Hé Hin, vervelend zeg. Ja ik weet niet of dit weer zo'n fase is? En eigenlijk denk ik als enige tip aan probeer het ritueel erin te houden, maar dat doe je vast al. Toch telkens even naar binnen, speentje / kusje, aai over de bol en weer weg lopen? Dus niet uit bed halen? Ik heb zelf veel aan het boek Slaap! van Susanne Willekes gehad. Alleen hebben wij nog nooit echt slaap problemen gehad... Hopelijk snel weer een goede nacht voor jullie!
Ons meisje heeft letterlijk haar stem gevonden. De hele dag gegil en geschreeuw. Ik schaam me af en toe dood als ik over straat loop, mensen schrikken zich naar als er ineens zo'n oerkreet uit het wagentje klinkt. ?
Ze is ook een stuk meer aan het protesteren, duidelijk niet eens met dat ze niet zo mobiel is. Ze is wat vaker boos en gefrustreerd. Daarom ga ik iets meer oefenen met leren tijgeren en kruipen, kijken of we dat proces wat kunnen versnellen ?
We doen nu ook samen hipbridges en crunches. Vind ze hilarisch haha.
Eten gaat ook heel goed. Nu 's ochtends een heel stuk fruit, 's middags een halve boterham met een beetje water oefenen, en 's avonds groenten. Het is een echte smulpaap. Flessen zijn nu 3 van 180 en 1 van 150. Dat is die van 11:00 dus die zal wel het eerst eraf gaan? Gaat denk ik weer vanzelf.
Ik heb dus zo'n beker met neusuitsparing gekocht, het moeilijke is dat ze het zo lekker vindt dat ze er vol op duikt. Is lastig om het op de lip te leggen, want ze drukt haar hele gezicht erin ? Maar ik denk dat het een kwestie van oefenen is. We zijn nu beginnen met 5 slokjes en dat gaat eigenlijk wel goed, wordt bijna niet geknoeid.
Hoe gaat dat bij jullie?
Ons meisje is dinsdag 6 maanden geworden en we zijn een paar dagen bezig over te gaan naar opvolgmelk (bio van Hipp, zonder snelle suikers, dat vond ik wel belangrijk). We vervangen iedere twee dagen een fles. Heel langzaam ingevoerd dus, achteraf hadden we ook wel in 1 keer over kunnen gaan denk ik want ze vindt het allemaal lekker. Ach ja. We hebben nog nummer 1 over dus die maak ik wel op, daarvan krijgt ze nog een paar dagen 1 fles.
Wat betreft klok vooruit is voor ons een dankbaar uurtje want dan hoeven we hopelijk niet meer om half 6 eruit maar half 7 :') en omdat we nu flexibel zijn maakt het niet uit.
Maar anders zou ik een week van tevoren beginnen met alles een kwartier later doen. En dan iedere twee dagen een kwartier erbij. Dan kan je kindje langzaam wennen aan de nieuwe tijd. Ook handig om 1 klokje dan op de nieuwe tijd te zetten, kun je die in een oogopslag zien ?
Wij zijn ondertussen ook helemaal gewend aan het thuis werken. Was even opnieuw kalibreren, nu is het prima. Ik mis voornamelijk mijn vrienden héél erg.
Hoe gaat het bij jullie?
Berehap voor alle verkouden kindjes! ?