Baby’s geboren in september

Bedankt dat jullie meeleven!
Ik lees graag mee over de fietsstoeltjes. Ik kan zelf wel een nieuwe fiets gebruiken dus ga denk ik meteen voor een mamafiets. De kleine man kan nu net een klein beetje los zitten dus ik zal nog wel even geduld moeten hebben. Ik las in een ander topic dat iemand anders met 6,5 maand al ging fietsen ondanks dat haar kindje nog niet los kon zitten. Dat ben ik zelf niet van plan,.. ik wil wel dat het echt veilig voor hem is. 

@Zazousept: heel veel sterkte, wat naar zeg! Ik hoop dat je schoonmoeder snel opknapt.
Ik wacht met fietsen totdat hij echt zelfstandig in zit kan komen. Inmiddels kan hij wel een tijd blijven zitten maar het is allemaal nog wel een beetje gammel ;-). Nu is hij weer lekker bezig met praten. Ook veel mamamama en papapapa en oefenen met de G-klank (of zo lijkt het). Gister de 360 graden beker geprobeerd, dat allesbehalve een succes haha. Elke dag even een beetje oefenen. 
@Liesforum: bedankt voor de fietstip, ik ga van de week even wat uitproberen!
@Eefje: hier ook een knuffel, of eigenlijk twee. Zodra hij naar bed gaat worden ze door hem gepakt en echt stevig tegen zich aangedrukt. Wij vervangen rond 22:00 uur nu standaard de luier (eindelijk lekvrije nachten) en dan liggen ze nog altijd stevig in zijn armen of onder / op zijn hoofd :). Van beide inmiddels een back-up in de kast. 
We zitten hier opeens in een dip met eten en drinken. Normaal gesproken was het eten niet aan te slepen en opeens gaat alles moeizaam. Hij lijkt ook flink te groeien in de lengte en de babyrolletjes worden wat minder. Ik heb zelf het idee dat zijn twee boventanden doorkomen.

Ik wil nog even @Kusjem bedanken voor het 2-3-4 schema wat je een tijdje terug had geplaatst. Sindsdien gaat het hier overdag voor het eerst écht goed met slapen. Beide slaapjes altijd langer dan een uur (soms zelfs 2). Ik weet gewoon niet wat ons overkomt haha!

@zazou wat heftig zeg, heel veel sterkte voor jullie! Hoop dat je schoonmoeder snel van de IC af mag. En goed dat je nu voor jezelf kiest, in zulke tijden wordt nog duidelijker wat belangrijk is je familie & gezondheid! Ik geloof ook dat die kleintjes het heel goed aanvoelen.
@eefje hier ook twee knuffeltjes in bed. Die knuffels heeft ze nodig om in slaap te komen, ze aait ermee over haar hoofd. Als ze diep slaapt haal ik ze vaak wel weg, want ze liggen nog wel eens over haar neus ;)
Bij ons is het extreem hard gillen weer terug. Soms ook midden in de nacht ;) Ga ik kijken, ligt ze weer te pitten en ik klaar wakker haha. Wel heel schattig zo enthousiast. Maar de papap/mama geluidjes lijken hier nog heel onbewust, probeer wel te vragen waar is papa? Dan kijkt ze niet zijn kant op dus ze snapt het denk ik nog niet. 
@minni zo begon bij ons het ook met de nieuwe geluiden. Eerst heel zachtjes en begon ik te twijfelen zei ze nou baba? En binnen twee dagen was het met volume heel veel nieuwe geluidjes. 
Ze begint wel echt steviger te zitten, blijft best lang zelf zitten. Ik kleed haar meestal ook zittend aan, kan ze ondertussen speeltjes pakken. Alleen ze komt nog niet vanuit lig in zithouding, ik dacht dat wel het advies was. Maarja als ze dat na 9 maand niet kan, maar wel goed kan zitten ga ik denk ik voorzichtig proberen te fietsen. 

