Baby’s geboren in september

Hier een achteruit tijgeraar. Alleen nadat hij een stukje achteruit is getijgerd kijkt hij heel trots omhoog om vervolgens zn hoofd hard naar beneden te zwiepen. BENG op de grond. En daarna lachen. Nou ja, er is nog geen tandje te bekennen dus hoeven geen angst te hebben voor een tand door de lip. 
Vooruit willen geeft onwijs veel frustratie. Hij wil zo graag maar snapt echt niet hoe. Linksom en rechtsom zn as gaat wel, dus we wisselen vooruit proberen af met zijwaarts succes. Toch een over het algemeen nog steeds ontevreden mannetje. Overdag komt hij nu aan zo'n 2,5 uur slaap, wat zichtbaar te weinig voor hem is. Elke nacht tankt hij bij en slaapt hij zo'n 11 a 11,5 uur. Dus met de nachten zijn we meer dan content. Nu nog iets vrolijker overdag. Want beide 4 dagen werken met een kleine die amper slaapt en veel huilt is best intens.

Heel herkenbaar de verhalen van de borstvoedende moeders....Olivier weigerde van het weekend ook een paar keer de borst...voorheen nooit problemen. Ik denk dat hij gewoon geen dorst had, maar dat maakt je zo onzeker...kwam er gelijk achter dat ij nog niet toe ben aan stoppen...nu drinkt hij gelukkig weer goed  maar als ik zou moeten stoppen is dat echt even een acceptatiedingetje....
Verder nog onrustige nachten maar dat went ook een soort van. En je merkt dat ze zich volop ontwikkelen...hier probeert hij ook te tijgeren ...
Van de week echo gehad Van zijn heupjes en die waren goed! Nu mag de pavlik helemaal af en hoeft hij alleen nog terug te komen als h ij 1 jaar is (omdat het hier familiair is)....zo fijn dat de behandeling klaar is!

Zazou, niet onzeker worden hoor. Zijn allemaal periodes en wat je zegt, vaste voeding krijgt meer plek nu... ben jaloers dat je beebje doorslaapt! Hier nog 2 tot 4 keer s nachts... heb al afgekolfde fles geprobeerd, maar gaf die om 19.00, maakte weinig verschil.... misschien eens proberen voor de nacht te geven...
Je doet het goed je beebje is tevreden. Xx

Thanks meiden. Gisteravond gewoon gevoed ipv een fles en nu sliep hij ook tot half zeven. Dus misschien heb ik verbanden betrokken die er niet zijn. Vanmorgen was hij tevreden weer gaan slapen na het drinken en hij meldde zich tussen de middag pas voor de volgende voeding dus hij zal er toch genoeg aan hebben zo. 
Hin, ik deed die fles om een uur of elf. Wie weet werkt het?
Wat fijn moeder Olivier, dat jullie er nu helemaal vanaf zijn!

Ik kan me het gevoel wel voorstellen Zazou, maar tot nu toe loopt jouw borstvoeding toch heel goed en afgestemd..? Het is vast nog goed!
Mooi moederOlivier! Dat is een superfijn bericht!
Ik heb eigenlijk niet veel nieuws. Kan niet wachten tot we mogen fietsen met madammeke voorop! 
Geven nu ook bij het fruit en groente slokjes water uit een gewone beker of glas. Tjonge, wat wordt het al een minimensje.. ? Op weg naar de 8 maanden. Bij mijn oudsten was ik met 9 maanden alweer zwanger! Toen dacht ik om deze tijd 'waarom ook niet'! ? Minni was het nu loos alarm bij jou laatst??

