vijf waren. Hij krijgt nu eigenlijk met ontbijt/lunch/diner een voeding en dan om een uur of 22 of 23 de laatste. Tussendoor in de ochtend fruit en in de middag groente. We houden geen strakke tijden aan en laten het een beetje afhangen van wanneer hij wakker is en trek heeft. Maar zo is het schema dus globaal gezien.  

Ah zo sneu zo'n ziek ventje, snap dat je bij zulke hoge koorts wel een zetpil geeft. Zou ik ook gedaan hebben en ik ben net als jij geen voorstander van paracetamol. Gaat het inmiddels weer wat beter? 
Ik zat trouwens nog te denken over dat introductieschema pindakaas + ei, die staat bij mij op mijnkindossier. Als je inlogt en dan bij advies. Misschien dat iedereen die daar kan vinden? Ik heb overigens niet dat advies gevolgd, want ik vond dat nogal omslachtig. Heb gewoon een minihapje toegevoegd aan de voeding en doe dat nu af en toe. Tot nu toe geen reactie gelukkig. Vandaag een theelepel toegevoegd en ga dat steeds uitbreiden.
Wij geven 4 flessen om 7, 11, 15 en 19 uur. Maar we hebben nooit late fles gehad dus kan er weinig advies over geven. Ik ging er 4 uur tussen laten toen de leidster merkte dat dat kon haha. Verder doe ik nu rond 9/10 fruithapje en 16/17 groentehapje en als het uitkomt rond 13 uur wat hapjes brood. Vind het vaste eten geven nog niet zo'n feest, want mevrouw is heeel erg ongeduldig en wil super snel eten. Gaat lopen wringen in de wipstoel en gezicht word rood als het even te langzaam gaat. Dit deed ze dus ook bij borstvoeding, waardoor ze mijn borst steeds los liet. Was af en toe een gevecht. En heel apart want als ze geen eten krijgt is ze wel geduldig en lief. Maarja haar vader eet ook superrrr snel dus wie weet is het een erfelijk dingetje haha. 

Haha herkenbaar liesforum, hier gaat het hem soms ook niet snel genoeg. Zijn mond zit nog half vol en er komt al een mopperig geluidje. En maar die lepel proberen af te pakken. ?
Vanmorgenvroeg had hij 39.9 dus ik heb maar weer een zetpil gegeven. Hij drinkt gelukkig wel goed. Zijn fruithapje vond hij nu duidelijk minder aantrekkelijk. Na een paar hapjes was het wel genoeg. Nou ja, als hij maar drinkt.

Zazousept: beterschap voor de kleine man! Hopelijk is hij snel koortsvrij!
Eefje: wij hadden flessen om 07:30/11:30/15:30/19:30 en inmiddels is de fles van 11:30 er soms helemaal af en soms bijna af. Hij wil af en toe nog even een slokje melk hebben dus dan maken we een klein flesje. Andere dagen slaat hij deze helemaal over. Probeer nu water te geven nadat hij zijn boterham opheeft. En hier geen bekende voetballer hoor, maar hij sport op hoog niveau en doet internationale wedstrijden. Het is nu echt een pittige tijd want alle wedstrijden zijn geschrapt en een sporter zonder doel is niet best. De sfeer wordt er zeg maar niet gezelliger van ;-)!
We leven nu echt in een bizarre tijd. Thuiswerken valt hier in ieder geval gigantisch tegen haha. Naast dat een baby natuurlijk gewoon aandacht nodig heeft vindt onze kat het ook allemaal reuze gezellig (denk continu over dat toetsenbord lopen haha). We proberen wel af te wisselen en minstens twee keer per dag even naar buiten te gaan. Moet nog steeds een ritme krijgen en ga er eigenlijk ook wel vanuit dat dit langer gaat duren dan tot 6 april. Ik heb niet meegedaan met hamsteren (ik zat dit weekend met een serieus toiletpapier probleem hier..) maar heb wel een extra blik melk in voorraad voor Siem gekocht. Dat vond ik toch een te groot risico, ook omdat hij het op andere melk gewoon niet zo goed doet.

Ik verwacht inderdaad toch ook wel langer dan 6 april in deze situatie te zitten. Hier vallen de ergernissen vooralsnog mee, had erger verwacht, het is gewoon gezellig :)
Wel houden we ons netjes aan de werktijden en wisselen af met wie er naar buiten gaat. Het zijn toch een paar heerlijke lente dagen geweest! ☀️ Lekker buiten in de tuin. Ik vind de sfeer wel prettig. Ook dat alle buren nu thuis zijn geeft een heel ander soort levendigheid, normaal is het toch uitgestorven, nu juist niet. We zien online  beelden van lege pleinen maar in de wijk is het juist uitzonderlijk druk. Mooie gevolgen van zo'n crisis vind ik, dat de saamhorigheid groeit. 
Gelukkig ligt de supermarkt weer vol met verse groente, daar lijken ze prioriteit aan te geven. Moest even een weekend diepvries groente eten maar dat was prima. En een avond pannenkoeken ? 
Waar ik wel tegenaan liep is dat mensen blijkbaar ook baby paracetamol hebben gehamsterd. Is echt nergens te krijgen. We hebben nog wel een paar zetpillen van 60mg, dus vooralsnog geen probleem. We wachten het maar af ?
Sterkte aan de zzp'ers, zorgpersoneel en onderwijzers hier!! En beterschap voor de zieke baby'tjes en ouders ?

Terug
Bovenaan