Ha Meiden
Wat leuk allemaal om weer te lezen. Hier hebben we ook zo'n lekker kletsertje. Baba en wawa zijn momenteel favoriet, maar dat kan zomaar ineens weer omslaan in prrrffftttt ;)
Soms gaat zijn mondje al open en dicht maar komt er nog geen geluid, net alsof hij even moet opstarten, zo'n geinig gezicht.
Vannacht nog gezellig een nachtelijke douchesessie gehad omdat meneer ineen begon over te geven over hemzelf en mij. Het houdt je van de straat hè, zo'n kind ;)
Met mijn schoonouders lijkt het voorzichtig iets beter te gaan, gelukkig.

Oh gelukkig dat er wat verbetering komt bij je schoonouders Zazou! Wel enorm schrikken, een opname op de IC. Snap dat je even niet gaat werken, het is nogal wat om mee te dealen. 
Hier weer wat herkenbare berichten gelezen, zoals het kletsen, soms heel hard ? het tijgeren gaat steeds beter, al draait hij nu vooral rondjes op zijn buik en komt hij nog niet echt vooruit. Van zitten is hier nog niet echt sprake, hij is ook zo groot en zwaar ? denk inmiddels 8.5 kg. en ik ben ook bezig met een nieuwe fiets. Twijfel zelfs nog over een elektrische, omdat ik voor mijn werk dan ook meer de fiets zou kunnen gebruiken. Ik moet normaal gesproken veel tussen locaties reizen en die liggen toch best ver uit elkaar, en we hebben hier "heuvels" die dat nog minder leuk maken op een gewone fiets ? maar ik ben er nog niet over uit of dat lui is, haha, het alternatief is de auto dus ja... dat is nog erger ?
Ik ben net klaar met een antibiotica kuur. Heb borstontsteking gehad. Man wat pijnlijk, gelukkig geen koorts erbij gehad. Het afbouwen van de bv is dus even gestagneerd. Nu weer terug naar 3x bv en 1kv. Wil nog steeds graag s'ochtends en savonds bv blijven geven. Over een tijdje weer proberen, maar dan in de ochtend steeds met een andere borst beginnen zodat ze wel leeg zijn. Automatisch gaf ik s'ochtends steeds de rechter, achteraf niet slim. 
Oja nog gefeliciteerd voor de kindjes die nu ook weer vrij morgen bewegen zonder pavlik ? vrijheid!! 
Nog een vraagje, welke slaapzak gebruiken jullie nu? Ik gebruik nog die met vosjes of met egeltjes van bamboe van de Hema, alleen met een lakentje, maar twijfel wel is of dat niet te warm is, met name als het overdag zo warm is geweest. 

Hier ook op fietsenjacht geweest én geslaagd. Ik heb de BSP barista e gekocht. Een elektrische fiets met kinderzitje van Urban Iki. Na de meivakantie mag ik weer voor de klas en dan kan ik lekker op de fiets naar mijn werk. Helemaal zin in. Voor het einde van het schooljaar moet het dan ook te doen zijn om de kleine met de fiets naar het kdv te brengen. Zitten gaat hier sinds een paar dagen goed (ik moet hem wel zelf neerzetten hoor) en sinds gister lukt het eindelijk om ook vooruit te tijgeren. Eindelijk omdat achteruit al een hele tijd ging en voor veel frustratie zorgde. 
Overdag slapen blijft hier een drama. Soms twee keer een half uur en dan huilt hij de rest van de dag. We hopen dat, nu de reguliere zorg weer rustig aan opgepakt gaat worden, we binnenkort voor verder onderzoek naar het ziekenhuis kunnen. Want hij is 7,5 maand en huilt nog steeds de hele dag. Een lockdown van 7 weken met een huilbaby is intens kan ik je vertellen. Ik kijk er echt naar uit na de vakantie weer naar mijn werk te mogen, en dat niet helemaal om de juiste redenen en dat is natuurlijk jammer. 
Gelukkig nog steeds iedereen in mijn omgeving gezond. Dat moet heftig zijn geweest voor jullie. Maar fijn dat je schoonouders nu aan de beterende hand zijn.

