Baby’s geboren in september

Wow wat fijn zegt Minni!! Als ik dat zo hoor van jou, prikgeluk & anemoontje moeten wij dat ook gaan proberen. Hier is het ook meer bestuderen van de speen? maar ze houdt hem wel heel de nacht in dus ben benieuwd of het succes zou worden.

Liesforum: ik ben wel jaloers op de dames maar wij hebben hem niet weggedaan, maar ineens kan ze hem zelf bedienen en pakt ze ze snachts dus zelf ook (glow in the dark speen). Ideaal! Overdag bijna geen speen meer nodig dus ik ben benieuwd hoelang die savonds nog nodig is. 

Anemoontje, oeps verkeerd onthouden dacht dat jij het ook had gedaan ;) Maar al lang fijn dat de speen zelf pakt. En als ze alleen 's nachts nodig heeft en je er niet constant uit hoeft is het ook prima toch :) 

Wij zijn weer bij het cjg geweest. Ze weegt 6,6 kilo en 65 cm, ook een kleintje dus. Was een extra weegmoment omdat ze opeens afzakt, maar ze lijkt toch haar eigen lijntje te pakken dus geen zorgen. Vind het wel bijzonder want ze eet echt veel en laat nooit een fles staan maar alsnog echt een slanke baby, heeft ze iig niet van haar moeder.. 
Bij ons heeft ze deze week opeens nieuwe geluidjes ontdekt. Ze zegt heel vaak papa, maar totaal onbewust helaas ;) en als ze huilt mamamama. Veel wawababa geluidjes zo leuk. Ze kletst opeens wat af. Duurde hier lang voordat er nieuwe geluiden waren dus extra leuk nu. En ze tijgert achteruit de kamer door. Ze is wel wat zeurderiger misschien door de sprong. En ze slaapt echt licht. We horen haar de hele nacht niet, maar zodra je binnenkomt is ze wakker terwijl je normaal een kanon kon afschieten. Zodra ze weer wat dieper gaat slapen ga ik denk ik ook het zonder speen de nacht in project beginnen !
Hoe gaat het met jullie, is het allemaal nog vol te houden? 

Ha Liesforum, wij hebben ook zo'n kleintje. En die eet en drinkt ook alles op. Wat mij betreft gaan tevreden zijn, ontwikkeling, lekker eten/drinken etc vóór een plek op/in een grafiek. 
Hier ook lekker geklets! Wat een gezelligheid! Ook papapaapa en mamaamaaamammam maar nog niet bewust. Hier is wel een wedloop aan de gang wat ze als eerste gaat zeggen ?, dus wij zeggen wel steeds papa en mama tegen haar.. Dus misschien nu de eerste klanken die ze bewust probeert na te bootsen, maar nog niet gericht op ons als persoon.
De tijgersnelheid is in een paar dagen wel een paar keer verdubbeld en ook zit ze regelmatig op handen en knieën en schommelt dan met veel kabaal van voor naar achter en ploft dan weer op haar buik en tijgert verder.. haha. Vooral snoertjes zijn het he-le-maal, of steeds onder een bijzettafeltje kruipen.
Ik ben trouwens afgelopen zondag toch definitief met de bv gestopt. Het is wel gek om niet meer fulltime te kolven, het wordt toch een vast onderdeel van je ritme/dag. Maar het is okee nu en ik vond het heel even een beetje lastig, maar nu niet meer. Ik ben trots dat ik het gedaan heb, en nu ga ik weer volop sporten. Ik hield toch wat in vanwege de bv, maar nu genoeg rust gehad. Ik ga nieuwe hardloopschoenen kopen want ik deze heb ik te lang en één knie heeft het iets meer te verduren nu, dus heerlijk om mezelf wat te gunnen en weer voluit te gaan. Wat ik zó fijn vindt is dat mijn man en ik 's avonds voor de laatste fles even een half uur gaan rennen en dat onze twee oudsten dan even op de bank een filmpje kijken met de jongste op schoot of in de box te spelen. Dat is wel een voordeel met een nakomertje! 

@liesforum wat leuk dat geklets Haha mamama kan niet wachten om dat ook te horen. Hier vooral gegil en gelach en wat gebrabbel maar er valt nog niks van te maken.
@eefje daar mag je zeker trots op zijn. Nu weer wat meer tijd voor jezelf. Fijn 2 van die grote erbij, klinkt ideaal ??

hier gaat alles goed. Iedereen gezond om ons heen en dat is het belangrijkst. Zelf heb ik vanaf nu 2 weken vakantie dus dat geeft ook rust ipv met dat thuis werken. 
Hier tijgert meneer achteruit en is hij geregeld aan het "planken". Doen jullie kindjes dat ook? ? krachtpatser...

Heb ook afgelopen weekend het zitje voor in de kinderwagen er op gezet ipv de bak. Is een groot succes ??

@eefje oh knap van je dat je nu toch de beslissing hebt genomen en fijn dat het ook goed voelt. Klinkt heerlijk 2 kinderen die even kunnen babysitten zodat jullie kunnen sporten. 
@juffielies lekker zeg vakantie, helemaal met dit mooie weer. Bij ons ook heel lang alleen gegil en geen gebrabbel en opeens begon ze. Zou vast niet lang duren :) 
Bij ons geen planker, maar dat klinkt wel grappig. Bij ons tijgert ze heel langzaam achteruit nog, dus ook nog geen snoeren ontdekt. Ze blijft op een klein gebiedje ;) 
Ze heeft zojuist opeens ook de vvvv ontdekt. Zo bizar, heel de tijd weinig geluidjes en opeens ontdekt ze van alles in 3 dagen tijd. 

Ha Dames,
Gezellig weer om jullie verhalen te lezen van de kleine kletskousjes en krachtpatsertjes. 

Hier lichte stress over de borstvoeding. Omdat de kleine steeds wakker bleef worden 's nachts heb ik heb 's avonds een grote fles gegeven, en toen sliep hij door. Toen toch maar weer eens gaan kolven (omdat ik nu thuis werk had ik dat al even niet meer gedaan) en ik kolfde veel minder dan voorheen. Dus nu ben ik toch bang dat het aan het terugzakken is. Slaapt die kleine weer netjes door zat ik vannacht om half drie te kolven ?. 
Volgende week is hij 7 maanden en ik weet verstandelijk dat dat heel netjes is,.. maar ik wil zo graag zelf beslissen wanneer ik stop. Gevoelsmatig is me bij de bevalling (inleiding en keizersnede) alles 'overkomen' dus ik zou dit graag zelf willen bepalen maar je hebt het niet in de hand helaas! 

Het lastige vind ik dat hij vanmorgen om 7 uur (gisteravond 21 u de laatste voeding gehad) bij mij dronk en daarna dan voldaan weer verder gaat slapen. Dan denk ik: als het veel te weinig zou zijn zou ik dat toch ook aan hem merken? Heb hem nu wel na 3 uur weer aangelegd  (normaal zit er wat langer tussen) maar ik merk niet dat hij enorm hongerig is ofzo. (Behalve dan dat hij het er niet de hele nacht op redde). 
Hij gaat nu steeds meer eten dus het klinkt ook logisch dat hij minder drinkt en mijn productie dus wat terugzakt,.. maar ik hoop gewoon heel erg dat ik het echte stoppen nog even kan uitstellen. 

Heel verhaal,.. jullie merken dat het me nogal bezig houdt. Hoor het heel graag als iemand hier tips of ideeën over heeft! 

Terug
Bovenaan