Baby’s geboren in september

Ik geef hier vaak maisstick als een tussendoortje of extra maar merk dat ze er niet genoeg aan heeft nu las ik dat je ook cracotte cracker kan geven weet iemand vanaf waneer dat kan ?

Hier zitten we ook op 3 a 4 flessen. Van de week hadden we 2 dagen achter elkaar dat hij zn 11.00 u fles liet staan maar dag later wilde hij hij hem wel weer. 
We hebben nu de groentenhap en fruithap omgedraaid. Dit omdat fruit er goed in ging maar groenten steeds minder. In de namiddag wilde hij dan echt zn groenten niet eten. Lippen ook stijf op elkaar. Dus misschien is dat een tip? Ons schema is nu als volgt:
07.00 180 cc + hele boterham
09.30 uurtje slapen
11.00 groentenhap
12.00 180 cc
12.30 twee uur slapen
15.00 fruitsap
16.00 klein flesje 120 cc
16.30 powernap a 15 minuten
17.00 maisvinger of cracotte 
18.00 180 cc papfles 
19.00 bedtijd
Best veel eten dus. Denk dat die 1600 i fles wel afgebouwd mag worden. Maar hij drinkt m leeg en redt het anders niet tot 18.00. Dus hij krijgt m nog lekker.
Hier een beginnend tijgeraar. Hij draait vooral op zn buik om zn as op zoek naar speeltjes. 

Wat een lekkere eters lees ik hier. Denk dat die van ons ook wel meer lust maar ik ben een beetje voorzichtig omdat hij best wel stevig is en ik hem niet wil overvoeren :) 
Heb nog een tipje voor de open-beker-oefenaars. Vandaag had de kleine niet zo'n zin in zijn banaantje. Ik weet dat hij het drinken uit het bekertje heel interessant vindt. Dus ik heb een klein beetje melk door zijn hapje gedaan en zo een bananen-milkshake gemaakt. Doordat het wat dikker is gaat het drinken dan heel goed! Misschien iets voor de kleintjes waarbij het tot nu toe nog een waterballet werd. Kan ook met pap oid maar dat geef ik nog niet. 

Lieve allemaal!
Ik reageer niet meer zo heel vaak maar lees nog steeds alles mee. Voelt toch nog altijd als ons groepje. Leuk om te zien hoe jullie kindjes zich ontwikkelen. En voor iedereen die nog worstelt, heel veel sterkte. Ik kan me niet indenken hoe het voor jullie moet zijn...
Indy is inmiddels 6,5 maand en een vrij makkelijk meisje maar merk soms aan mezelf dat ik een mama/werk balans nog weleens moeilijk te vinden vindt. Maar zoals elke mama: ik doe m'n best en maak er het beste van.
Indy weegt al ruim 8kg en is bijna door maatje 68 heen. Ze heeft echt de bouw van mijn man. ? Wij zijn dmv ivf zwanger geworden en grap nog weleens dat mijn eitje niet in het schaaltje zat, want ik zie vooralsnog weinig van mezelf in haar. ☺️

Wij zijn inmiddels ook naar 3 flessen gegaan. Tussen de middag wat brood, 's middags fruithap en 's avonds groenten. Ze eet goed! Brood is nog een uitdaging, maar dat zal vooral nog wennen zijn. Komt vast goed!
Ze is een lief lachebekkie en ik kan soms echt in een deuk liggen om de bekken die ze trekt. Maar tis een luiwammes. ? Nog veel slapen overdag (3x 2 uur) en nog weinig actie qua tijgeren of iets. Maar komt vanzelf. Als er 1 ding is wat ik heb geleerd dan is het wel dat baby's alles in HUN tempo doen. ?
Ik ben gaan bloggen over het mamaleven. Als jullie het ook leuk vinden kunnen jullie een kijkje nemen op www.indyspiratie.nl of op mijn Insta. ? Ben niet altijd even actief, maar onzeker als ik ben vind ik het fijn om dingen te delen met andere mama's. ?
Fijne avond allemaal! ?

Prilgeluk ik ben jaloers op jou schema! Die probeer ik hier ook nog te hanteren, maar zonder succes. Moet echt weer doorpakken want de nachten zijn drama en hopelijk zit dat ook deels in overdag, maarja krijg een baby die niet wilt slapen meer na half uur maar weer eens in slaap.
Kun je niet smiddags nog een broodje doen? Wellicht is die fles dan makkelijker af te bouwen? 

Hier gaat het eten ook heel erg goed! En wordt er ook bijna getijgerd sowieso om dr as en vaak rolt ze ook het hele huis door om overal bij te komen. Mag inmiddels wel dingen opbergen want ze trekt gerust de accessoires uit de kast. Oeps! 

Anemoontje het schema werkt op zich heel goed voor ons, maar makkelijk is het niet hoor! Vooral de middagslaap van 2 uur is werken. We hebben dit wekenlang wandelend in de wagen gedaan omdat het echt niet ging. Maar we merkten dat wanneer we hem 'hielpen' slapen op precies deze tijden, hij het snachts goed deed.
Snachts slaapt hij nu van 1900 tot 0600 ongeveer. Dat laatste uurtje in de ochtend is dan beetje rekken, tussen ons in spelen etc. Fles pas om 0700 en dan gaan we er uit ook, douchen enzo.
Wat bij ons nu lijkt te helpen bij het overdag slapen is het wegdoen van de speen. Dit was op aanraden van een slaapcoach. Sinds woensdag hebben we cold turkey de speen weggehaald. Voelde me echt een rotwijf. Hij heeft super veel gehuild, en ik ook. Maar donderdag al een wereld van verschil. Hij heeft nu, zonder speen, geleerd hoe hij zelf in slaap moet vallen. Daardoor lukt het hem nu steeds beter om zn slaapcyclussen aan elkaar te knopen. Ik heb hem gister wakker moeten maken uit zn ochtenddut en vrijdag middag sliep hij 1,5 uur in zn bed. Dat is hier echt niet meer gebeurd sinds kerst. Overdag dan he.
Vandaag dag 5 zonder speen. Hij ligt erin sinds 09.15, hij huilt inmiddels niet meer als ik hem erin leg en binnen 5 minuten slaapt hij. Ik moet hem volgens schema om 10.15 wakker maken en ik hoop dat dat ook nodig gaat zijn en hij niet over een half uur al schreeuwend wakker wordt. ?

Prilgeluk: wat jij nu opnoemt ben ik gister avond de hele avond naar aan het Google geweest. Vandaag begonnen met overdag al minder speen gebruik. We moeten er snachts 5-10 x voor speen uit omdat ze zonder niet zelf in slaap kan vallen. 

Hoelang duurde het de eerste dag voordat er geslapen werd? Ik vind zo iets best spannend. Sommige kwam ik tegen voor 6 maanden ben je te laat met afnemen en sommige weer na 6 maanden pas want dan wordt zuigbehoefte minder. 

Ik vind het stoer van je!!

Terug
Bovenaan