IrisK, wij hebben een tijd geleden een Alvi setje gekocht, daar slaapt ze eigenlijk nog steeds gewoon in (winterslaapzak), zonder laken of deken. Ik denk eigenlijk dat dat best lang nog fijn is, pas als het echt warm wordt zou ik een laagje minder kleren aan doen of een laagje slaapzak weg laten. Maar dat zal ook erg per huis verschillen, hier blijft het best koel binnen. En wat betreft e-bike zou er lekker voor gaan! Als je jezelf gaat opleggen dat je "gewoon" moet fietsen pak je waarschijnlijk toch sneller de auto :p 
Prilgeluk, blijft wel echt zwaar hè, jemig. Het lijkt er wel op dat de normale zorg weer opstart, hoop ook voor jullie dat er zorgopname kan plaatsvinden en wat rust schept/inzicht geeft!
Urban Iki staat momenteel ook bovenaan mijn lijstje met stoeltjes. 
Zitten gaat hier nog niet. Nouja niet langer dan 3 seconden, daarna leunt ze voorover op haar knietjes. Gisteren zat ze wel ineens op handen en knieën maar dan kan ze haar hoofd nog niet echt optillen. We zien regelmatig die billen omhoog gaan en dan ligt ze nog op haar schouders en hoofd. Zo'n grappig gezicht. ?

Hoi meiden,

Wat leuk om al die vooruitgang bij de kleintjes te lezen! Wij zijn een van de laatsten dus meestal kunnen we het een paar weken later verwachten. Hier maakt ze ook geluidjes. Het klinkt alsof ze elke keer "Eten zegt. Erg grappig!
@zazou fijn dat ze weer op lijken te knappen. Spannend hoor.
@prilgelukseptemer, heftig hoor! Ik hoop dat jullie gauw weer ergens terecht kunnen. Hoe gaan de nachten bij jou?

Ik stond vanmorgen bijna in de apotheek te huilen omdat de mevrouw achter de balie wat liefs zei, dus toch maar even van me afschrijven hier en daarna weer door;)
Kleine drinkt al een maand slecht, tussen de 400/500 cc per dag. Zijn over gegaan naar voeding voor koemelkallergie. Leek even wat rust te geven, maar dat duurde kort. Nu nutramigen, maar heeft weinig effect. Sinds vorige week ook omeprazol tegen reflux. Spugen en constant slikken was gelijk ook een stuk minder en daardoor leek ze 's nachts ook rustig. Dit lijkt sinds 2 dagen ook niet meer te werken en de nachten worden weer onrustig. Overdag slaapt ze hier ook halve uurtjes. Kan de klok erop gelijk zetten en haar ogen gaan weer open. 'S middags laat ik haar op mijn arm slapen en dan pakt de onder dwang soms wat langer. De eerste 2 uur in de nacht is het constant draaien en wordt ze weer wakker. Daarna hebben we een goede nacht als ze blokken van 3 uur slaap maakt. Maar soms wordt ze ook elk uur wakker.
Merk dat ik het best intensief vind allemaal. En vraag me vaak af waar ik goed aan doe. Elke keer wisselen van voeding lijkt me niet fijn voor haar buik, maar wat als ze nou toch last blijft houden. Zelfde voor de refluxmedicatie, leek even beter te gaan, dus het helpt haar waarschijnlijk wel. Ophogen is een optie, maar de slikt nu al 21 ml per dag aan medicatie. Vind het ook wel weer heftig voor zo'n klein lijfje. Gelukkig denkt onze huisarts goed mee, maar je weet gewoon niet waar je goed aan doet.
Hetzelfde geldt voor het slapen. Dit kan ze niet zelfstandig. Misschien toch maar een slaaptraining. Maar aan de anderen kant vind ik dat ook weer zielig omdat ze misschien toch pijn heeft. 
Lastige keuzes allemaal. Had van te voren niet gedacht dat zelfs basisdingen zoals slapen en drinken zo veel zorgen konden geven.

Zo dat is er uit:) nu maar weer lekker een boekje lezen met de kleine op mn arm. Heb veel tijd om te lezen zo, dus dat is weer een voordeel!

Liefs

Terug
Bovenaan