Baby’s geboren in september

Minni Ik geef ook komkommer, tomaat of paprika. Veel gaat er idd niet in maar ze sabbelt en likt er een hele tijd op/aan haha en zo leert ze m.i. wel de smaken ervan en textuur kennen?
Wat leuk al die ontwikkelingen he! Ons dametje rolt ook de hele kamer door en ook in bed ligt ze continu overdwars.

Hi dames, 
Ik lees al een hele tijd mee en heb nu iets waar jullie misschien wel een oplossing voor hebben. 

Ons zoontje is bijna 7 maanden en hij gaat ongeveer twee keer slapen per dag.
In de ochtend rond 09:00-09:30 voor ongeveer een uur maar vandaag bijvoorbeeld 2 uur. En in de middag rond 12:30-13:00 en dan meestal een langer slaapje vandaag was het ook 2 uurtjes. 
Nu is die rond 18;00 uur helemaal gesloopt en is het vaak veel huilen. Ik zou graag aan tafel eten met hem er lekker bij in zijn stoel maar niks is goed rond dat tijdstip. 

Doe ik iets verkeerd betreft het slapen? Moet ik het anders indelen? Ik heb wel eens geprobeerd hem om 17:00 op bed te leggen als die korter had geslapen maar dat werd altijd drama en heel hard huilen in bed. 

Hopelijk hebben jullie nog tips. 

Groetjes Tamara

Hoi Tamara, het is niet gek dat dat niet lukt. De wakkertijd is nog erg lang voor baby’s van 7 maanden. Je kunt wellicht beter het ochtend dutje in korten naar een klein uurtje (45 minuten) dan smiddags 1.5/2 uur en eind van de dag nog.  als je kindje rond 09:00 die 45 slaapt tot 09:45 kan die 12 uur zeker weer naar bed en dan kan je rond 16/16:30 nog klein dutje doen. Sommige maken hun baby na 15-20 minuten wakker, maae bij ons werkt 45 minuten ook gewoon dan wordt er rond 18:30-19:00 ook direct ingeslapen. Na 17:00 wordt een dutje ook niet meer aangeraden want dan wordt het naar bed gaan tussen 18:30-19:00 lastiger. De wakkertijd is rond 7 maanden max 2,5 uur dus vanaf 15:00 is dan ook logisch het gedrag om 18:00.  dit is een beetje welke informatie ik uit slaapboeken heb gehaald en bij ons goed werkt. 

Ik doe ook vaak rond 16:00 haar toch even in bed voor een klein dutje anders red ze het niet tot 19:00.
Voor het eerst een ziek meisje hier met 39.5 graden koorts ze is nog niet eerder ziek geweest.

Onze druif doet ook 3 slaapjes per dag. Soms gaat de laatste moeilijk (meestal ook 16:00 of 16:30), die doet ze dan in de draagzak en dan ga ik of mijn man een ommetje lopen. Dat noemen wij een snackslaapje. Zodat de middag even gebroken is, dan red ze het meestal wel tot 19:30. Wij zitten nog steeds op wintertijd ? Maar vaak slaapt ze wel ook 30-45 minuten in de late middag.
Aaww beterschap Maaike, hopelijk voelt ze zich snel beter! 

Jaa vind het ook wel spannend is toch allemaal nieuw. De koorts zakte vanmiddag wel iets met een zetpil maar na 2 uur zat ze al weer op 39.9. 

Onze kleine meid heeft nooit 3 keer per dag geslapen. Ja, de eerste maand, maar daarna niet meer. We krijgen haar gewoon echt niet meer in slaap einde van de middag, dat is groot drama. Ze redt het goed tot haar avond slaap, dus we vinden het wel prima zo. Misschien komt het doordat haar middagslaapje van 1 tot half 4 is meestal. 
Maaike, wat sneu! Hopelijk voelt ze zich snel beter! 

Terug
Bovenaan