Anemoontje het schema werkt op zich heel goed voor ons, maar makkelijk is het niet hoor! Vooral de middagslaap van 2 uur is werken. We hebben dit wekenlang wandelend in de wagen gedaan omdat het echt niet ging. Maar we merkten dat wanneer we hem 'hielpen' slapen op precies deze tijden, hij het snachts goed deed.
Snachts slaapt hij nu van 1900 tot 0600 ongeveer. Dat laatste uurtje in de ochtend is dan beetje rekken, tussen ons in spelen etc. Fles pas om 0700 en dan gaan we er uit ook, douchen enzo.
Wat bij ons nu lijkt te helpen bij het overdag slapen is het wegdoen van de speen. Dit was op aanraden van een slaapcoach. Sinds woensdag hebben we cold turkey de speen weggehaald. Voelde me echt een rotwijf. Hij heeft super veel gehuild, en ik ook. Maar donderdag al een wereld van verschil. Hij heeft nu, zonder speen, geleerd hoe hij zelf in slaap moet vallen. Daardoor lukt het hem nu steeds beter om zn slaapcyclussen aan elkaar te knopen. Ik heb hem gister wakker moeten maken uit zn ochtenddut en vrijdag middag sliep hij 1,5 uur in zn bed. Dat is hier echt niet meer gebeurd sinds kerst. Overdag dan he.
Vandaag dag 5 zonder speen. Hij ligt erin sinds 09.15, hij huilt inmiddels niet meer als ik hem erin leg en binnen 5 minuten slaapt hij. Ik moet hem volgens schema om 10.15 wakker maken en ik hoop dat dat ook nodig gaat zijn en hij niet over een half uur al schreeuwend wakker wordt. ?