Baby’s geboren in september

Gisteravond langs de huisartsenpost gegaan. De koorts bleef elke keer rond de 40 graden met zetpil ook, ze heeft een oorontsteking gister. Na een gezellige nacht met mevrouw in ons bed is ze nu al weer een stuk vrolijker?

@mariekesept wat leuk dat jullie het weer gaan proberen. Hoop dat jullie snel weer een positieve test in handen hebben☺️ 

@minni dat bonken doet ons meisje ook. Wordt de maanden ook steeds harder haha. Soms denk je dat moet pijn doen maar ze blijft lachen.
@zazou wat heftig van je schoonvader, hoe gaat het nu met hem? En dat pindakaas verhaal klinkt ook spannend, gelukkig was er geen reactie op!
@maaike ah zielig zo'n ziek kindje, veel sterkte! 

Wij doen ook drie slaapjes maar daarin is wel elke dag anders. Ze laat gewoon heel duidelijk merken of ze moe is. Soms leggen we haar wel pas 17.30 weg en dan gaat ze daarna gewoon ietsje later naar bed. 

Wij gebruiken de kinderstoel inmiddels ook, ze kan zelfstandig ook even zitten maar komt nog niet vanuit lig in de zitstand. Maar de kinderstoel zit ze super goed in en vind het geweldig. Ik doe het ook maar heel kort voor de zekerheid.
God wij hebben weer wat nieuws. Ze draait heel haar ledikantje rond in haar slaap. Eerst sliep ze sinds een week op haar zij. En nu gaat ze overdwars in bed op haar zij liggen slapen en dan midden in de nacht toch weer proberen te draaien, komt vast te liggen met een arm? Ik ga dus maar de puckababy tevoorschijn toveren en haar onder het matras vastleggen. Ze is met 65 cm wel beetje klein dus ben benieuwd?
Ze is trouwens ook weer gestopt met de meeste nieuwe geluidjes, alsof ze dacht ik ken ze nu ga nu vooral weer aaah gebruiken?

Oh en @marieke ik ben moederfietsen gaan proberen. Twijfel nu zelf tussen batavus mambo (echt moederfiets) en batavus quip. Gazelle heeft een heel populaire moederfiets, maar daarvan vond ik het stuur al erg zwaar dus dacht als daar nog kind bij moet. Sparta vond ik ook fijn fietsen, maar batavus heeft toch mijn persoonlijke voorkeur.
De fietsenzaken zijn open dus ik zou het gewoon even gaan proberen, bij ons hielde ze netjes afstand en het was ook lekker rustig.

Ha dames!
Beterschap Maaike! Gaat het al beter? Ik denk dat dametje hier ook iets onder de leden heeft gehad. Gisternacht 2,5 uur wakker, - wakker blijven, ook wel kletsen - toen huilen en ik vond haar wat warm voelen. Ze was op gegeven momemt ontroostbaar en heb haar toen een fles gegeven en daarna ging ze toch weer slapen (misschien inmiddels honger na paar uur wakker en oververmoeid want ze slaapt altijd de hele nacht door). Gisteren overdag wel alles gegeten en gedronken maar ze was wel een beetje vlak in haar emoties en bleef wat warm voelen. Vanochtend 09:15u wakker en de lachjes zijn weer terug gelukkig. Niet heel heftig ziek geweest ofzo, maar dacht wel even.. oh ja.. dat kunnen we nu wat meer gaan krijgen de komende jaren in die dreumes/peuterjaren, dat die afweer afentoe flink getriggerd wordt.
Oh jee dat draaien Lies! Haha. Hier ligt ze nog altijd vast en ik wilde juist eens proberen haar los te leggen. 
Ik heb destijds een 'gewone' fiets van Gazelle gekocht. Vond ik altijd prima gaan met zitje voor- en achterop (en eerst 1 toen 2 kids vervoerend). Het is heel persoonlijk en net wat je zoekt. Gewoon lekker uitproberen.
Hier qua geluidjes lekker experimenteren. Vooral als wij aan tafel zitten met z'n vijven is ze aan het orakelen.. ? Afentoe echt hard dat we elkaar niet meer horen en dan kijken er vier paar ogen haar kant op, valt ze stil om vervolgens breed te gaan lachen. Lekker ding. Hier zegt ze heel duidelijk mamamama (volgens mij ook deels gericht want als er iets is dan zegt ze het echt altijd en kijkt mij vaak ook aan, herkenbaar voor anderen?) en ook tadadadada, dadadada, papapapa (komt nu ook) en verder allemaal gil- en andersoortige geluiden.
Ben wel weer even op zoek naar wat nieuw speelgoed. Dat wat ze heeft is ze wat op uitgekeken (ook veel knuffels). Het mooiste vindt ze eigenlijk nog alles in huis (haarknippen, snoeren, aan- en uitknopjes, zonnebrillen, pennen, wat ze maar te pakken kan krijgen en alles voelen: poten van de stoel, deuren, kastjes, knoppen van kastjes ?).
Trouwens, ze heeft wel écht een slaapknuffeltje waar ze echt gek op is en haar ook rust en troost geeft. Die houdt ze dan dicht tegen zich aan en haar wangetje. Hebben jullie kids dat ook? En ze vindt de tiny biny boo's van haar oudere zussen ge-wel-dig. ? Dat zijn die knuffeltjes met die hele grote ogen. 

