Baby’s geboren in september

Spannend Zazou!! Lekker bezig! Gelukkig weet je nu snel of er een allergie is of niet ? 
Ja Eefje, zo denk ik er ook over. Ik ga binnenkort maar eens bij mijn man peilen hoe hij er nu in staat ? Met deze eerste hadden we het eigenlijk ook liever anders gedaan, maar die was sneller dan verwacht en dat gaat ook goed. En ja, jullie jongste boft weer met andere dingen, in zo'n warm gezin opgroeien met twee oudere zussen die gek op haar zijn, alle aandacht van papa en mama als de oudsten uit huis zijn... Heeft ook weer z'n eigen voordelen ? 
Hier wordt ook soms gesabbeld op zaken waarvan dat niet helemaal de bedoeling is, haha. Het grappige is, mijn huis is nog nooit zo schoon geweest. Je hoort wel eens dat het een zooi is met kleine kinderen maar hier is het vooralsnog eerder andersom ? Maar goed... Misschien komt dat nog in een latere fase. Onze dochter rukt nu met groot plezier het gras uit het gazon, maar eet het (nog) niet op. Als er een mier voorbij loopt zie je haar wel kijken, dat verbaast me nog steeds, denkend aan hoe slechtziend ze een halfjaar geleden was, haha.
In het kader van de lockdown ben ik begonnen met dance workouts. Dat vind die kleine ook fantastisch, met haar beentjes mee wiebelen of van links naar rechts rollen, ze heeft echt de grootste lol met "meedoen". Is weer eens wat anders dan dat eeuwige gewandel ?

Dat klinkt als een leuke workout Minni. Misschien ook eens proberen. Veel wandelen en een paar squats met die inmiddels best zware baby ;) kom ik tot nu toe niet. 

Het eerste hapje pinda is goed gegaan. Bij de kleine dan,.. zelf kreeg ik een halve zenuwinzinking. Dus ik ga morgen weer verder! :)

Hoi allemaal,
Ik blijf het super leuk vinden om over de updates van de kleintjes te lezen. Zoveel herkenning.
onze klein man is nu bijna 7 maanden. Zo leuk hoe hij zich iedere dag weer ontwikkeld. Sinds gister legt op alles wat zacht is (kleed, poes) schuin z'n hoofdje neer. Heel schattig.
ik vroeg me wel af hoe jullie het tanden poetsen aanpakken. Z'n eerste tand is sinds een dagje door. Ik las dat het beste is om 's avonds te poetsen, maar meestal valt hij tijdens z'n avondfles in slaap. Hoe doen jullie dat?

Vandaag ook het goede nieuws gekregen dat de pavlik af mag, gister foto's laten maken en vanochtend gebeld? moeten wel over 6 weken een foto laten maken kijken of alles nog goed gaat maar wel heel blij, ook spannend want ze heeft nooit kunnen draaien in bed door de pavlik benieuwd hoe de nacht gaat 

Wat fijn MaaikeSpat en MoederOlivier dat de pavlik's verleden tijd zijn! 
Dannie wij poetsen de tanden na zijn bordje pap in de ochtend! 's Avonds heeft het bij ons geen enkele zin. Hij ligt te pitten zodra de laatste slok van zijn fles op is ;-). Reageert jullie kat prettig op de baby? Onze zoon vindt de kat helemaal geweldig, zit naar hem te kijken en te gieren van de lach als hij voorbij loopt. Echter wordt de liefde nog niet beantwoord door de kat. Die vindt het allemaal maar vreemd..
Zazousept: wat fijn van de pindakaas. Snap dat het heel spannend is maar lijkt dus goed te gaan!
Eefje: wat een mijlpaal, klaar met kolven. Geniet van je nieuwe vrijheid ;-)
Minnie: wij zitten continu af te wegen wanneer we willen starten voor de tweede. Hier ook veel liefde te geven en we vinden een klein leeftijdsverschil leuk. Maar we willen ook graag een huis kopen en het ons eigen maken voordat een eventuele tweede komt. Aan de andere kant is het leven niet te plannen en is een gezin voor altijd. Wij hebben daarom toch maar besloten vanaf volgende maand ervoor te gaan :) 
Onze bulldozer is inmiddels uit de Stokke newborn inzet gegroeid. Hij is 9kg nu en mag er dus ook niet meer in, maar het past ook écht niet meer. Hij kan alleen nog niet geweldig zitten dus eigenlijk kan de kinderinzet ook nog niet. Ik vind dat wel lastig want ik moet toch eten geven.
Ik ben ondertussen een beetje aan het rondkijken voor een leuke moederfiets. Ik heb nu meer een sportieve fiets waar geen kinderzitje op kan. Heeft één van jullie een goede tip?

Haha Zazousept herkenbaar soms die borstvoedingsstruggles. Ik leer nu na 7 maanden ook nog steeds bij. Ik heb wel door dat je kindje super goed zelf kan reguleren met de bv wanneer hij/zij honger heeft. Ik zat soms ook in de stress als ze dan ineens minder dronk of ineens toch weer vaker kwam, maar ze groeit super goed en is mega tevreden en aan het ontwikkelen dus volgens mij pakken ze gewoon goed wat ze nodig hebben? Ik zou er ook nog niet aan moeten denken om te stoppen, ondanks dat het me soms best fijn lijkt om even wat makkelijker weg te kunnen of even geen rekening hoef te houden met voedingen, is het me op moment nog veel te belangrijk/ dierbaar en hele fijne momenten samen? 
Hier gaat het vaste voedsel de ene dag heel goed, de andere dag heeft mevrouw er geen zin in..? fruit gaat eigenlijk heel goed, groente matig, rauwkost wel super. Deze week ook begonnen met wat plukjes brood/broodkorst, dat gaat wel heel goed. Ik volg de Kleintjes methode, ik merk dat ze het veel fijner vindt om alles zelf te doen. Van zo'n lepel happen vindt ze niks. Ze haalt alles nog uit de borstvoeding dus als er een dagje amper wat in gaat, maakt dat gelukkig niks uit☺
Wauw MariekeSep spannend hoor voor een 2e gaan! Hou ons op de hoogte? Een wens voor een 2e is er zeker, maar nu echt nog niet. Zit nog vol in de borstvoeding, allemaal nieuwe dingen van haar ontdekken, alles is nog nieuw, ik heb eindelijk mijn eigen lijf weer terug. ?

Mariekesep: hier ook een buldozer van 9 kilo. Wij hebben het wel gedaan met stoelverkleiner en de eerste dagen een hydrofiele doek tussen dr buik en de stoel. Dit hielp enorm en eigenlijk zie je nu dat ze het leert want de doek was na 1,5 week niet meer nodig. Gewoon rustig opbouwen dat ging hier heel goed! 

Terug
Bovenaan