Eefje, het was inderdaad loos alarm! Uiteindelijk 8 dagen overtijd ongesteld geworden. Inmiddels ben ik alweer ongesteld met een hele korte cyclus er achteraan. Ik heb dus het idee dat mijn lijf nog aan het ontzwangeren is ? Ik was wel opgelucht moet ik zeggen..Ondertussen vind ik het ook heel erg genieten! Heerlijk om te zien hoe ons meisje zich ontwikkeld. Ze is nu bijna 7 maanden. Voor ons is een zwangerschap nu niet praktisch omdat we binnen een jaar willen gaan verhuizen en ook klussen... Aan de andere kant begin ik ook weer te denken 'waarom niet?'. Een goed huis is fijn, maar een mooi gezin fijner denk ik dan. Wij hebben nog zoveel liefde om te geven. Ik durf weer over een groot gezin met 4 kinderen te dromen, dus heb de bevalling ook een plekje kunnen geven denk ik ☺️ ?
Prilgeluk, hier valt het koppie ook regelmatig, maar ze lijkt er niets van te voelen ? *pok*
Iris K, goed dat je hebt toegegeven aan je off-day, lief voor jezelf zijn en dan later weer braaf aan de online yoga ?
Moeder Olivier, fijn dat de Pavlik af mag! Is toch best een lange periode geweest, knap hoor dat je er zo positief in stond! Ben benieuwd of Olivier nu ook als een malle gaat genieten van zijn nieuwe vrijheid ☺️

Ik heb overigens ook erg veel zin om te gaan fietsen met die kleine! Zie het al voor me, van die rode wangetjes ? Ben benieuwd of ze al snel tot zit kan komen... ?

Dat was even spannend Minni! En wie weet hoe je er binnenkort instaat mbt een tweede. Je gevoel geeft het wel aan. Ik vond het zelf superleuk dat de tweede er 18 maanden na de eerste was. Maar alles liep ook vrij soepel, ik snap dat niet iedereen nu al staat te trappelen. Maar onze meiden hebben altijd veel aan elkaar gehad en nog steeds. Ik vond het ook niet echt zwaar toen ze klein waren. Maar denk ik wel: hoe deed ik dat toen eigenlijk met ook alles kolven en nog een kleine van anderhalf-twee jaar..? Maar de oudste was nooit jaloers of dwarse buien, ze wist niet beter of er was een zusje (voordeel van jong een broertje/zusje krijgen). Een vriendin van mij volgde ook altijd haar hart hierin. Je kunt wel wachten op het huis, het vaste contract.. het juiste moment.. maar wat is dat juiste moment? Leven is ook een beetje loslaten en vaak komt gewoon alles alsnog goed. En voor de een is dat linksom, voor de ander rechtsom. Dus natuurlijk geldt voor een ander misschien het tegenovergestelde. Maar áls het dan toch (al) kriebelt.. waarom niet.. ?
Ik had het iig in onze situatie niet anders gewild! Nu vind ik het een beetje sneu dat onze jongste niet zal hebben wat de oudsten wel hadden.. echt elkaar, ook in het spelen, op vakantie dikke pret.. En dat we relatief lang gewacht hebben met een nakomertje, maar ik word 40.. en nu nog een vierde.. Nee, ik denk dat het goed is zo. Ook dit komt goed, mag ze lekker logeren bij grote zussen die in de toekomst op kamers wonen! Duurt gelukkig nog even!!!
Vandaag voor het eerst een stukje rijstewafel gegeven! Zo leuk dat allemaal steeds een beetje te introduceren. ? En ze heeft heerlijk terwijl ik het niet doorhad 5 minuten op de zool van een slipper van haar zus liggen kauwen en sabbelen.. ??.. Ach zegt mijn man, goed voor de weerstand! ? Zo hobbelen we de dagen door, met heerlijk lenteweer.

Haha goed voor de weerstand inderdaad. Een vriendin van mij zei: ik durf niet met zekerheid te zeggen dat ze nog nooit mieren heeft gegeten. 

Ik heb de kleine zojuist voor het eerst een lepeltje gegeven van een fruithapje waar één theelepel pindakaas doorheen zit. Ik vind het dóódeng. Ik zit hem naast de box te observeren en schrik van iedereen kuchje. Ik ben over het algemeen redelijk relaxed met hem maar dít! Heb spontaan overal jeuk nu ik weet dat we een pot pindakaas in huis hebben haha. 

Terug
Bovenaan