Baby’s geboren in september

Anemoontje ik zou het inderdaad gewoon weer proberen. Mocht je toch weer verbetering merken kun je weer proberen om helemaal over te gaan. Bij ons heeft het in ieder geval enorm geholpen. Ik ben heel benieuwd of het voor jullie ook weer wat doet. Zou fijn zijn.
Ja de klok daar heb ik ook al over nagedacht. Hij wordt nu vaak kletsend wakker om 6 uur en dan valt hij weer in slaap tot half 7 a 7 uur. Dus ik haal hem dan gewoon nieuwe tijd om 7 uur uit bed. Juist omdat hij dan altijd al kletsend wakker wordt verwacht ik geen problemen.

@anemoontje kan mij voorstellen dat het pittig is als je alleen de hele dag de zorg en werk moet combineren. En dan ook de nog de slechte nachten erbij, bikkelen zeg.
Qua verkoudheid tips zal je vast al een hoop geprobeerd hebben. Ik gebruik in ieder geval kleine beetjes Luuf en leg toch een ui op de kamer, of het echt helpt weet ik niet. Bij ons lijkt het nu ze niet meer naar de opvang gaat vooral eindelijk beter te gaan.
@irisk herkenbaar, lastig he de telefoontjes en zorg van de dochter. ik zou ons dochtertje ook naar kdv mogen brengen maar vind het toch niet fijn. 
@juffielies pittig ook om alleen de zorg te hebben nu. En lastig om zonder schuldgevoel aandacht aan je werk te geven he. Hopelijk is het allemaal snel voorbij. 
Wij hebben wel het geluk dat mijn schoonouders nog oppassen op dinsdag en donderdag, daardoor wel vol te houden. En geniet ook wel van de extra tijd met mijn meisje, alleen werken op die dagen is echt moeilijker. 
Bij de klok vooruit denk ik dat het nu scheelt dat ze even geen strak ritme hoeft te volgen. Zodra we weer naar kantoor gaan zal ik haar eerder wakker moeten gaan maken, maar denk eigenlijk dat het wel natuurlijk zal gaan ook door eerder licht buiten enzo. 

Bedankt vóór de tips!

Zijn er hier eigenlijk baby's over naar opvolgmelk? De ene zegt het is onzin de ander doet het wel. Ik moet mij er nog in verdiepen!

Anemoontje ik heb me er eerlijk gezegd niet in verdiept maar ben met 6 maanden gewon overgestapt. Eerst een weekje 1 en 2 gemixt, maar daarna gewoon over gegaan op 2. 

anemoontje Het kan prima een stapelingsreactie zijn..Dan bouwt het zich steeds meer op. Eerst lijkt er niets aan de hand maar hoe meer normale melk je geeft, hoe erger het wordt. Hier ging pepti en nutramigen eerst goed... tot een x aantal weken en toen was het weer helemaal mis. Misschien ook zo bij jullie? Kleine hoeveelheden valt nog mee, maar hoe meer hoe erger. 
Heeft ook even tijd nodig om aan de smaak te wennen. Hier ook periodes gehad dat hij het minder lustte, maar ging uiteindelijk altijd weer normaal drinken. Je kunt ook altijd nog in het begin even beetje zoetstof door fles doen voor smaak. En dat geleidelijk afbouwen... of een beetje rijstebloem vanille(al kunnen veel kma kindjes daar ook niet tegen)... of dixap..

