Baby’s geboren in september

Eefje, weet niet of ik dat ooit hier gedeeld heb hoor. Maar ze willen uitsluiten of ze het phaces-syndroom heeft. En met de mri-scan kunnen ze kijken of ze geen afwijking in haar hersenen heeft. Maandag krijgen we gelukkig al de uitslag!

@zazou bedankt voor de tips, die van in bad is ook een slimme stel dat het niet lukt. Ik ga de beker sowieso binnenkort even halen. Doe nu wekelijks boodschappen dus ook de Etos maar niet te vaak bezoeken in deze tijd. Ik had al een beker met tuitje van Avent, maar is het beter om die helemaal niet te gebruiken dan?
Fijn trouwens dat je toch zetpillen meegekregen hebt, hoe gaat het nu met je zieke mannetje?
@minni, dat zou het bij ons ook goed kunnen zijn. Ze heeft 's avonds echt nooit moeite met inslapen en nu was het huilen. Misschien inderdaad door dat we weg zijn ofzo. Dat wordt best een lastige fase denk ik ;) 
@mamaF dat is spannend zeg, onder narcose omdat ze dan stil blijven liggen zeker? Sterkte iig en hopelijk maandag een goede uitslag

Blij om wat herkenning te lezen. Ik hoop dat wij ook in een ontwikkeling sprong zitten want het humeur is niet te pruimen. Ze lijkt ook aardig gefrustreerd dat ze bepaalde dingen niet kan en weglopen inderdaad is echt niet meer de bedoeling! 

liesforum, ik zeg altijd plagend: 'tuitbekers zijn ontwikkeld voor ouders, niet voor baby's'. Ze zijn handig voor ouders omdat er niet geknoeid wordt maar mondmotorisch is het niet de beste optie. Bedenk waarom je een tuitbeker geeft. Als het een bewuste keuze is omdat het op sommige momenten praktischer is, prima. Maar kies het niet met het idee dat je kind er mondmotorisch gezien iets van leert. Een betere optie vind ik dan zo'n Flip it rietjesbeker. Maar daar zijn onze kids nu nog een beetje klein voor. Zolang kleintjes nog een fles krijgen blijft het drinken vaak nog erg 'sabbelig' met de tong erg naar voren gericht. Ik vind het open bekertje daarom goed om te oefenen omdat je daarmee een hele andere manier van drinken traint. Een tuitbeker houdt de voorwaartse beweging van de tong in stand die je met een fles ook hebt. Happy to help :)
De kleine heeft gelukkig geen koorts meer maar hij huilt huilt huilt. Ik ben dit zo niet gewend. Ik realiseer me heel erg dat ik een verwende moeder ben met een makkelijk kind want deze dagen zijn pittig. Niet in zijn bedje willen slapen, tegen mij aangeplakt willen zitten de hele dag, en huilen terwijl ik niet weet wat er mis is. Word er dan zelf soms ook een beetje verdrietig van. En er komt totaal geen werk uit mijn handen. ?

Herkenbaar dat huilen, hier ook! Ook vaak rond 23.00u of 5.00/6.00. Gelukkig afgelopen nacht weer eens een goed nachtje gehad, dat doet een mens goed :)
zazou beterschap voor je kleintje. Pittige tijd maar flink knuffelen, hopelijk snel beter! 
gisteren voor het eerst geprobeerd uit een bekertje te drinken maar alles liep er weer gezellig uit inderdaad ?! Ook gisteren voor het eerst groente met rijst gepureerd. Ons ventje at het smakelijk op. 
nou een fijn weekend voor iedereen. Wij gaan maar verder met de tuin opknappen (nieuwe tegels, nieuwe plantenbakken) zo blijf je toch een beetje bezig hè...

Heey allen! Ik lees nog dagelijks mee maar reageer niet meer zo vaak. Merk dat ik een beetje vast zit in mijn hoofd.
Wanneer iemand hier schrijft over een slechte nacht of dag, met de hoop dat het een sprongetje is, ben ik jaloers. Wij hebben, in de 6,5 maand dat onze man op de wereld is, hooguit 10 goede dagen gehad. Dat vind ik zo heftig. Ik had het moederschap me heel anders voorgesteld. Ik ben onwijs aan het aftellen tot hij 1 jaar is, met het idee dat het dan ineens allemaal beter zal zijn. Maar dat brengt ook angst met zich mee.. Ik kan natuurlijk niet verwachten dat hij op zn eerste verjaardag plots een vrolijke baby/dreumes is. 
Nu werken we thuis, mijn man en ik. Dat maakt dat ik er niet meer alleen voor 'opdraai' doordeweeks. Aan de andere kant, mijn man is wat makkelijker, en dat frustreert mij dan weer. Als er de hele dag wordt gehuild en gekrijst, ben ik alsnog de gene die met hem loopt.
Lichtpuntje, eten gaat super. We zitten op 4 flessen per dag, en tussendoor gaat er zeker drie kwart boterham met boter en appelstroop in, een stuk fruit, aardappelen groenten en vlees en vaak is er tussendoor nog wel voldoende trek voor een cracotte of maisvinger. Hij wordt ook heel erg blij van eten. Dus we zitten veel aan tafel.
De nachten zijn wel killing. Ik las laatst een Insta post van Ouders van nu, dat je als ouders in het eerste jaar zo'n 380 uur aan slaap inlevert. Dat is iets meer dan een uur per nacht. Dat is natuurlijk van de zotten. We sprokkelden de eerste 3 maanden zo'n 4 uurtjes slaap per nacht bij elkaar en zitten nu op gemiddeld 6 uur per nacht. Aan die 380 zitten we dus al, en we zijn op de helft.
Sorry als jullie me een zeikerd vinden! Dat ben ik in t dagelijks leven absoluut niet maar dit is zo'n fijne plek om even mn verhaal kwijt te kunnen. De mensen in mijn omgeving begrijpen me vaak niet. Veel vriendinnen hebben nog geen kinderen en zeggen: 'Maar je had toch kunnen weten dat een baby zorgt voor slapeloze nachten. En dat een baby veel huilt.' Ze begrijpen niet helemaal het idee van een huilbaby en wat voor impact dat heeft. 
Nog dusmaals sorry, maar dank jullie wel voor deze groep.❣ blijf allemaal gezond in deze bizarre tijd.

Hé Prilgeluk, ik vind het fijn om weer wat van je te horen. Ik moet vaak aan jullie denken! Ook wat je zegt, het ouderschap is voor jullie zo anders en daar had je je totaal niet op kunnen voorbereiden. Jammer dat je niemand in de buurt hebt die het begrijpt want dat helpt wel heel erg. Gelukkig kun je hier je verhaal kwijt, al kan ik me helaas ook niet helemaal voorstellen hoe zwaar het moet zijn. Het is wat dat betreft oneerlijk verdeeld. Maar dat iemand zegt "je kon toch wel weten dat je slapeloze nachten zou hebben en dat een baby huilt" pfff kom op zeg, dan krijg ik wurgneigingen. 
En wat een lekkere smulkont heb jij. Ik krijg er net aan een postzegel brood in ? Mooi dat die eetmomenten wat lucht aan de dag geven! 

Terug
Bovenaan