Hier is ze gelukkig al wat opgeknapt, nog wel echt huilerig  en ze weigert haar middag fles al 2 dagen?  hoop dat als ze haar kuur af gemaakt heeft dat ze weer lekker vrolijk is en weer goed eet?

Mijn schoonvader knapt goed op maar mijn schoonmoeder ging ineens enorm achteruit. Inmiddels ligt ze op de IC aan de beademing en wordt slapend gehouden. ?
Hoewel ons ventje veel te klein is om het te snappen heb ik toch het idee dat hij onze onrust voelt. Hij huilt en moppert veel meer en komt moeilijk in slaap. Ik geloof daar zelf wel in dat kinderen heel veel meekrijgen ookal zou dat cognitief of talig nog niet kunnen dus ik vertel hem toch dat oma slaapt in het ziekenhuis zodat de dokters haar hopelijk beter kunnen maken. 

Ik vind de hele situatie nog zwaarder met zo'n kleintje. Mijn man is de hele dag aan de telefoon met twee ziekenhuizen en ik probeer mee te luisteren terwijl ik ondertussen rondsjouw met ons bulldozertje zodat hij stil is en niet door het gesprek heen moppert. Ik ben moe en heb rugpijn en wil eigenlijk helemaal niet klagen omdat het voor mijn man het allerergst is. Ik heb besloten even te stoppen met werken. Dan maar geen inkomsten,.. ik zie mezelf nu echt niet werken met een huilende baby en bellende man op de achtergrond. Even pas op de plaats en het gezin op 1. Die parientjes komen dan later maar weer. Iedereen reageert gelukkig begripvol,.. ik vind dat altijd moeilijk, om voor jezelf/ je eigen rust te kiezen. 

Zazousept, wat ontzettend naar en dubbel! Fijn dat je schoonvader opknapt maar dan ineens oma heel ziek. Pfff, wat is het toch een akelige ziekte. Ze liggen ook niet in hetzelfde ziekenhuis? Dat lijkt me heel moeilijk. 
Nu voor je gezin kiezen lijkt me het beste en ook knap dat je daarvoor gaat, dat is moeilijk. Fijn dat de mensen wel begrip tonen! 
Ik verwacht eigenlijk ook dat die kleintjes zulke dingen op hun eigen manier mee krijgen en ik denk dat je dat goed aanpakt door aan hem te vertellen wat er aan de hand is.
Maar het valt niet mee hè, om de hele dag te tillen, op dagen dat ik ons kindje veel rond sjouw voel ik mijn bovenbenen en rug óók pfff. 
Hopelijk komt er snel een einde aan deze rotsituatie. Nu kun je niet eens stoom afblazen bij vrienden ofzo, en niemand kan het van je overnemen, dus het is veel nu. Heel veel sterkte thuis! ?
Eefje: ons meisje heeft twee kleine knuffeltjes die ze afgewisseld in bed. Héél schattig drukt ze inderdaad ook tegen haar gezichtje aan. Hier is de V/F klank ontdekt en de de B. Ze zet er alleen geen geluid bij maar fluistert de hele tijd "babababa" ? Vandaag hoorde ik hardop BA. Dus ik verwacht binnenkort meer geklets. Leuk om te lezen dat jullie zo'n kletskous hebben :)
Ikga ook gewoon mijn eigen fiets gebruiken. Zit nog wel te twijfelen over een dubbele standaard. En ik ben begonnen om je te verdiepen in de wereld van fietsstoeltjes.. kan ik mezelf weer helemaal gek mee maken. 

Terug
Bovenaan