Baby’s geboren in september

Ha dames. Hoe gaat het bij jullie allemaal? Vannacht weer een nachtje door kunnen slapen, yes! Deze week lijkt echt een week van allerlei eerste keren. Hij heeft brood en een maisvingertje gegeten (meneer lust geloof ik alles) en gisteren hebben we gewandeld met de wandelwagen ipv in de kinderwagenbak. Je ziet dan echt aan zijn snoetje dat het anders dan anders is. Uiteindelijk vond hij het wel leuk dat hij wat meer om zich heen kon kijken. Past ook meer bij zijn ontwikkeling nu vind ik, wat meer rechterop. We willen ook over van de newbornseat naar het kinderstoelgedeelte op de tripptrapp. Zijn er meer die dat gedaan hebben? 

@hin wij hebben hier ook even last van gehad (lijkt nu weer rustig). Ik heb haar vooral geprobeerd te troosten vanuit haar eigen bed. Lukte niet altijd. En anders haar uit bed gehaald en schommelen in de schommelstoel tot dat ze rustig werd. Het schijnt bij deze sprong dat ze ook merken dat papa en mama weg gaan. Dus waarschijnlijk zoekt ze gewoon je nabijheid? Ik denk, net als Minni, dat het weer een fase is. Bij ons hielp trouwens om regengeluiden op te zetten op de mobiel. Ontdekte mijn vriend ;)
Sterkte, hoop dat het snel beter gaat!
@minni wat een heerlijk etertje hebben jullie zeg. Fijn dat dat zo goed gaat. Dat gegil uit de kinderwagen zie ik helemaal voor mij haha. 
Ons meisje is volgende week 6 maanden en krijgt ook steeds meer hapjes, maar nog net wat minder dan bij jou. Gaat wel goed gelukkig. Opvolgmelk geef ik nog niet en had mij er weinig in verdiept. Wist niet dat de reguliere snelle suikers bevat, ga ik ook even vergelijken met Hipp in de supermarkt.
Hier lijkt het sprongetje of onrust wat het dan ook was weer redelijk ten einde. Ze babbelt er opeens weer op los, ook schreeuwen soms. Ze wil nu nog meer constant proberen te gaan zitten. Volgens mij mist ons meisje wel de kinderopvang. Ze is best snel verveeld, maar weet soms niet meer wat ik kan verzinnen ;) Dus als iemand een vermaak tip heeft?

Ik zit soms met verbazing hier te lezen dat jullie allemaal een exact slaap- en eetschema hebben? Slapen jullie kids elke nacht en dag hetzelfde en hebben ze altijd op precies hetzelfde tijdstip honger? ? Hier ligt het er altijd maar net aan hoe laat ze 's ochtends wakker wordt en hoe laat de 1e voeding is, dit is elke dag weer wisselend. Ene keer 7 uur, andere keer half 6, laatst een keer 8 uur (heerlijk! Haha). Ik geef nog wel helemaal borstvoeding en doe alles op verzoek, misschien ligt het daar aan?? Kom wel altijd op 6-7 voedingen per dag uit nog. Eten gaat hier nu ook steeds wat beter, doe einde van de ochtend fruit en einde van de middag groente. Nog altijd direct na de borstvoeding. Mevrouw vindt het steeds wat leuker en lekkerder ??
Ik heb deze week ook de kinderwagenbak om gezet naar de wandelwagen stand zeg maar, ze vindt het zooo leuk en kijkt overal heen. Met de kinderstoel heb ik dat nog niet gedaan, ik gebruik nog de new born set. De kinder fysio gaf aan dat je pas in de kinderstoel moet laten zitten als ze zelf 5 minuten zelfstandig kunnen zitten. De wandelwagen kan je nog liggend of half liggend zetten (doe ik dus ook), dus dit is geen belasting voor het ruggetje.

Mientjeeee: denk dat idd met de bv te maken heeft. Is toch meer op verzoek. Heb jij nog verlof dat je haar volledig via de borst kunt geven? Ik kolf alles vanaf het begin en dat gaf wel meteen een ritme. Van 4 weken t/m zes maanden zitten wij in een vast ritme met 5 voedingen op een dag. Nu zijn we met de hapjes begonnen en heb ik de 11:00u voeding laten vallen. Nu vier voedingen: twee borstvoeding (gekolfd), twee flesvoeding. En drie slaapjes overdag: 's ochtends 90 min, 's middag 90 min en tussen 18:00 en 19:00u nog een korte van 40-45 min. Anders trekt ze het net niet tot de laatste voeding.
Zo leuk het eten nu! Ik maak alles vers in het moment. Groente is nog echt alleen wortel, alleen bloemkool etc. Maar heb een erg leuk boekje met receptjes. Over een tijdje verder mee aan de slag. En over een paar maanden ook leuke ontbijtjes maken..? En natuurlijk met de pot mee eten.
Wij vinden een nakomertje met z'n allen zó gezellig! Ze protesteert nu wel regelmatig als ik uit het zicht ben. Niet constant, maar ze beseft nu 'mama is er niet', maar kan nog niet bedenken dat ik bijv. 3m verderop in de keuken ben. ?
Ze slaapt ook nog steeds bij ons in het wiegje op de kamer.. ? Maar ze gaat dit weekend waarschijnlijk wel over. Even kamertje schoon en de lades wat herschikken met kleding.
Hier zit ze ook nog in het newborn zitje op de stokke stoel (ruim 6,5e maand oud).
Fijne dag allemaal!

