Baby’s geboren in september

Lieve allemaal,
Ik heb de afgelopen twee maanden heerlijk genoten van het meelezen in het September-topic. 
Eindelijk heb ik kunnen vinden waar ik m'n gebruikersnaam kon aanpassen (laat ik mijn zwangerschapsbrein de schuld geven) en vandaar dat ik nu mijn eerste berichtje typ.
Op 29 september is ons zoontje geboren met 41+5 weken middels een keizersnede, nadat de bevalling al 36 uur duurde. Gelukkig gaat alles met ons beide goed.
Nu komt mijn vraag. In de eerste week is door mijn kraamhulp geadviseerd geen parfum en deo te gebruiken, zodat onze zoon goed onze geur kon ruiken en het hem gerust kon stellen. Na een week ben ik weer gewoon deo gaan gebruiken. Voelde me zo onhygiënisch. 

Mijn vraag aan jullie is of jullie al weer parfum gebruiken en hoe jullie kleintje hierop reageert. 
Soms kunnen echt dit soort kleinste dingetjes mij doen twijfelen. Wil het zo graag goed doen :) 

Danni, wat apart dat ze zei dat je geen seinlicht gebruiken. Daar heeft mijn kraamhulp echt niets over gezegd. Alleen overbegrazing gebruik van douchecel bij m’n borsten heeft ze gezegd dat ik dat beter niet kan inzepen ivm borstvoeding. Maar geen deo, moet er niet aan denken haha
Quq parfum zou ik gewoon rustig aan beginnen en niet te veel op doen.
toevallig heb ik morgen (vandaag eigenlijk) een bruiloft en zal ik wat parfum op doen. Ook eigenlijk nog helemaal niet over nagedacht dat de kleine daaraan moet wennen ofzo. In ieder geval niet te veel op doen zou ik aanraden en kijken hoe de kleine erop reageert.
Wordt overigens de eerste keer even weg zonder onze 2 weken oude meisje. Best spannend! Ga tussendoor we naar huis toe om te voeden en na het diner naar huis. Maar ben benieuwd.

Volgens onze kraamhulp was geen Deo en parfum allemaal wat overdreven. Ik gebruik beide dus al vanaf het begin. 
Even een vraagje. Onze kleine man is nu 4 6 week oud. Ikzelf bloedde al bijna 1,5 week niet meer. Wel nog dik maandverband, want had veel gele afscheiding / wondvocht?
Nu zit sinds gisteren mijn maandverband weer vol bloed. Hoort dit erbij? Iemand die het herkent?
Ik heb daar beneden ook nog een hechting ontdekt. Dacht dat alles allang weg was.?

Dank voor de tip Prilgelukseptember. die zuigbehoefte onderscheiden van honger... Ik vind het maar lastig! Ik bied haar wel altijd eerst een pink aan als ze zo snel komt maar daar neemt ze dus niet altijd genoegen mee! 
Dat jouw kindje met de mond open slaapt komt misschien ook door die ademhaling? Fijn dat jouw baby er waarschijnlijk overheen groeit. ? Zijn jullie gerustgesteld?
Dannie deo heb ik gewoon vanaf het begin gebruikt. Dat is ook mijn geur :p

Hey meiden 
Lastig he al dat uitgevogel elke kindje is anders en heeft andere behoefde.
Wij geven snachts op verzoek en vanuit daaruit heb ik een dagritme. 
Meestal komt ze om 5u en 8u en vanuit 8u weet ik dat ze over 3a4 u komt. Wij geven sinds ong een week volledig flesvoeding.  Borstvoeding deed ik al een poosje niet meer naar kolven vondt ik zo vermoeiend ik moest er ook snachts om de 2 uur uit anders had ik niet genoeg..
Wij zijn gister bij de gynaecoloog geweest wond zag er goed uit (keizersnee) en ik heb toestemming om weer te sporten, zwemmen, autorijden en om seks te hebben het laatste daar heb ik nu ook wel weer behoefte aan want in de zwangerschap was mijn libido erg laag

Thanks voor de snelle reacties meiden. Ja precies Minni die deo is natuurlijk eigenlijk gewoon onderdeel van mijn geur.
Ik geef ook alleen borstvoeding via de fles. Dus denk dat langzaam aan beginnen met parfum geen kwaad kan. 

hier nog maar kort geleden bevallen, dus nog wel bloedverlies. Maar als het 1,5 week gestopt was, kan het dan misschien al je menstruatie zijn?

Septmamatobe ik heb/had precies hetzelfde! Ik heb maar 1,5e week bloed verloren na mijn keizersnede en daarna ruim 3 weken geen bloed verloren, wel nog een tijdje vocht/afscheiding. daarna inderdaad ook weer bloed. Ik ging er van uit dat dit mijn menstruatie is (zat gisteren op minimaal bloed verlies dag 9 maar het bloedverlies begon bij mij heel heftig.)
ik heb zo mijn afspraak bij de gynaecoloog en zal het daar ook eens navragen. 

deo/parfum draag ik al vanaf het begin.
avds veel plezier bij de bruiloft!
hier gaat de kleine vandaag een paar uurtjes "oefenen" bij opa en oma omdat wij binnenkort ook een bruiloft hebben. Heb gisteren flink moeten huilen haha. Hormonen.... lastig om je kleintje weg te brengen vind ik.. straks maar flink knuffelen als ik weer terug ben. 

Terug
Bovenaan