Baby’s geboren in september

Ja omdat hij brood eet en omdat zijn porties fruit en groente groter zijn geworden. Ik gaf de fles om 7.00-11.00-15.00-19.00 en nu ik vanmorgen meer fruit heb gegeven dan normaal, kwam hij pas rond 12.30. Toen heb ik brood met melk gegeven, waar hij ipv 200ml nu 130ml van dronk. Dus als hij dadelijk om 15.00u nog wil prima, krijgt hij nog een klein flesje, maar die gaan we dan dus afbouwen. Komt er een ander tussendoortje met water om 15.00u voor in de plaats denk ik. Maar weer even puzzelen hoe dat gaat ?

@ Liesforum, tijgert je kindje al? Wij leggen een soort 'parcour' voor ons zoontje neer van speelgoed en de babygym (wij hebben die van little Dutch) en daar gaat hij dan onderdoor op onderzoek uit en speelt onderweg met eea. Verder speelt hij ook graag met een hydrofiel (speelt vaak kiekeboe in zijn 1tje.. Hahaha)
Succes!

Eefje nee ik werk sinds begin januari weer hoor! Als ik werk, krijgt ze afgekolfde melk met de fles (ik kolf op het werk). Als ik thuis ben, wel gewoon via de borst. Ik bedoelde met volledige borstvoeding dat ze altijd alleen maar borstvoeding krijgt en nooit kunstvoeding? Maar ook als ze de fles krijgt, krijgt ze het op verzoek (tussen de 3 en 4 uur, bij mij vaak tussen de 2.5 en 3.5 uur).
Ik maak/geef ook alle fruit en groente vers, nog geen vervanging van de borstvoeding overigens.
Zijn er dames hier die ook nog volledige borstvoeding geven en nog niet ongesteld zijn geweest? Ik ben het nog steeds niet..?

Thanks allemaal voor het meedenken en het 'komt wel goed'. Helpt wel. Denk dat ook veel met borstvoeding te maken heeft. Daar wil ik nu nog even niet mee stoppen! Ik doe, als het lukt, ook maar een middagdutje mee...
Hier een wagen die ik met twee klikken tot buggy ombouw en weer terug, ideaal in deze tussen fase. En ze zit al gewoon in de tripptrapp tijdens eet-momenten. Newborn set al verkocht, haha.

Mientje, hier ook iemand die niet van de schema's is. Hij drinkt normaal gesproken vier keer (bij ziek zijn/uit zijn hum zoals afgelopen week soms vijf door extra vroege voeding). Ergens in de ochtend fruit en ergens in de middag/begin van de avond groente. Ligt er maar net aan wanneer hij slaapt. Daar houd ik ook geen vaste tijden voor aan. Ik merk vanzelf of hij moe is ;). Ik geef ook nog volledig borstvoeding trouwens. Meestal 3 live en 1 afgekolfd. Nu ik thuis werk alles live. :)

Maaikespat: gefeliciteerd met je roller! Leuk hè ?
Mama's die borstvoeding hebben gegeven, ik heb bijna mijn streven van 6 maand bv gehaald! Super blij mee dat ik het vol heb kunnen houden, maar begin toch wel te verlangen naar het leven na bv. Ik ben wel klaar voor de overstap en hij ook denk ik want hij heeft iets meer behoefte dan ik kan bieden. Ik moet het cb nog bellen want ik heb vooral nog praktische vragen. Beginnen we dan meteen aan opvolgmelk? Ik heb geen magnetron, wel flessenwarmer, wat is een handige manier van klaarmaken? Ik voel me echt een dummy hierin ? en ik vindt het ook wel spannend, het afbouwen. Ik hoop eigenlijk nog een tijdje de 1e en laatste bv te geven, hoe gaan mijn borsten dat vinden? ? Ga sws het cb nog bellen hoor maar ik merkte dat ik er veel bezig ben in mijn hoofd. Fijn dat ik het even krijgt kan ?

Mooi Iris! Dat zal even een manier zoeken zijn. Kolf je al wel (deels)? En heeft je kindje al uit de fles gedronken? Eventueel kun je beginnen met een flesje melk half gekolfd en half kunstvoeding. En zo eerst even proberen hoe het 'valt'. En dan naar 1 hele fles kv toe en zo steeds eentje introduceren. Hoe het zit qua gewenning van borst naar speen (fles) kan ik niet over meepraten omdat ik alles heb gekolfd.
Onze dame gaat nu naar de 7 maanden. Ik kolf nu nog 2x per dag ('s ochtends en 's avonds). Ze krijgt daarmee nog 2 van de vier voedingen borstvoeding. Tot nu toe gaat het nog, maar merk wel dat ik op een soort kritiek punt zit. Als ik naar 1x per dag zou gaan denk ik dat het echt heel snel minder wordt. Maar we gaan nog heel even door. 

Ps: ik heb ook een flessenwarmer en gebruik nog geen opvolgmelk. Ik maak eerst het oude pak nog op. Opvolgmelk kan ook gerust pas wat later dacht ik. Voor de kv gebruik ik gewoon warm water uit de kraan. 

Terug
Bovenaan