Ik zou het echt weer even proberen ! Klinkt echt als kma

Ik lees altijd mee, maar heb nog niets gepost hier. Zit nu toch een beetje met m'n handen in het haar en hoop dat het oké is dat ik mijn vraag hier stel... onze dochter is ruim 6 maanden nu en de slaapjes en de avonden/nachten gaan steeds moeizamer... huilen huilen... ze wordt alleen stil als ze vastgehouden wordt. Ik ben een beetje op aan het raken, met ook nog een dochter van 11 en een zoon van 7 die thuis zitten nu. Dochtertje krijgt borstvoeding. Loopt als een trein, groeit goed en de hapjes gaan er ook steeds beter in. Brood is favoriet. Ritme is áltijd een dingetje geweest, maar slapen in de avond ging goed. Tot een paar nachten terug. En vandaag overdag ook amper geslapen. Nu lees ik vaak dat oververmoeide babies moeilijk slapen, maar van 1 dagje lijkt me dat sterk... moet ik me gaan wagen aan zo'n methode? En hebben jullie tips?

Hé Hin, vervelend zeg. Ja ik weet niet of dit weer zo'n fase is? En eigenlijk denk ik als enige tip aan probeer het ritueel erin te houden, maar dat doe je vast al. Toch telkens even naar binnen, speentje / kusje, aai over de bol en weer weg lopen? Dus niet uit bed halen? Ik heb zelf veel aan het boek Slaap! van Susanne Willekes gehad. Alleen hebben wij nog nooit echt slaap problemen gehad... Hopelijk snel weer een goede nacht voor jullie!
Ons meisje heeft letterlijk haar stem gevonden. De hele dag gegil en geschreeuw. Ik schaam me af en toe dood als ik over straat loop, mensen schrikken zich naar als er ineens zo'n oerkreet uit het wagentje klinkt.  ?
Ze is ook een stuk meer aan het protesteren, duidelijk niet eens met dat ze niet zo mobiel is. Ze is wat vaker boos en gefrustreerd. Daarom ga ik iets meer oefenen met leren tijgeren en kruipen, kijken of we dat proces wat kunnen versnellen ? 
We doen nu ook samen hipbridges en crunches. Vind ze hilarisch haha.
Eten gaat ook heel goed. Nu 's ochtends een heel stuk fruit, 's middags een halve boterham met een beetje water oefenen, en 's avonds groenten. Het is een echte smulpaap. Flessen zijn nu 3 van 180 en 1 van 150. Dat is die van 11:00 dus die zal wel het eerst eraf gaan? Gaat denk ik weer vanzelf. 
Ik heb dus zo'n beker met neusuitsparing gekocht, het moeilijke is dat ze het zo lekker vindt dat ze er vol op duikt. Is lastig om het op de lip te leggen, want ze drukt haar hele gezicht erin ? Maar ik denk dat het een kwestie van oefenen is. We zijn nu beginnen met 5 slokjes en dat gaat eigenlijk wel goed, wordt bijna niet geknoeid. 
Hoe gaat dat bij jullie?
Ons meisje is dinsdag 6 maanden geworden en we zijn een paar dagen bezig over te gaan naar opvolgmelk (bio van Hipp, zonder snelle suikers, dat vond ik wel belangrijk). We vervangen iedere twee dagen een fles. Heel langzaam ingevoerd dus, achteraf hadden we ook wel in 1 keer over kunnen gaan denk ik want ze vindt het allemaal lekker. Ach ja. We hebben nog nummer 1 over dus die maak ik wel op, daarvan krijgt ze nog een paar dagen 1 fles.
Wat betreft klok vooruit is voor ons een dankbaar uurtje want dan hoeven we hopelijk niet meer om half 6 eruit maar half 7 :') en omdat we nu flexibel zijn maakt het niet uit.
Maar anders zou ik een week van tevoren beginnen met alles een kwartier later doen. En dan iedere twee dagen een kwartier erbij. Dan kan je kindje langzaam wennen aan de nieuwe tijd. Ook handig om 1 klokje dan op de nieuwe tijd te zetten, kun je die in een oogopslag zien ?
Wij zijn ondertussen ook helemaal gewend aan het thuis werken. Was even opnieuw kalibreren, nu is het prima. Ik mis voornamelijk mijn vrienden héél erg. 
Hoe gaat het bij jullie? 
Berehap voor alle verkouden kindjes! ?

Terug
Bovenaan