Wat leuk dat de meeste zo goed eten. Hebben jullie tips voor mij? Hier vindt hij er vaak niks aan. Ben al een periode tussendoor gestopt, maar nu dus weer begonnen. Hij houdt zn lippen vaak echt stijf op elkaar ... Ik zing al liedjes en doe vrolijk, geprobeerd zelf ook te eten enz, maar niks lijkt te helpen. Hij is vandaag 6 maanden geworden. 
Wat lastig Hin. Hier wordt hij wel vaak wakker, maar is met een speen dan wel weer te sussen. Inderdaad zoals al gezegd, proberen te troosten in eigen bedje en slaapkamer. Bij ons helpt een liedje ook vaak. 

@mientjedenk idd ook dat het met bv te maken heeft. Met flesvoeding had ik eigenlijk al heel snel een schema. Al verandert het continu haha 
@eefje klinkt gezellig bij jullie thuis. Fijn dat het allemaal zo goed loopt. 
@majom pureer je het? Ik merk dat onze zoon het steeds interessanter vindt om "zelf" te eten. Misschien een idee voor jullie? In zn handjes geven en laten ontdekken? 
vandaag met bijna 7 maanden bij het cb geweest. Afspraak van 6 maanden ingehaald. Kleine man is nu 66cm en 6 kilo. Op de ondergrens maar blijft mooi in zn eigen lijntje. Fijn. Mag van 4 naar 3 flessen af gaan bouwen. Hij eet ook echt als een schrokop. Er gaat nu naast fruit en groente (met geregeld aardappel of rijst) ook een hele boterham in. Fantastisch vindt hij het.
 Hij rolt de hele dag en heeft zijn voeten nu (eindelijk) gevonden. Ook tijgert hij een soort van in zn achteruit Haha gooit zijn kontje omhoog en gaat dan naar achteren. Man man man wat vliegt de tijd. Waar is mijn kleine baby'tje gebleven denk ik heel vaak ?
wandelwagen hier nog niet omgebouwd. Al komt hij steeds vaker omhoog met zn hoofd dus misschien wordt het ook tijd dat te doen.. 
fijne zonnige dag allemaal! 

O en hin wij hebben wat jij omschrijft zo'n 3 weken geleden gehad een anderhalve week.  Daarna werd hij heeeel verkouden en grieperig dus denk dat dat in de weg zat. Toen dat weg was ging het slapen ook weer beter. Hij heeft 3 nachten bij ons in bed geslapen omdat hij maar bleef huilen. Daarna had ik vrij van werk en heb ik 2 nachten flink getroost maar hem wel in zn bedje gehouden. Dat kostte veel kracht en slaap maar vanaf toen slaapt hij weer normaal.. 

Juffielies: ah, naar 3 flessen al! Dit omdat het brood erbij is gekomen? Wat leuk die ontwikkeling te lezen. Ze doen het allemaal lekker op hun eigen manier. Hier ook een fijn gebouwde baby: 64 cm en 6,5e kilo.
Majom: misschien opnieuw even wachten? Sommigen zijn er echt nog niet aan toe en waarderen vast eten pas bij 7 tot 8 maanden. Niet vreemd omdat melk in principe nog de hoofdvoeding is tot een jaar. Eigenlijk hoeven ze in die zin nog helemaal niet, maar toch ligt er soms best wel de uitnodiging/nadruk op het oefenen met 4 maanden vanuit CB e.d. Wij zijn pas met 6 maand met de allereerste hapjes begonnen. Eerste week ook wennen. Even 2 dagen gestopt en opeens had ze het door en de zin en eet nu goed. Gewoon je eigen kind volgen, het is niet gek wanneer hij nog niet wil terwijl het misschien lijkt dat de meeste baby's al zo goed eten rond deze tijd en je wellicht druk voelt 'dat hij nu echt zou moeten kunnen eten'. 

Terug
Bovenaan